Series & Netflix

Ik zit de Ted Bundy tapes te kijken en wat ik het meest schokkend vind, is de realisatie dat ik - als hij op me af zou zijn gekomen met een charmante glimlach, zijn arm in het gips en de vraag of ik hem ergens mee wilde helpen - dit zonder aarzeling gedaan zou hebben. Met de kennis van nu denk je de creepyness in de man feilloos te herkennen, maar ik denk echt niet dat ik dat ook zou zien als ik hem - gevleid door zijn geflirt - voor het eerst zou zien. :thinking:

4 likes

Ja hĂš, het wordt hier zo duidelijk dat het “stereotype” seriemoordenaar een persoon is die een beetje een einzelgĂ€nger is en waarvan altijd al werd gedacht dat die niet helemaal spoorde - maar het kan eigenlijk echt iedereen zijn. De seriemoordenaars die lang hun gang kunnen gaan weten zich jĂșist in de samenleving te mengen en een (naar het lijkt) “gewoon” leven te leiden zodat 'ie niet ontdekt wordt. Vind dit echt bijzonder fascinerend. Gelukkig zijn de meeste mensen wel gewoon te vertrouwen, je zou toch bijna geen onbekenden meer durven helpen anders


4 likes

Ik vond het ook een heel indrukwekkende docu serie. Heb erna ook nog zijn hele Engelstalige wiki pagina zitten lezen en wat hij ook allemaal met zn slachtoffers deed
 brrr zo’n gruwelijke vent. En dat dat idd dan schuilt achter zo’n gezicht en een op zich aantrekkelijke persoonlijkheid, bizar.

Misschien spoiler voor Ted Bundy Tapes

Ik vond het best vreemd trouwens dat die rechter zegt dat hij niets persoonlijks tegen bundy had (ik parafraseer, maar het was iets in die trant) ??? Die vent heeft misschien wel honderden vrouwen op de meeste brute wijzen vermoord, het is gewoon een monster. Vond ik een vreemde uitspraak voor zo’n situatie

3 likes

Dat vond ik ook hĂ©Ă©l raar, er waren vast ook nabestaanden in de zaal. Zo’n vreemde onnodige uitspraak?

2 likes

staat die film op netflix dan? Ik ben nu ook wel benieuwd!

Ik heb heel de serie Pose gejankt. Love zon serie mogen er meer van zijn. Soieso series over mensen die het moeilijk hadden/ iets probeerde te maken van hun leven toen in New York :heart:

1 like

Ik ben nu Abducted in Plain Sight aan het kijken maar ik kan het gewoon niet geloven??? Dit is denk ik de grootste wtf documentaire die ik ooit heb gezien.

1 like

Ja, vond ik ook. Aanrader. Ik zou wel meer van dat soort series/films willen zien.
Ik wil zoveel zien. Moet nog The Bridge kijken, laatste seizoen van Prison Break, Riverdale, Queen of South en nog een aantal waarvan er nieuwe afleveringen zijn. Moet gewoon ontslag nemen en mijn tijd hieraan besteden.

1 like

Ik heb Abducted in plain sight gekeken gisteravond, maar wat een absurd verhaal zeg. Ik dacht echt meerdere keren ‘Ja hoor, wat is dit dan weer voor slecht geschreven verhaal?’ om me vervolgens steeds weer te realiseren dat het gewoon echt gebeurd is.

In wat voor vreemde fantasiewereld leefden (leven?) die mensen? Het enige wat ik kan bedenken is dat die ouders zelf al van jongs af aan in die besloten, streng christelijke gemeenschap hebben geleefd en daardoor totaal wereldvreemd zijn. Nou weet ik niet wat voor impact dat kan hebben op mensen, maar zelfs als dit het geval is vind ik het nog steeds heel erg raar dat ze het zĂł uit de hand hebben laten lopen en dat het ook maar door blijft gaan :confused:

4 likes

Zo dit had ik inderdaad dus ook! Ik weet dat het verkeerd is maar ik dacht wel vaak ‘ja, maar het is ook een beetje jullie (de ouders) schuld dat jullie je dochter keer op keer bij die man laten’. En dan ook nog met die man seks hebben! Terwijl zij er natuurlijk niks aan kunnen doen dat zo’n psycho aan hun kind zit. Ik zat echt met open mond te kijken op sommige momenten.

1 like

Ja, die ‘B’ is natuurlijk de dader en ik vind het ook zeker belangrijk om het slachtoffer nooit de schuld te geven. In dit geval is het hele gezin natuurlijk slachtoffer van het manipulatieve gedrag van die man.

Maar het grootste slachtoffer is het meisje, Jan. En van wat ik in die docu zag hebben die ouders het op een gegeven moment gewoon mogelijk gemaakt voor B om hun dochter te misbruiken, dat maakt dat ik hen ook echt schuldig vind in het misbruik.

1 like

Ja same! En ik vind eigenlijk haar hele ‘i don’t give a fuck’ vibe (die ze ook in oitnb heeft) behoorlijk irritant.

2 likes

Helemaal eens. Zij hadden hem bijvoorbeeld nooit ‘voor zijn therapie’ bij haar moeten laten liggen (welke ouders laten een oudere man bij hun dochter slapen?!) en haar nooit toestemming mogen geven om op het vliegtuig te stappen naar Jacksonville, hoe erg ze ook smeekte. Dat moment was wel mijn grootste wtf moment trouwens, je kind op het vliegtuig zetten naar de man die je kind kidnapte.

1 like

Ik heb deze ook gezien en ik vond het echt zo raar ook wat jij zegt. Dat je een keer zo’n fout maakt met je dochter, maar meerdere keren? En dat die moeder dan ook een tijdje seks met hem heeft gehad
 Ik zat echt zo :scream: te kijken. Echt absurd dat dit waargebeurd is.

4 likes

Ja het lijkt daardoor ook wel hetzelfde personage dat ze speelt. Deze act kennen we al van haar.

Vond eerste seizoen van 3% wel leuk!

1 like

Heb hem nef gekeken en wtfff. Misschien waren mensen in die tijd wat naiver maar mijn god. Dat je na dat je kind is gekidnapt en dat hij met haar is getrouwd nog gezellig langs gaat


1 like

Het is ook wel echt bizar, maar denk oprecht dat deze man echt heel goed kan manipuleren. Ook alle buren vonden hem fantastisch. Ik had ook echt het gevoel dat die moeder soms alsnog liefdevol over hem sprak. Denk echt dat ze een soort betoverd waren door hem. Ik vond die vader ook echt heel sneu.

2 likes

El Chapo vond ik niet goed, kon moeilijk in het verhaal komen. Terwijl narcos (Mexico) tot mijn favoriete series behoren.

1 like

Ik vond El Chapo wel heel erg leuk! Even inkomen misschien maar verder echt nice

1 like