ondertussen moet je denk ik nog 20 min kijken? ik doe het even in een spoiler
Samenvatting
Ik snap niet zo goed oe het komt dat sommige mensen er wel tegekunnen en anderen aanzetten tot het ernaartoe kijken? Dit werd voor mij niet genoeg uitgelegd. Ik dacht zelf dat het mensen waren die in de “normale” wereld al zelfmoordgedachten hadden, maar waarom zou je dan anderen ertoe aanzetten. Daarnaast vond ik die nieuwe man ook echt shady, ik reageerde hetzelfde als die kale man (gespeeld door John Malkovich btw). En die tekeningen wtf? Was dat wat je zag, zitten zij erachter? Als je naar die tekeningen kijkt zie je het dan ook, net als op die monitor met bewakingsbeelden?
Ik vond ook het romantische deel met Tom veel te gehaast. Opeens is het x aantal jaar later en hebben zij een relatie? Zag er doorheen de film niet echt aanleiding toe en het was wat plots (behalve toen hij zei dat hij liever onder andere omstandigheden gemeet had, maar verder was er toch niets van spanning tussen hen?)
En het einde… vond het een grappige twist, maar voor mij niet satisfying. Ik heb echt wat meer context en uitleg nodig rond het hoe en wat en waarom en vooral antwoord op mijn vragen haha.