Serietopic #4

Ja, ik heb gister gekeken. Met stijgende verbazing.

Echt onvoorstelbaar hoe deze man te werk is gegaan.

M’n hart brak voor die arme kinderen. Die vrouw moet wel zo diep in zijn macht verzonken zijn. Ik hoop dat ze ooit het licht gaat zien.

En tip voor jou is misschien de docu serie The Con op Disney+. Acht soortgelijke verhalen over mensen die de hele boel in de maling nemen en een spoor van ellende achterlaten.

2 likes

Ik heb deze maand alleen maar Scandinavische dingen gekeken lol.

Heb nu 3 IJslandse series gekeken

• trapped (aanrader, 8)
  • blot/Valhalla murders (aanrader, 7)
  • case (mehhhh was best saai, 5)

Alleen wel apart dat dus alle Netflix crime series uit IJsland over kindermisbruik zaken gaan

Spoiler Trapped/blot/case

Bij trapped was het dan maar een klein lijntje, maar werd ook eigenlijk niet echt uitgelegd wat dat nou te maken had met de hele haven zaak en de moorden etc. In blot was het centraal thema dus okĆ© dat kan maar in Case was er weer exact zo’n plot dat eigenlijk alle mannen (3 verschillende groepen los van elkaar) allemaal aan kindermisbruik deden. Toen was ik er wel een beetje klaar mee, waarom IJsland?

Maargoed nu ga ik de enige overgebleven IJslandse serie kijken, Katla, schijnt wel heel cool te zijn dus hoop het.

2 likes

Ik vond Katla niet zo geweldig.

2 likes

Nou ga t proberen :thumbsup:

3 likes

Ja absoluut… Echt afschuwelijk voor haar, de kinderen en ex-man :pensive: Die relatie moet echt zo toxic zijn… Hoop dat misschien door deze serie er iets gebeurd waardoor ze bij die vent wegkomt.

Bedankt voor de tip! Ik heb hem meteen toegevoegd aan mijn lijst :blush:

2 likes

Woeeeh Archive 81 is echt perfect spannend. Doet met heel erg denken aan Dark trouwens

Vind archive ook wel aardig!

Zeker niet eng/horror( wie heeft dat gezegd joh :sweat_smile:), wel matig spannend.

2 likes

Ik ben ook begonnen met Archive 81. Tot nu toe vind ik het heel vermakelijk en ook leuker dan andere series met het thema ā€œer gebeuren rare dingen in een flatgebouw/hotelā€. Vind het ook wel leuk dat de hoofdrolspeler zo’n rustig type is.

1 like

Ik vind archive 81 echt fucking saai, ben nu bij afl 3, gaat er nog wat gebeuren?

1 like

Geweldige tip, heerlijke serie.
Dank!

2 likes

Kijken jullie ook Turkse series? Ik heb recent Sen Cal Kapimi online gekeken. Voor het eerst een Turkse serie gekeken en ben gewoon een Crush op de hoofdrolspelers. Gaat over een vrouw die haar ouders heeft verloren, opgegroeid met haar tante die graag een landscape architect wil worden. Het is wereldwijd blijkbaar een hele grote hit. Verschillende landen kopen de series op.

4 likes

Waar heb je die gezien? Ik kijk weinig Turkse series maar wil het wel meer kijken!

Met Engelse ondertiteling.

Vind het echt een zoetsappige serie met wat twist. Zijn lange episoden van bijna 2 uur dacht ik. Het is bv opgekocht door Rusland, India, Pakistan, Portugal en is een hit daar. Een biecht, ik volg de hoofdrolspelers op Instagram omdat ik een lichtelijke crush op hun heb haha.

2 likes

Ja misschien nog even volhouden ik vond het wel
Interessanter worden

1 like

Check mijn ava :smirk:

4 likes

Omg :sob::sob::sob::sob: :heart_eyes: hij is echt zo leuk.

4 likes

Net don’t look up gekeken, vond hem echt leuk eigenlijk! Wel een beetje lang alleen

1 like

Serie ziet er leuk uit. Ik zie ook zoveel series op de website :grin: Als je eenmaal begint aan zo’n Turkse serie is er geen stoppen meer aan.

2 likes

Haha ja. Maar dit is de enige Turkse serie welke ik heb gezien. Eens wat anders dan wat op Netflix staat. Ben dat een beetje beu.

3 likes

Ik heb net de eerste aflevering van Manifest gekeken omdat ik zag dat dat nu het meest bekeken wordt op netflix, maar wat een slechte serie zeg haha. Toch wil ik wel weten wat er gaat gebeuren, ben benieuwd hoe lang ik dit vol ga houden.

2 likes