Ik ben begonnen aan Marie Kondo en ik heb haar boeken al gelezen dus het is wel leuk om alles in praktijk te zien. Ben nu bij aflevering 3 en ik moet zeggen dat ik de tweede aflevering veel leuker vond dan de eerste.
Mijn mening, voor degenen die dit interesseert
Ten eerste vind ik Marie zo schattig!
Ze is zo klein en beleefd en ze lijkt op het eerste gezicht veel jonger dan 34.
Ik vond de eerste aflevering rommelig en ik ergerde me aan dat koppel, met name aan die vrouw. Die vrouw bleef maar klagen (‘I HATE DOING LAUNDRY
’) en herhalen hoe godsgruwelijk moeilijk ze het wel niet had met twee kleine kinderen, max. 3 werkdagen in de week, en een man die altijd aan het werk is. Zo moeilijk is het nu ook weer niet. Het huis was ook ontzettend onpraktisch ingericht en het was duidelijk dat die vrouw gewoon een rommelkont was. Snap wel waarom die man liep te mopperen.
Dat Japanse stel van de tweede aflevering vond ik super leuk en liefdevol overkomen! Ik vond het ook grappig toen ze alle kleding van die vrouw op één bed gingen leggen, en ze daar met z’n vieren wel een uur mee bezig waren haha (ik herkende wel wat van mezelf in haar…). Die kelder die helemaal afgeladen was met kerstspullen was vrij extreem, maar ergens ook wel weer aandoenlijk
Verder vond ik het leuk dat die man die aan het begin geen zin had om naar Marie te luisteren en mee te werken met opruimen, aan het einde toch zijn mening bijgedraaid had en juist heel goed bezig was (beter dan zijn vrouw, die hele kamers vol kleding overhield).