Series & Netflix

Had ik ook inderdaad!

Ben bij aflevering 5 inmiddels van You en kijkt wel lekker weg, maar ik vind die Beck echt irritant.

2 likes

Ik blijf ook maar kijken, nu bij aflevering 4!

American crime story

Dat is een nare scène inderdaad! Ik heb ook weggekeken.

Ik vind het vooral mooi gedaan hoe je steeds meer over de killer te weten komt. Dat je steeds verder terug in zijn verleden gaat. Vaak vind ik het juist verwarrend worden als het verhaal niet chronologisch wordt verteld, maar ik dit geval vond ik het heel logisch ofzo!

2 likes

Ik kijk nu de nieuwe Black Mirror. Wazig man. Het zuigt me er ook niet in tot nu toe maar hij scoort een 8.9 op IMDB dus ligt wellicht aan mij :woman_shrugging:t4:

Oke ik heb You in 3 dagen helemaal gekeken. Ik vond hem interessant, maar net niet boeiend genoeg om je aandacht er continu bij te houden. Wat ik opzich niet zo erg vind. Wel een erg spannende en goede laatste aflevering!

3 likes

Ja gezien! Ik vond het op zich wel een boeiend verhaal en ook echt goed geacteerd. Vond het eertste seizoen over OJ echter wel veel beter.

1 like

Bandersnatch viel mij ook wel tegen. Het waren meer keuzemomenten dan ik vooraf had gedacht, maar vond de verhaallijnen een beetje simpel uitgewerkt. Ik was niet echt “voldaan” ofzo na het kijken, het boeide me niet echt. Het had van mij wel wat duisterder/depressiever/heftiger gemogen. Alsnog wel vermakelijk daar niet van, maar ze hadden er meer uit kunnen halen

5 likes

Ik heb een beetje een gemixt gevoel over Bandersnatch. Ergens vond ik dat interactieve wel leuk maar op een gegeven moment werd ik ook een beetje moe van de herhaling en ik vond dat je soms ook juist een bepaalde kant op werd gestuurd dus dan vond ik het maken van keuzes niets waard. Niet per se voor herhaling vatbaar, zo’n interactieve aflevering.

Ik vond Bandersnatch als verhaal wel goed, maar vind dat interactief kijken toch niet echt iets… ik zat daardoor minder in het verhaal en was meer aan het wachten op het volgende keuzemoment. Ook was ik de hele tijd bang om iets te missen ofzo, of niet de beste verhaallijn te krijgen. Ik denk dat je bijna alle scenes wel te zien krijgt trouwens, maar dan in een andere volgorde? Ik denk ook dat ik vrijwel alle eindes heb gezien, door steeds niet op credits te klikken.

spoiler bandersnatch

En het laatst gekozen einde vond ik wel het meest bevredigend (waar je het verleden kan veranderen door het konijntje terug te pakken), hoewel dat voor de hoofdrolspeler niet goed afloopt :sweat_smile:.

2 likes

Ohh verborgen paden? Ben wel benieuwd wat die zijn? Ik wil ook wel sommige stukken terugzien en dan een andere keuze maken (bijv. met dat balkon), maar heb geen zin de rest opnieuw te kijken.

Ik kijk 20 min naar YOU en hoezo heeft die chick geen gordijnen?!

20 likes

Mooi is ie he? Ik ga over 2 weken naar India, ik vond de zwerfkinderen in de film heftig om te zien. Ik denk dat ik het leven daar wel confronterend ga vinden.

1 like

Ik heb hem net gezien en ik heb gemengde gevoelens. Ik wil nog wat andere keuzes gaan maken, kijken wat er dan gebeurt, vooral bij het balkon inderdaad.

Ja precies! Ik vind dat eigenlijk de hele mindfuck van deze aflevering.
Ik ben net gestopt na een stuk of 7 eindes.

Black mirror

Heb net even op Reddit gelezen en er zitten inderdaad wel wat verborgen paden in. Eentje leidt ook naar deze site https://tuckersoft.net. Volgens mij kun je ook nog wel wat paden op als je het nummer van die dokter moet bellen, maar daar ging ik de fout in. Daarna kreeg ik ook niet meer dezelfde keuzes als eerst, dus je wordt duidelijk een richting in geduwd.

1 like

Bandersnatch

Samenvatting

Je hoeft niet perse opnieuw te kijken, i.p.v. aan het einde credits bekijken kun je in 3 van de 5 gevallen ook terug naar een andere keuze en door dan andere opties aan te klikken kun je de andere eindes zien. Ik was me er eerst niet van bewust dat het zoveel kon uitmaken maar dat maakt het behoorlijk blijkbaar. De eerste keer dat ik keek werd ik echt 5 keer terug gebracht naar dezelfde keuzes dus toen dacht ik wauw is dit het. Sommige keuzes maken helaas ook niet uit want ik probeerde ook iets te ontwijken maar dat had geen nut. Ik vind het wel extreem fascinerend in elkaar zitten.

1 like

Nou dat ging lekker snel haha. 8,5/10 zou ik 'm raten denk ik. Vond het een erg leuke serie :smile:

Wow dit wordt ingewikkeld zeg, ik weet niet of ik die keuzestress wel aankan bij black mirror :roll_eyes::sweat_smile:

Moet je voor Bandersnatch de serie hebben gezien, of staat het er los van?

Staat er helemaal los van! Alle afleveringen zijn los te kijken

1 like