Ben inmiddels helemaal into Noorwegen op Netflix, vond ik wel passend deze tijd van het jaar. Voor wie het interesseert:
Bludtur is wel leuk als je van horror houdt, het zijn 6 afleveringen van een half uur met elke keer een ander horrorscenario. Niet eng, maar meer een beetje disturbing, wel redelijk gedaan, een 6.7, je mist er niks aan maar entertaining.
Postmortem gaat over een vrouw die dood aangetroffen wordt en dan weer tot leven komt maar dan bloed moet drinken omdat ze niet meer helemaal zichzelf is, terwijl haar familie een mortuarium managed. Leidt uiteraard tot problemen, maar die zijn ook wel redelijk komisch. Zijn ook maar 6 afleveringen van 3 kwartier en echt leuk, goed gemaakt en verveelt niet. Een 7,8, zou het aanraden, echt een leuke sfeer. Niet eng trouwens.
En qua films heb ik Naboer gezien wat echt een hele fucking rare film is, een soort fever dream erotische thriller, maar vond m wel cool opzich. Een 7. Is ook maar een uur lang ofzo.
En wat ik echt leuk vond is de Elling trilogie.
Brødre i blodet, Mors Elling en Elsk meg I morgen zijn de namen.
Zijn 3 films over een geestelijk niet helemaal oké man die Elling heet en samen met z’n vriend uit een inrichting wordt ontslagen en dan samen opnieuw moeten beginnen, is heel feelgood en grappig en qua sfeer heel Chill, gewoon happy. Zat ze echt met een glimlach op mn gezicht te kijken ( sorry) maar echt aanraders. Een 8
En dan nog The Trip over een stel dat elkaar wil vermoorden bij hun zomerhuisje, maar dat loopt mis als er een andere bedreiging komt, echt chille en leuke thriller met Noomi Rapace, een 8.
Oké veel plezier ermee