net-niet, dat is de juiste omschrijving. ik heb het opgezet op de achtergrond, kon me niet genoeg boeien om het aandachtig te volgen maar eerlijk is eerlijk, ben nu bij afl 8 en ik wil nu wel blijven kijken.
Ook @monkeyslut over parfum
Samenvatting
Ik denk dat hij haar aanviel omdat ze teveel van het parfum had gebruikt toch? Zoiets zei ze
Wel een spannend open einde, de eerste twee moorden zijn ook nog niet opgelost toch? Vette serie wel!
Ik heb alleen die met de Syrische vluchteling gezien en Zeus, zo goedđ
Echt he, creepy Dan all over again
Samenvatting
Denk ik niet, ze kende die andere twee helemaal niet. Die parfummaker zal wel een soort meesterbrein erachter zijn, lijkt me wel een manipulatieve vent
Ik ben ik begonnen aan You omdat ik het overal voorbij zag komen. Vind het wel een prettige serie waarbij je niet zo mega gefocust hoeft te zijn.
Ik ben een tijdje terug super random aan The Good Place begonnen (ik had er nog nooit van gehoord en had ook geen idee waarover het ging) en ik vond de eerste afleveringen maar bizar, maar ik ben nu echt fan. De afleveringen zijn nog steeds bizar, haha, maar op een leuke manier.
Ja? Ik wilde juist gaan posten dat ik die erg vond tegenvallen. De trailer van Netflix doet voorkomen alsof ie erg eng is en ik ben niet zoân held maar vond hem amper spannend? De focus ligt meer op hun tocht om te overleven en ik vind het wel jammer dat het âwaaromâ onduidelijk blijft. En ik hoef niet altijd het âwaaromâ te weten maar los daar van de film startte interessant maar uiteindelijk ging het niet echt ergens heen, voor mijn gevoel. Ik had echt een spannende sjaal voor je ogen- film verwacht en dat bleef uit.
+1, vond het daardoor ook wel erg langdradig worden allemaal, er werd eigenlijk helemaal niks uitgediept. Misschien hadden ze er beter een serie van kunnen maken (als de achtergrond van de situatie tenminste bekend is, is geloof ik gebaseerd op een boek dus geen idee hoe uitgebreid het verhaal is)
en @monkeyslut
Spoiler Parfum:
Samenvatting
Van de eerste vrouw die is vermoord is het parfum van de psychologe gemaakt, die vrouw trok veel mannen aan door haar geur, ik denk op een soort liefdevolle manier en daarom werd zij vermoord. Ik denk dat Parel dan vermoord is omdat ze een soort seksuele aantrekkingskracht had in haar geur en dat deze 2 geuren samen het parfum van de psycholoog maken. Een soort van liefde + seks = perfect parfum?
Samenvatting
nee die psych had toch parfum van haar zusje laten maken die zo populair was en bij iedereen geliefd was? Volgensmij is er geen link tussen katharina en de psychologe
Samenvatting
Kende ze die niet van de verhalen van Daniël?
internet to the rescue:
Spoilers Parfum:
Lange uitleg
In season 1 of Perfume , the perfume maker requires certain ingredients to create a perfume. To get these ingredients, three women must be killed since each of them has something required for the perfume.
The man creating the perfume is Moritz de Vries who is portrayed by August Diehl. He doesnât kill anyone himself. He simply creates the perfume.
The woman who ordered the perfume is the therapist, Lydia Suchanow, played by Susanne Wuest (from Goodnight Mommy ). All she wants is to be loved and desired, which is something she has never experienced.
Instead, her twin-sister has always been the one her mother adored and doted on. In fact, everyone seems to have felt this way about her twin, while Lydia was always just white noise in the background.
The reason Lydiaâs twin sister was always more loved and adored is her scent. Her natural scent made people love her. In a sweet and innocent way that was almost child-like. For this reason, she ended up as the third Perfume murder victim.
The second murder victim was the prostitute, Perle.
She was the most popular one at the brothel despite being much older than the other girls. Again, Perleâs natural scent was the explanation. People lusted after Perle. But only for sex so they never felt a need to love or be with her otherwise.
Which brings us to the first murder victim, which season 1 of Perfume begins with. The first murder victim, Katharina (or just K.) had a scent that also made people want her. But not just for sex. Instead, people obsessed over her. In fact, several men noted they would have left anyone and given up everything for K.
When the scent of these three women is combined for the perfect perfume, Lydia would finally be loved and wanted. People who came near her scent would not be able to help themselves.
bron: https://www.heavenofhorror.com/features/netflix-perfume-ending-explained-season-1/
tldr
tldr: de drie vrouwen zijn in 1 parfum gegoten, 1e voor obsessie, 2e voor lust, 3e voor liefde. Die worden 1 parfum besteld door de psycholoog, gemaakt door die parfumeur. De psycholooge leverde de bestanddelen (lichaamsdelen) aan de parfumeur zodat hij het parfum kon maken. Zij vermoorde dus ook alle vrouwen.
Ik heb net de eerste aflevering van You gekeken, ik hoop dat Peach gay is!
Huh waarom?
Ik heb net afl 3 gekeken en vind het best vermakelijk! Al zie ik idd enkel creepy Dan en niet Joe.
Ik ben heel benieuwd naar de nieuwe black mirror! Is het enkel deze lange afl, of komt er ook een nieuw seizoen?
Ik vond het zoo onrealistisch
Ik heb zoân mooie film ontdekt: Lion. Niet op netflix te zien, maar wel op NPO gemist. Echt een aanrader voor iedereen! Is een waargebeurd verhaal. Wil hem zo nog een keer zien.
Ben laatst aan Gomorra begonnen met mân vriend! Tot nu toe wel een leuke serie. Nog meer die het kijken?
Ohja! Dankjewel!