Over handmaids tale afl 10
Ohh dat zou goed kunnen inderdaad! denk dat aunt Lydia ook rogue gaat in volgend seizoen
Blijkbaar wilt de maker per se eindigen met het ongeval van diana, echt krom.
niets in dit seizoen voelt interessant, tot nu toe is de Al-Fayed aflevering mijn favoriet geweest, tenminste nog eens een episode waarbij ik zin heb om te googelen naar meer achtergrond. Voor de rest is het echt letterlijk een slakkenrace naar de scheiding, met als kers op de taart dat Margaret as het ware een meta-analyse van het saaie seizoen maakt in de observatie dat het liefdesleven van de hele familie en rotte cyclus is. Op een andere manier vind ik het wel een interessante keuze omdat dit seizoen ook weer een reflectie is van hoe ze de rangen gesloten lijken te hebben wat ze tonen door het niet meer te tonen van hoe de familie in verhouding tot et politieke systeem staat op enkele korte passages na dat ze aan het bedelen zijn voor onderhoudsgeld.
Het is inderdaad wat traag en “soapy” maar ik geniet er alsnog van omdat het er allemaal zo mooi uitziet en het zo geweldig geacteerd is. Ik was eerst bang dat ik bij Imelda als koningin telkens zou moeten denken aan Umbridge, maar ze is natuurlijk zo’n briljante actrice dat dat helemaal niet t geval is.
Vind alleen Charles minder gecast, die acteur heb ik wel vaker gezien en hij speelt wel goed maar altijd n beetje t zelfde. Vind z’n accent ook minder goed.
Over de Reunion Love Is Blind S3, en de “cutie-story” - Cole en Zaneb
Ik ben geloof ik team Cole. Al ben ik eigenlijk gewoon team anti-beide want ze hebben veel ongezonde dynamiek laten zien. Maar ik vind het echt niet eerlijk dat Zay hem helemaal publiekelijk door het slijk haalt en zegt dat hij haar nagenoeg een eetstoornis aan heeft gepraat, terwijl er bij haar overduidelijk heel veel onzekerheden spelen en zij die projecteert op hun relatie/Cole. Ik ben helemaal pro je uitspreken over ongezonde relaties, over gaslighting en manipuleren, en we weten uiteraard niet wat voor gesprekken er nog meer buiten beeld zijn geweest tussen die twee, maar in het Cuties-fragment zie ik niet het verhaal zoals Zaneb het in de reünie voorspiegelt. Ja, een opmerking als “zou je die manderijnen niet laten liggen want we gaan zo eten” is onnodig, maar hij zegt ook niet “moet je dat wel doen je bent al dik genoeg”. Dat is wel wat Zaneb erin heeft gehoord helaas. Ik geloof echt wel dat die situatie haar gekwetst heeft, maar het is niet alsof ze dat op dat moment tegen hem heeft gezegd en ze kotst al deze verwijten nu achteraf allemaal over hem heen en dat vind ik echt niet eerlijk.
Verder zit er iets me niet helemaal lekker bij Colleen en Matt. Of Colleen is gewoon steeds doodnerveus met de camera’s erbij maar ik vond haar zowel tijdens de bruiloft/voor het altaar, als tijdens de reünie echt een Deer in Headlights. Ziet er niet uit alsof ze relaxed en gelukkig is, in ieder geval… .
Ik heb the crown nog niet afgekeken (ben bij die aflevering van Margaret) maar het werkte gewoon beter als period drama vanaf de jaren 40 tot 60. Ook door al die flashbacks merk je gewoon het verschil. Dit seizoen heeft een hoog tabloid gehalte, wat het een beetje ongemakkelijk maakt.
Ik hoop trouwens niet dat er ook nog een Philip aflevering inzit, waarin hij zich weer achtergesteld voelt. Please waarschuw me
LIB reünie
Colleen & Matt
Ja, ik heb daar ook een raar gevoel bij. Ik vind Matt een engerd en hij heeft al zoveel naar en dreigend gedrag laten zien in de eerdere afleveringen dat ik vermoed dat het daar niet bij is gebleven. Ik hoop dat ze inmiddels niet meer samen zijn.
