Show je bullet journal

Ah ja daar heb ik wel vaker over gelezen dat het meeste echt best wel doordrukt. Maar bij bijvoorbeeld Leuchtturm1917 en Moleskine heb je ook lichte ghosting dus zoveel journals zijn er niet waarbij echt niks doordrukt (en anders zijn ze 35 euro :stuck_out_tongue: )

@LastYoungRenegade hier heb ik ook last van ja! Ik ben onwijs zuinig met al mijn spullen en volgens mij druk ik ook echt helemaal niet hard maar de puntjes worden zo snel kleiner. Heb vaak gewoon een nieuwe gekocht omdat de punt te klein was terwijl er wel nog gewoon inkt in zat, zo zonde.

Ja, zelfde hier. Heb er in 2.5 jaar echt al minstens 10 gekocht ofzo. Vooral bij die hele dunne heb ik het.

Ja daar heb ik het ook mee inderdaad. Vind de 003, 005 en 01 heel fijn, maar na een paar keer gebruiken is 005 net zo dik als 01 en dan wil ik eigenlijk weer een nieuwe 005 omdat ik een dunne lijn wil. Dikker dan 01 gebruik ik ze eigenlijk niet eens haha

Ik gebruik het liefste de 01 en de 02, maar soms ook wel de 03. En heb een aantal die 04/05 liggen die wel goed blijven, maar die gebruik ik zo weinig haha.

1 like

Ja Muji is ook echt mijn favoriet! Ik gebruik altijd de 0.38 in het zwart om mee te schrijven in mijn bullet journal. Ik gebruik alleen de Pigma Micron om layouts mee te tekenen, want als ik dat met gelpen doe vervaagt dat gelijk en ik heb geen geduld daarvoor.

Dit jaar is het derde jaar dat ik een Leuchtturm gebruik, voor volgend jaar heb ik net een Archer & Olive gehaald. Die hebben mega dik 160 grams papier waar je zelfs op zou moeten kunnen verven en het schijnt absoluut niet te ghosten of wat dan ook. Ben heel benieuwd hoe dat bevalt. Maar heb eigenlijk ook wel weer zin om mijn Traveler’s Notebook te gaan gebruiken. First world problems haha

1 like

0.5 is ook fijn ja! Ik ben gewoon fan van dunne pennen zoals misschien al blijkt in mn posts hierboven haha. Heb je de normale gelpen of die smooth gelpen die er iets fancier uitziet? Die houdt ook echt ontzettend lekker vast. De navy kleur is trouwens ook heel mooi.

Ooh de Lamy rose gold :heart_eyes: die zou ik ook nog wel graag willen hebben, wat een mooie pen.
Ik heb gisteren met 25% korting een Kaweco vulpen besteld, die wilde ik ook al heel lang hebben. Ik wil er eigenlijk zwarte inkt in doen, maar heb ook nog een pot J. Herbin Emerald of Chivor die ik in een converter zou moeten stoppen. Maar daar wil ik dan weer niet elke dag mee schrijven haha.

1 like

De gewone gelpen! Dat is deze: https://www.muji.eu/pages/online.asp?Sec=13&Sub=52&PID=5161&qclr=4548718727674

Voordat ik die van Muji had heb ik de knock off geprobeerd van de Hema maar die is zo anders, niet te vergelijken :stuck_out_tongue: Love Muji.

1 like

Ik zoek een zwarte gel pen die niet doordrukt in een leuchtturm. Tips?

Edit: nvm, staat hierboven hahaha


11 likes

8 likes

Mijn pagina’s nog van juli

En dan nog een pagina van m’n vakantie en herinneringen

11 likes

En die van augustus

Bij augustus moet ik alleen nog wel een paar dingen toevoegen.
Eerst tekende ik altijd veel zelf maar vind dit eigenlijk veel makkelijker werken want van dat andere werd mijn perfectionistische zelf gek haha

9 likes

Ik wil hier ook mee gaan beginnen, ken het al langer maar heb nu een journal gekocht. Ik wil hem vooral gebruiken voor lijstjes. Jullie pagina’s zien er echt heel mooi uit! Ik heb zelf nog niet zoveel inspiratie, vooral veel ideeën van Pinterest haha

2 likes

Ik ga dit weekend oefenen met tekenen voor in mijn journal. Ben benieuwd.

11 likes

Waar heb je dit gekocht?

Ik haal zelf ook alles van Pinterest en Instagram en voeg zelf eventueel stickers, stempels of washi tape toe.

1 like

Action!

1 like

Tekeningetjes zijn nagetekend. Ben niet heel tevreden maar het is een begin.

12 likes

Mijn huidige notitieboekje is vol dus ik denk erover om in mijn volgende exemplaar een bullet journal te beginnen! :smiley: Ik vroeg me af wat jullie favoriete fineliners zijn? Ik vind het het belangrijkst dat de inkt niet doordrukt aan de andere kant van de pagina (ik gebruik trouwens een Leuchtturm notitieboek)

1 like

Leuk! Ik heb geen Leuchtturm dus kan je geen tips geven, misschien vind je hierboven in het topic iets. Ik gebruik zelf die van micron en van Muji, mijn lievelings!

1 like