Serietopic #4

Haha ‘en dat voor een Nederlandse serie’ is inmiddels wel achterhaald toch? Er worden hier echt genoeg goede series gemaakt, hiermee doen we ons land echt tekort :smiling_face_with_tear:

6 likes

Smaken verschillen, ik vind het meestal net niet. Maar ben wel benieuwd welke goede series ik gemist heb dan. Heb je tips?

2 likes

Ja! @Xiomara Ik vind het voor een Nederlandse serie nog wel prima haha, de 80’s setting is inderdaad leuk!

Als ik even kijk naar series die ik de laatste weken heb gekeken: Mocro maffia, De verschrikkelijke jaren 80, Het jaar van Fortuyn bijvoorbeeld.

Misschien vind je die series ook niks (smaken verschillen inderdaad) maar het Nederlandstalige aanbod is zó groot dat ik zo’n opmerking een te grote/te makkelijke generalisatie vind.

edit: het was geen persoonlijke aanval, reageerde nu even op jou maar jij was natuurlijk ook niet de eerste die iets soortgelijks zei

3 likes

Chernobyl is goed (HBO).

5 likes

Heb het zo lang mogelijk uitgesteld (het is mijn standaard serie voor tijdens het eten) maar Superstore eindelijk ‘uit’ :sob: :broken_heart: Wat nu?

1 like

De serie petticoat vond ik ook wel goed gedaan. Moeder ik wil bij de revue schijnt ook goed te zijn. Annie MG Schmidt vond ik ook leuk. De serie oogappels is goed gedaan. Dertigers is vermakelijk, niet perse super goed. Red light vond ik leuk! En bagels en bubbels vond ik echt een hele leuke romcom serie. Soof de serie is ook verrassen als romcom serie. De regels van floor is echt grappig. Wel een kinderserie maar heel scherp. De nieuwe serie deep shit is een comedy met twee vrouwen in de hoofdrol en de recensies daarvan zijn best goed. En zo kunnen we nog wel even doorgaan, haha.

4 likes

Unorthodox vond ik ook goed!

3 likes

Even mn overzicht doorgegaan, veel zijn wel bekend dus misschien heb je ze al gezien:

Little fires everywhere! (Prime) Vond ik heel erg tof.
It’s a sin (NPO Plus)
Le Chalet (Netflix, Frans)
The Politician (Netflix, 2 seizoenen)
De Twaalf (Netflix, vlaams)
Years and Years (NPO Plus)

Nog op mijn to watch list maar ik verwacht dat ze goed zijn:
The Underground Railroad (Prime)
Nine Perfect Strangers (Prime)

2 likes

De vibe van The Spectacular vond ik ook wel goed

1 like

Leuk al deze tips! Thanks @soleado @Marquez @Scorpiovibes

3 likes

Safe (Netflix)
The stranger (Netflix)
Unbelievable (Netflix)
Pieces of her (HBO)
Behind her eyes (Netflix)
Stay close (Netflix)
Bodyguard (Netflix)
When they see us (Netflix)

Ik vond de een beter dan de ander, maar ze keken allemaal lekker weg. Miniseries zijn echt perfect voor mijn spanningsboog :smiley:

1 like

Ja volgens mij blijft het daar als enige, wordt door hem geproduceerd (of een onderdeel ervan, zoiets)

3 likes

Ik vond Dirty Lines ook vet leuk!

2 likes

Ik ben echt helemaaaaaaal hyped nu voor het nieuwe seizoen van BCS.

Hell motherfucking yeah! \m/

14 likes

Yes ik ook! Kijkt lekker weg, was er zo doorheen. Is het eigenlijk een mini serie of een gewone?

4 likes

Yeah bitch!!!

(zit Jessie in het nieuwe seizoen? :pleading_face: :heart_eyes:)

2 likes

Ja beide maar denk tegen het einde?

3 likes

Jaa dan is de verhaallijn wel kloppend! Ik ben echt zo benieuwd naar dit seizoen

3 likes

Ik ook haha. Heb er echt mega veel zin in.

2 likes