Zanab & Cole
Pff ja ik vond haar al zo onzeker overkomen tijdens die trip naar Malibu (continu die focus op zichzelf zonder make-up bijvoorbeeld) en het is echt alleen maar erger geworden. Ik vond Cole daarentegen ook wel echt een jongetje - Alexa noemde hem ook nog letterlijk een ‘cute little boy’ tijdens hun vrijgezellenfeest haha - en echt super lomp in sociale situaties, maar wat ze hem voor het altaar en tijdens de reünie allemaal verweet was echt niet oké. Dat gedoe met die mandarijnen had ik echt nooit zo kunnen opvatten als zij, ze zoekt echt overal iets negatiefs in. Buiten dit was het sowieso geen match geweest, want zij liep hem continu te bemoederen.
En dikke bullshit dat meerdere mensen zeiden pas voor het altaar te hebben besloten of ze ja of nee zouden zeggen. Wie gelooft dat nou
Op Instagram is zij helemaal gelukkig met hem? Maar dat kan ook nu nog even “voor de camera’s” zijn maar het ziet er naar uit dat ze nog samen zijn…
Ja, is ook zo. Ik heb de meeste (gedeeltelijk) gezien dit is echt de beste.
Echt heerlijk hoe die vrouwen elkaar steunen in de lib reunion
Vanaf 2 december staat firefly lane op netflix! Kijk ik echt naar uit, vond het een leuke serie.
Handmaid’s tale ep 10
Ik snap niet helemaal wat Nick nou heeft gedaan? Ik dacht hij mag June zien en dan gaat ie in opdracht van Tuello Gilead fucken maar ip daarvan slaat hij Lawrence en zit hij in de bak? Viel me toch een beetje tegen… en Serena is blijkbaar ontsnapt van de Wheelers?
Ik vond dat juist een sterke aflevering, haha.
Denk dat het voor het verloop echt wel nodig is om die Fayette familie wat menselijker te maken. Ik vond het hele verhaal met de butler erg mooi en ontroerend.
Handmaids10
Nick denkt dat Lawrence opdracht heeft gegeven om June aan te rijden, houdt van June en kan zich niet beheersen en slaat daarom Lawrence. Vind Nick echt een stom karakter met een stomme verhaallijn. Serena is vorige aflevering dat gebouw uit gerend
Handmaids tale 10
Ohh dat is waar ook, toen sprong ze die auto in. Ok, makes sense. Vind die actie van Nick ook echt heel stom, zeker omdat hij nu juist lekker had kunnen gaan saboteren in Gilead. Op de een of andere manier had ik wat meer masterplannen verwacht in deze aflevering, ook wb Janine. Maar lijkt er idd op alsof Lawrence gewoon weer kut is geworden en dan is daar meteen ook veel minder ruimte voor. Of we zien volgend seizoen opeens een twist…
Handmaid
Ik denk niet per se dat Lawrence weer kut is geworden. Ik denk dat ze allemaal in achterdocht en angst opereren en zich dus de hele tijd moeten verhouden tot het feit dat je elk moment je macht kunt verliezen. De ene keer schiet jij een leider die jij niet mag dood, de week erna kan je het zelf zijn. Dus moet je laten zien dat je achter je vrouw staat als een handmaid haar kwetst op een bruiloft en dat je de aartsvijand van het land iets aandoet als steeds meer mensen dat nodig achten. Vind het zelf dus best een vette aflevering omdat eigenlijk alle grote karakters op een totaal nieuw spoor zitten.
Ah dat wist ik niet. Dat is uiteraard niet okay en dan is zo’n fragment wel echt vertekenend weer. Zoals ik ook al zei; er zal veel meer achter de schermen afspelen dan wat wij weten, dus de hele situatie is door ons niet echt te beoordelen natuurlijk
Ik moet ga aflevering 8 beginnen en ik ben het wel eens met je punt over de productie zelf, de shots blijven zeer mooi om te zien, het acteerwerk ook over de grote lijn. Ik vind het eerder zelfs zonde dat ze Imelda hebben gecast want ze krijgt amper de kans om te sschitteren omdat er amper aandacht aan haar besteed lijkt te worden :’) Ik vind philip moeilijk om aan te zien omdat de acteur super hardop mijn overleden grootvader lijkt. Voelt echt stom om hem daarvoor af te schieten :’)
Ik kijk nu voor het eerst Love is Blind maar wat issss dit voor serie en waarom zijn Amerikanen toch altijd zo vreemd haha, ben totaal gefascineerd
O meid jij gaat genieten