Show je bullet journal

Tuurlijk!

In maart ben ik langzaam aan begonnen met mijn bullet journal, maar ik heb nu voor april al een voorblad, monthly, weekly en habit tracker gemaakt. Ik vind het zo leuk om te doen en dingen na te tekenen. Washi tape is ook een uitvinding, daarmee ziet alles er gelijk een stuk leuker uit.

Ik ben niet creatief, kan niet tekenen en ook niet netjes schrijven, maar door veel oefenen komt er nu een kant van mij naar boven die ik niet kende :blush: Echt zo leuk en onverwacht, deze nieuwe hobby.:grinning:

4 likes

Ik ben 2 jaar geleden aan een bullet journal begonnen en dat ongeveer 6 maanden volgehouden. Ik vind het wel heel leuk, maar heb nooit zo veel te plannen haha. Dus ben er toen mee gestopt. Nu heb ik wel weer zo’n kleine bullet journal van de Action waarin ik mijn vakantie(s) ga “plannen”. Ook heel handig om dan mee te kunnen nemen en aan te vullen op vakantie.

Never mind zie dat het 200gr papier is haha. Ik zoek gewoon print papier is kraft en zwart :frowning:

1 like

Ja ik ga maar eens op zoek. Moet zeggen dat ik vooral nog online heb gekeken. Maar of de prijzen zijn vrij hoog of het is dikker papier.

1 like

sorry voor m’n late reactie! Ik heb jarenlang gesnailmaild met een meisje uit Amerika, Italië (en later is ze in Engeland gaan wonen) en België en daarnaast stuurde ik ook vaak eenmalige snails naar de hele wereld. Ik kwam er mee in contact door blogs te volgen van mensen over het onderwerp. Denk dat er nu nog steeds zoiets bestaat als Tante Jannie’s postkamer (ofzoiets) waarbij je gekoppeld wordt aan een buddy binnen Nl of Be. Veel plezier! Ik vond het elke keer weer leuk om m’n brievenbus open te maken :slight_smile:

1 like

Is er hier misschien iemand die het leuk zou vinden om elkaar wat bullet journal goodies te sturen? Soort snail mail? Met wat stickertjes, plaatjes, washi samples.
Ik vind het heel leuk om ze te maken en heb nu vakantie, dus tijd!

2 likes

Ik wel! Ik moet wel zeggen dat ik als ik het doe met een vriendin, wij het niet zo uitgebreid doen zoals je soms op Instagram langs ziet komen. Dan bedoel ik thema’s en dat soort dingen. Wij maken dan meestal een pakketje met leuke stickers/papier/etc. Dus als je zoals als dit https://www.instagram.com/p/BQOPQFTlqvC/ (even snel een voorbeeld gezocht dus heb geen idee wat het doel van deze swap was) niet verwacht, maar meer een verzameling leuke dingen, dan zou ik het graag doen!

1 like

Hahaha neeee dit is wel echt next level.
Vind het wel leuk om een kaart te maken en daar dan wat envelopjes in te plakken met goodies. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het gewoon heel erg leuk vind om iets te maken en om dingetjes voor iemand uit te zoeken.
Zullen we even via PB verder kijken hoe we het aanpakken?

2 likes

Ja leuk!

Ik heb het ook pas twee keer gedaan.
Heb dit filmpje als basis gebruikt, die vond ik wel duidelijk en simpel. Heb er vervolgens nog een beetje een eigen draai aan gegeven.
Als je het ziet zitten vind ik het in ieder geval leuk om wat voor je te maken!

Ik weet eigenlijk niet of daar een topic over was op EGF. Voelt al weer als een leven geleden :flushed:
Maar er zijn inderdaad wel leuke filmpjes over te vinden. Ik vind het vooral heerlijk ontspannend om te doen.
Vanmorgen verveelde ik mij een beetje en ben ik er maar gewoon 1 gaan maken. Beetje bruin/vintage achtig thema. Is dat iets wat je leuk vindt? Dan ga ik die voor je afmaken. :grin:

Edit: zie nu dat je de roze bujo met groen zo mooi vind. Kan ook iets in een botanisch thema maken hoor. Iets wat jij leuk vindt in ieder geval!

1 like

Flying tiger heeft leuke bullet journal boekjes!

2 likes

Ik gebruik al jaren de Pigma Micron! Heel fijn en volgens mij ook vrij watervast. Ik denk trouwens dat het ook gewoon aan je papier kan liggen. Wat voor papier gebruik je?

2 likes

Had helemaal niet door dat het alweer een nieuwe maand was. Gelukkig een paar uurtjes over deze avond dus ik kan weer aan de slag :smile:
Iemand anders nog leuke spreads voor mei?

Ik gebruik ook vrijwel altijd Pigma Micron. Vind wel dat die puntjes best snel kapot gaan (of ik druk te hard?)

Ah ja daar heb ik wel vaker over gelezen dat het meeste echt best wel doordrukt. Maar bij bijvoorbeeld Leuchtturm1917 en Moleskine heb je ook lichte ghosting dus zoveel journals zijn er niet waarbij echt niks doordrukt (en anders zijn ze 35 euro :stuck_out_tongue: )

@LastYoungRenegade hier heb ik ook last van ja! Ik ben onwijs zuinig met al mijn spullen en volgens mij druk ik ook echt helemaal niet hard maar de puntjes worden zo snel kleiner. Heb vaak gewoon een nieuwe gekocht omdat de punt te klein was terwijl er wel nog gewoon inkt in zat, zo zonde.

Ja, zelfde hier. Heb er in 2.5 jaar echt al minstens 10 gekocht ofzo. Vooral bij die hele dunne heb ik het.

Ja daar heb ik het ook mee inderdaad. Vind de 003, 005 en 01 heel fijn, maar na een paar keer gebruiken is 005 net zo dik als 01 en dan wil ik eigenlijk weer een nieuwe 005 omdat ik een dunne lijn wil. Dikker dan 01 gebruik ik ze eigenlijk niet eens haha

Ik gebruik het liefste de 01 en de 02, maar soms ook wel de 03. En heb een aantal die 04/05 liggen die wel goed blijven, maar die gebruik ik zo weinig haha.

1 like