Serietopic #4

Bedankt voor de tip, hij staat op m’n lijstje!

1 like

Wow dat einde van Stranger Things! Kan niet wachten tot 1 juli
Ik vond alleen de verhaallijn rond Joy en Hopper deze keer iets minder

3 likes

Spoiler laatste aflevering Stranger Things

Samenvatting

Ik heb net ook de laatste aflevering gezien en ik snap er niks van hoe 001 nou in Vecna kon veranderen.

Iemand die dat wel begreep?

Wat ik er van begrijp is dat Henry, de zoon van Victor Creel, patiënt 001 is van dr. Brenner (die ze allemaal papa noemen). Wanneer Jane de chip uit hem haalt, krijgt hij zijn krachten terug en begint het gevecht. Wanneer Jane hem verslaat, laat ze hem eigenlijk vrij in the upside down zonder dit te beseffen, want zij denkt dat ze hem vermoord. 001 wordt dan Vecna. The upside down blijkt dan ook nog eens in het verleden te zijn (Nancy zag dit door de oude brieven en behangpapier). Dus wanneer Jane 001 ‘vrij laat’ in het ondersteboven, is wanneer Vecna ontstaat.
Wat ik dan niet begrijp is: heeft Jane the upside down zelf gecreëerd? Was dit er al? En wat is het echte doel geweest om Jane in die watertankcomputer te leggen (wist dr. Brenner hier meer over)

3 likes

Wat ingewikkeld allemaal, knap dat jij het nog enigszins snapt haha. Bedankt voor je uitleg!

1 like

Ik kijk This is Us al vanaf het moment dat het uitkwam een paar jaar geleden, en vind seizoen 6 echt zo zo zo goed. Ben nu bij aflevering 15, net gekeken, en bijna iedere aflevering lijkt mooier dan de vorige, ik zit echt bijna iedere aflevering te huilen, soms omdat het zielig is maar vaak ook omdat het gewoon zo mooi is neergezet. Of misschien ben ik gewoon een soort sentimenteel wrak hoor :laughing:

11 likes

Nope ik heb ook elke aflevering gehuild :pleading_face:

2 likes

Ik ook! Geweldige serie

3 likes

Ja als je vanaf vorige week anderhalf seizoen hebt gekeken (maak ik op uit je post waar ik op reageerde) dan snap ik dat wel, het is echt geen serie om te bingen vind ik

2 likes

Ik wil dit zo graag kijken want Mandy en Milo! Maar ik vind zulke series vaak veel te heftig🥲 maar berichten zoals die van jou maken me toch nieuwsgierig

3 likes

Ik vooral aan Randall juist! :joy: Maar nog steeds even enthousiast though

3 likes

Ik ben er ook aan begonnen! Wel even wennen met al die flashbacks en jonge mensen, ken de namen nog niet echt maar dat komt nog wel

3 likes

Ik vond alleen de laatste aflevering helemaal niet emo?! Hele seizoen echt :pleading_face::pleading_face: gekeken en die laatste vond ik mehh :speak_no_evil:

Ja dat duurde bij mij ook even inderdaad, vooral de vrouwen haalde ik steeds door elkaar :sweat_smile:
Maar vind het wel juist heel goed in elkaar zitten zo met die flashbacks

5 likes

Ik zit nu in aflevering 2 of 3 maar ik haal zowel de mannen als vrouwen steeds door elkaar :sweat_smile:

2 likes

Ik heb nog 2 tips voor series die lekker wegkijken en ongeveer 20min per aflevering duren: Sort Of en We Are Lady Paerts. Je vindt ze beide op VRT, waar je een gratis account kan aanmaken om dan het hele aanbod te zien.

Sort Of gaat over het leven van een non-binair persoon die een beetje strugglet met hunzelf. Ik vind het héél interessant om een non-binair persoon in een hoofdrol te zien en leer er best wel wat door bij.

We Are Lady Parts is hilarisch en gaat over een vrouwelijke Britse moslim punkband. De actrices zijn meesterlijk grappig.

5 likes

Ohh Better Call Saul, ik had helemaal niet door dat dit de mid season finale was?!

better call saul

Ik heb trouwens helemaal geen stukje met Gene gezien, zo begint toch normaal elk seizoen? En ik had eerlijk gezegd een korte recap van netflix wel fijn gevonden, moest tijdens het kijken toch best wel wat dingen opzoeken. Hoe het met sandpiper zat bijvoorbeeld. En als ik na afloop reddit las bleek alsnog dat ik veel dingen gemist had.

Maar arme Nacho. En vooral arme Howard :frowning: Dat moment dat die kaars flikkerde, oeff. Vrees ook echt voor Kim in de rest van het seizoen.

4 likes

Ik ben ook zoo benieuwd wat er met Kim gaat gebeuren.

Maar of ze dood gaat weet ik niet. Ze ziet bij die dierenarts op een gegeven moment dat kaartje van die stofzuigerzaak. Die wordt in Breaking Bad ook gebruikt door Saul om een nieuwe identiteit etc te krijgen. dus wellicht dat ze dat gaat doen?

Ik las, volgens mij op reddit, ook een theorie dat Saul in die zwartwit beelden (als hij bij de Cinnabon ofzo werkt) terug gaat naar waar Kim ooit vandaan kwam. Dus misschien een happy end als ze elkaar daar weer tegen komen.
In de beelden uit de jeugd van Kim zie je een kenteken met een staat (Nebraska geloof ik, maar weet niet zeker) waar Saul later ook terecht komt.

beetje warrig verhaal dit haha, hopelijk snap je het

4 likes
Better call saul

Ja ik snap je! Dat kaartje was wel echt duidelijke foreshadowing he? In de aflevering waarin Lalo in Duitsland is werd ook een shot van een zoenende kim + saul/jimmy opgevolgd door een bijl die een stuk hout in tweeën spleet. Dus wellicht een hint dat ze uit elkaar gaan? Al vind ik dat reddit soms echt te ver gaat met beelden analyseren.

6 likes

Jaa Nacho :broken_heart: Echt een van mijn favoriete karakters. Ik kan ook echt niet voorspellen hoe het nu verder gaat! Ik zit nu ook reddit te lezen haha, jeetje zoveel dingen waar ik niet eens op gelet heb. Blijkbaar heeft Gus een pistool verstopt in z’n superlab?

5 likes