Series & Netflix

Yes, Sharp Objects heb ik gezien en vond ik echt heel goed!!

1 like

Ik heb YOU deze kerstvakantie uitgekeken, vond het niet heel bijzonder maar wel leuk genoeg om door te kijken. Ben nu bij aflevering 1 van Clique; ik moest even mijn mening bijstellen. Dit omdat ik had gelezen dat het de Britse Gossip Girl was, ik vind het wel een stuk dramatischer en veel minder fashion (wat ik wel echt tof vond aan GG), maar tot nu toe wel genoeg interesse om door te kijken (:

1 like

Als je Ziggo On Demand hebt staat 'ie daar op, ik heb toen gekeken via een streaming website! Volgens mij staat 'ie hier wel op, maar dat is echt zo’n vage website met veel popups enzo, dus misschien zijn er betere opties.

1 like

Ik ben begonnen aan Marie Kondo en ik heb haar boeken al gelezen dus het is wel leuk om alles in praktijk te zien. Ben nu bij aflevering 3 en ik moet zeggen dat ik de tweede aflevering veel leuker vond dan de eerste.

Mijn mening, voor degenen die dit interesseert

Ten eerste vind ik Marie zo schattig! :smiling_face_with_three_hearts: Ze is zo klein en beleefd en ze lijkt op het eerste gezicht veel jonger dan 34.

Ik vond de eerste aflevering rommelig en ik ergerde me aan dat koppel, met name aan die vrouw. Die vrouw bleef maar klagen (‘I HATE DOING LAUNDRY :crazy_face:’) en herhalen hoe godsgruwelijk moeilijk ze het wel niet had met twee kleine kinderen, max. 3 werkdagen in de week, en een man die altijd aan het werk is. Zo moeilijk is het nu ook weer niet. Het huis was ook ontzettend onpraktisch ingericht en het was duidelijk dat die vrouw gewoon een rommelkont was. Snap wel waarom die man liep te mopperen.

Dat Japanse stel van de tweede aflevering vond ik super leuk en liefdevol overkomen! Ik vond het ook grappig toen ze alle kleding van die vrouw op één bed gingen leggen, en ze daar met z’n vieren wel een uur mee bezig waren haha (ik herkende wel wat van mezelf in haar
). Die kelder die helemaal afgeladen was met kerstspullen was vrij extreem, maar ergens ook wel weer aandoenlijk :joy: Verder vond ik het leuk dat die man die aan het begin geen zin had om naar Marie te luisteren en mee te werken met opruimen, aan het einde toch zijn mening bijgedraaid had en juist heel goed bezig was (beter dan zijn vrouw, die hele kamers vol kleding overhield).

4 likes

Ik ben begonnen aan die serie maar ik vond het stel in de eerste afl al zo mega irritant. Misschien gewoon beginnen met de 2e aflevering dan.

1 like

Ja, ik kijk het! Ben benieuwd, de vorige twee seizoenen vond ik leuk.

1 like

Zit de laatste tijd helemaal in de komedie specials. Die van Eddie Murphy, Chris Tucker, Chris Rock en Kevin Hart zijn leuk!

Alexa and Katie seizoen 2 afgekeken. Huilend, dat wel :clap:

3 likes

Ja dat lijkt me een goed idee! Ik heb inmiddels 3 en 4 ook gekeken en die zijn veel beter. Allemaal leuke mensen :smile:

Jaaa heerlijke show vond ik dat! Deed me denken aan Disney van vroeger. Vind vooral Katie zo’n leuk personage

1 like

Same here! Ik vond het aan het begin vooral echt fantastisch.

Bandersnatch

Toen de hoofdpersoon zorgen begon te uiten over dat hij geen invloed had op keuzes vond ik echt een leuke interactie met het publiek want ik voelde me toen echt een beetje schuldig. En gewoon alle parallellen met dat ik paden moest kiezen en dat hij ook zo’n verhaal schreef, dat logo wat overeen kwam met white bear wat ook perfect die paden aangeeft, dat het kiezen van paden parallelle paden beïnvloeden, de helplessness van de hoofdpersoon en op een gegeven moment ook van mij
 Ja ik vind het echt goed gedaan. Ook qua hoe het is gemaakt, de keuzeschermen liepen zo vloeiend over in de scenes.

Ik vond wel dat de hoofdpersoon om niks in een neerwaartse spiraal kwam op een gegeven moment en dat sommige dingen een beetje oppervlakkig bleven. Maar ik snap niet dat mensen hier er zo negatief over zijn.

8 likes
Bird Box

Ze hadden het over een ‘mental institution’ of zo toch, niet over een gevangenis? Ik interpreteerde het alsof die creatures je iets laten zien waar je het meest verdrietig van wordt (trouwens als dit waar is echt sick dat die kinderen op het eind Malorie hoorden), maar dat die mensen in de mental institution al een soort van gewend zijn aan dat gevoel en dat dus aankunnen. Er zijn natuurlijk al mensen in de wereld die zelfmoord plegen om een groot verdriet, en dat zijn mensen als zij, en daarom kunnen zij dit overleven. Waarom het dan door hen wordt gezien als iets moois weet ik ook niet.

En ik vroeg me dus af waarom niet meer mensen het konden overleven. In principe moet je gewoon je ogen dichthouden en dan gebeurt er niks, toch? :stuck_out_tongue:

En je kon op die kaart zien op het nieuws dat het van Rusland naar Canada gaat en zo via de westkust naar Californië (waar het zich afspeelde) trok.

6 likes

Woo hoe diep kun je over een film nadenken?
Ik kijk het en denk: oke was leuk.

Hahaha moet ik dit opvatten als compliment of als belediging? :stuck_out_tongue:

1 like

Compliment. Ik ben te simpel voor dit soort dingen

1 like

Voor iedereen die nog een simpele, leuke serie zoeken (met niet perse top acteerwerk); meiden van de Herengracht op Videoland. Het is redelijk vermakelijk en kijkt makkelijk weg.

2 likes

Ik ga vandaag eindelijk beginnen aan Bird Box

1 like

Ik heb gisteren ook maar You gebinged. En zoals hier al vaker gezegd is, ik vond het op zich wel leuk, maar ook niet waanzinnig goed. Ik vind Penn Badgley wel aangenaam om naar te kijken en de combo boekenliefde en moeilijke jeugd kan wel scoren bij mij, haha.

Net how to get away with murder seizoen 4 afgekeken. Vond het heel mooi! Nu nog wachten tot volgend jaar voor seizoen 5 op Netflix komt :weary:

1 like

Ik vond birdbox heel tof. Zat het wel in mijn eentje te kijken en af en toe maakte ik blijkbaar zulke gekke geluiden dat mijn huisgenoten even kwamen checken of het wel goed met me ging haha.

5 likes