Serietopic #4

Love is blind life after altar staat online, weet niet hoe lang al.

Maar anyway ik ben bij afl 2 en ik heb het idee dat die verhaallijn van Deepti en die boy zo in scène is gezet. Hoe kun je zo met elkaar omgaan en niet daten. Dat gelooft toch niemand.

6 likes

Ben Handmaids Tale aan het kijken maar ik word echt helemaal knetter van al die extreem ingezoomde slomoshots met intense gezichtsuitdrukkingen

16 likes

Ik vond het sowieso echt teleurstellend, zelfs terwijl ik denk dat alles fake is/in scène gezet.
Niet echt een spoiler, maar misschien niet leuk om te lezen als je nog moet kijken: er gebeurt drie afleveringen lang helemaal niets? Dat feestje wordt enorm gerekt, de komst van Shaina wordt helemaal gehyped en ook dan gebeurt er niets, er is gewoon letterlijk níets noemenswaardigs gebeurd in 2,5 uur? Echt zonde van m’n tijd.

Oh en ik vond het zo cringy dat Danielle en Nick allebei zeiden dat ze niet meer wisten hoe het was om single te zijn? Doe eeeeeeven normaal :joy:

Wel spoiler (einde van de laatste aflevering)

En dan lijkt alles soort van koek en ei bij iedereen, maar bij de aftiteling staat er vervolgens ineens dat de overgebleven twee stellen ook zijn gescheiden?! Laat daar dan wat van terugkomen, ik kijk voor de drama hallo.

6 likes

Het lijkt soms wel bijna een soort arthouse serie geworden hè? Vind dat echt jammer, zoveel aandacht voor de artistiek en voor symbolisme, maar daardoor wel een heel sloom verhaal. Ze willen dat je alles wat June denkt van haar gezicht afleest ipv uit haar acties opmaakt.

Hebben jullie nog tips voor spannende series? Ik kan het echt niet vinden meer

1 like

Ik ook! Is ook een van de weinige series die ik blijf kijken met volle concentratie :woman_shrugging:t3:

Is er al iets bekend over wanneer het nieuwe seizoen van outlander op Netflix komt?

2 likes

Ja ik heb gegoogled en toen zag ik wie er gaan scheiden. Vond het nu al langdradig inderdaad. Jammer.

1 like

Ik vind the marvelous mrs maisel echt heel erg leuk, gewoon wegdromen bij de 50’s en 60’s setting, al die jurkjes. Zelfs de scenes in de dinners met de milkshakes, alles ziet er zo leuk uit. Het geeft een ienie mienie beetje bridgerton gevoel dat je even in een andere wereld bent.

3 likes

Ik vond de setting ook heel mooi, veel oog voor detail. Helaas pakte het verhaal (of de hoofdpersoon) me niet echt en ben halverwege s2 gestopt. Missh moet ik het deze herfst weer een kans geven als ik dit lees

1 like

Het verhaal vind ik ook niet uitmundend maar ik droom graag weg bij die setting.

4 likes

Heel benieuwd naar deze serie, vanaf maandag op tv

7 likes

Jaa ik vind het ook vermakelijk en love Lenny Bruce (Luke Kirby)

1 like

Ik vind het echt jammer maar ik vind the handmaids tale echt weinig meer aan.

Seizoen 5 tot nu toe (ben zelf bij 2)

Ik vind ook echt dat iedereen zo ontzettend vlak is. Niemand heeft meer een goede karakterontwikkeling, er worden weer vage verhaallijntjes uitgezet maar ze zijn allemaal vrij zwak tot nu toe.

3 likes

Vond de tweede aflevering van seizoen 5 juist erg goed wel. die laatste scene, Serena met Hannah hand in hand op die funeral.

1 like

Ja toen ik dit schreef was dat nog niet gebeurd :joy:

Maar alsnog denk ik oh god gaan we weer, gaat June natuurlijk weer naar Gilead, yadayadayada

3 likes

Ja ben er ook bang voor…

ben ook benieuwd of Janine en Esther nu dood zijn, nog geen tijd voor ep 3 haha

2 likes

ik ben zelf nog maar halverwege maar ik vind het innerlijk conflict waar June nu mee worstelt wel geloofwaardig, ze heeft haar wraak gehad, de mogelijkheid tot een saai stabiel leven, maar is dit wat ze wil? Wilt ze niet liever vechten en tot het uiterste gaan om toch Hannah te redden?

Ik heb het boek niet gelezen maar ik vraag me toch wel af wat ze zouden doen als ze haar zou kunnen redden bijvoorbeeld, enkele seizoenen geleden was toch al duidelijk dat ze gebrainwasht was en June niet meer herkende of er schrik voor had…

1 like

Het boek beslaat alleen seizoen 1 :joy: als ik het me goed herinner. 316 pagina’s, de rest van de seizoenen wordt er gewoon bijverzonnen :money_mouth_face:

4 likes

Dit is al ver voorbij het boek, dat is echt seizoen 1 volgens mij al (en dit speelt ook nog ver voor de testamenten)

Seizoen 5, niet echt spoilers maar meer hoe saai welke seizoenen wel of niet zijn

Het punt is meer dat het misschien logisch is maar het is allemaal al een keer gebeurd, het was misschien beter geweest als er een seizoen of twee minder waren geweest.
In seizoen 3 vond ik alles nog echt vernieuwend en “shockend” en in vier zijn er wat dingen goed afgerond en nu herhaalt zich eigenlijk weer alles maar dan vanuit een ander perspectief.

2 likes

oh echt? :o ik dacht altijd dat het boek wel echt een heel verloop had :see_no_evil: