Serietopic #5

Beauty in black op Netflix is echt een aanrader!
Ik moest er de eerste twee aflevering even inkomen maar wat een goede cliffhangers. Blijf maar doorkijken.

Spoiler (ik ben bij aflevering 9)

Ik hoop zo dat Horace een good guy blijkt te zijn en blijft leven. Ohja en dat hij Kimmie adopteert :pleading_face:

4 likes

Ik heb de eerste twee gekeken maar vond het echt heel matig. Acteerwerk maar vooral het script. X__X Wordt het beter?

1 like

Ik heb de eerste twee gekeken maar vond het echt heel matig. Acteerwerk maar vooral het script. Echt tenenkrommend. X__X Wordt het beter?

2 likes

Ja dat vond ik ook, maar idd doorzetten en dan wordt het beter

Nou je hebt gelijk, seizoen 2… ik kom er gewoon niet doorheen.

2 likes

ja link die dan ff

2 likes

Zoekfunctie is er ook.

6 likes

Op q music was er een item, dat je tegenwoordig overspoeld wordt door serie tips. Zij gaan nu, als zowel Mattie als Marieke een serie een aanrader vinden, deze als officieuze tip presenteren. Door het vier ogen principe zijn zij van mening dat je dan minder een wildgroei aan serie-tips krijgt.

En nu was hun eerste tip :drum::drum::drum::
De f*ckelteit

:cry:

Van overmaat tot ramp gingen ze vervolgens ook nog een soort van het belangrijkste van de serie spoilen, namelijk de verkrachtingsscene

2 likes

Adolescence afgekeken. Vooral aflevering 3 echt ijzersterk wauw!

8 likes

Trailer van the handmaids tale!
8 april.

5 likes

ik ergerde me dood aan die psychologe wel, echt zo onprofessioneel. kreeg echt bijna medelijden met dat joch.
weet niet of het de bedoeling was om hem uit de tent te lokken maar het leek meer alsof dat die psych gewoon voor het eerst met een kind van zijn leeftijd aan het praten was en zichzelf totaal niet in de hand had

5 likes

Wat vond je er onprofessioneel aan?

Vanaf april een nieuw seizoen Hacks! Zin an!

6 likes

ze was door hem heen aan het praten en haar stem aan het verheffen/bijna aan het schreeuwen toen die jongen zelf geëmotioneerd raakte waardoor hij uiteindelijk zelf ook (harder) ging schreeuwen en steeds bozer werd. tijdens dat stuk dat zij zei dat hij moest gaan zitten en daarna ook nog een keer.
en op meerdere momenten leek het echt alsof ze uit spite hem een beetje aan het zieken was.
ze reageerde ook steeds heel duidelijk aardig/warm en dan weer koel afhankelijk van of zij zijn antwoord wel of niet ‘goed’ vond en het voelde niet alsof dat een bewuste strategie was.

1 like

Ik snap wel wat je zegt en deel je observatie ook. Ik denk dat veel 13 jarigen slecht zouden gaan op zo’n gesprek met weinig oriëntatie (bv mbt of hij lelijk is en of ze over intimiteitenmogen praten). Maar belangrijk is denk ik dat haar doel was een assessment te doen en niet een behandelrelatie op te bouwen. Ik vroeg me ook af of de tranen aan het eind ontlading waren van de spanning of meer uit empathie/verdriet voor hem en

6 likes

Dit inderdaad. En tuurlijk het blijft een jongen van 13, maar hij was wel behoorlijk manipulatief en ik vind het eigenlijk heel sterk dat die psychologe (ook al zou je heel erg geneigd zijn om dat wel te doen) geen uitspraken deed over hem aardig of niet lelijk vinden.

4 likes

dat snap ik! en ik snap het ook als er bepaalde strategieën worden ingezet om te kijken hoe zo’n kind/puber reageert op confrontatie etc. maar het voelde voor mij niet alsof dat zo was en meer alsof zij haarzelf gewoon niet helemaal in de hand had, je zag (vond ik) ook duidelijk op haar gezicht hoe ze zich voelde over hem en zijn daad. nja misschien was het wel allemaal bewust en heb ik het totaal verkeerd geinterpreteerd!
ik bedoelde ook niet dat zij hem had moeten valideren oid trouwens en een heel veilige omgeving zou moeten creëren, maar schreeuwen/stem verheffen vind ik wel weer het hele andere uiterste.

3 likes

Ja dat begrijp ik helemaal. Ik vermoed dat dat erbij hoort om erachter te komen hoe hij echt denkt over vrouwen ipv hem te vragen en dan social wenselijke antwoorden te krijgen

4 likes

ja hmm zij oogde ook heel jong natuurlijk dus dat was wellicht ook onderdeel daarvan, dat er expres voor een jonger persoon is gekozen ook om de psychologe als vrouw zoveel mogelijk in de buurt van het slachtoffer te laten komen.
ben wel benieuwd nu of daar scripten voor zijn, ook met volwassenen, en wat daarin dan een (ethische) grens is. dat weet jij misschien @nysmn ?

1 like

Ik denk dat dit vergelijkbaar is met wat Pro Justitia Rapporteurs van het NIFP doen. Die worden daar echt voor opgeleid om gedragskundig onderzoek te doen bij verdachten. Er is een script als in vragen die je sowieso moet beantwoorden in je rapportage, maar de manier waarop verschilt natuurlijk per persoon.

Mocht je het interessant vinden, hier is een handboek. Wellicht staat daar iets in over vraagstelling en ethiek. Ik zou dit helaas niet kunnen worden met mijn achtergrond, maar wel heel interessant allemaal.

2 likes