Show je bullet journal

Zomer/vakantie/bloemen/planten/en nu weet ik niets meer :joy:

Mijne zag er vorig jaar ook niet zo uit hoor! En nog steeds heb ik er hele lelijke pagina’s tussen zitten. Fijn juist, want het helpt me van mijn perfectionisme af te komen. Omdat ik het voor mezelf doe (dit is de eerste keer dat ik foto’s deel)

1 like

Ja zoiets zal het wel worden haha. Maar heb vaak iets met bloemen en planten merk ik. Ga het nu misschien combineren met de kleur geel. Gelijk zomers elementje. Thanks voor het meedenken!

Heb ook voor het eerst een habit tracker op de planning staan. Benieuwd hoe ik dat ga vinden.

2 likes

@Sedana wauuuw zo mooi, alles zelf getekend? Die partjes citroen enzo zijn echt heel mooi, en die manga poppetjes ook, eigenlijk alles!

1 like

Oh nee zeker niet! Ik hou van knippen en plakken. Die van Juli is wel helemaal zelf getekend (ook dat fruit), en alle zonnebloemen van juni ook. Maar van juni is dat manga poppetje en de bloemetjes daarbij gewoon knip en plakwerk. Van mei is de omslag, de eenhoorn bij sleeptracker, dromenvanger en verder alleen het vaasje bloemen (en quote zeg maar, valt dat magic gedoe ook onder tekenen?) zelf getekend. Oh en de citroen van juni komt gewoon uit de allerhande haha

2 likes

Wauw, wat zijn jullie creatief zeg! Ik vind het echt heel mooi, maar ben zelf totaal niet creatief en kan echt niet mooi tekenen. Dus mijn “bullet journal” is alleen maar to do lijstjes die ik afstreep wanneer iets af is.

2 likes

Super gaaf!!

1 like


Zo tof om alle creaties van anderen te zien. Hier ook een paar van mij.

24 likes

Oh wouw wat zijn jullie Bujo’s gaaf! En ik ben al trots dat mn jaar agenda er een beetje netjes uit ziet :joy:

Dankje! Hij ligt de hele dag door naast me met een fineliner erbij. Ik teken op momenten dat ik pauze heb van studeren, of nadenken gewoon even moeite kost ofzo. Ik wil dat geen eens in uren gaan beschrijven hahaha. Om even snel iets te noteren gebruik ik nog wel google calender, maar ook die afspraken gaan mijn bujo in. Echt plannen doe ik in evernote, want ik verander dat 100x per dag.

Ik bedoel… letterlijk de hele dag in bezig want de laatste spread die ik liet zien is nu alweer dit

13 likes

Heel leuk!

Mooi zeg, lekker vrolijk!

Tof!

Gaaf zeg, dat onderwater thema! Heel mooi!

Vraagje van een newbie: hoe doen jullie dat met doordrukken van de inkt? Irriteert me best wel dat je alles toch een beetje zit aan de achterkant. Lijmen jullie telkens 2 pagina’s aan elkaar (heb ik nu bij een paar gedaan) of vinden jullie dat niet erg?

Ik heb er zelf geen probelemen mee. Maar het ligt ook aan de inkt die je gebruikt. Ik gebruik alleen maar fineliners in mijn bullet journal (staedlter pigment liners of micron pennen) en deze ghosten alleen, wat inhoudt dat je het vervaagt door het papier heen ziet, dat vind ik niet erg, maar bleeding, dan drukt de inkt echt door en zie je dezelfde kleur aan de achterkant van het papier, vind ik wel erg storend. Dit komt voornamelijk voor bij stiften en pennen op alcoholbasis.

1 like

Ik let op de pennen die ik gebruik en soms plak ik dan aan de andere kant gewoon een plaatje.

1 like

Ik let daar totaal niet op, ik zie wel. Meeste drukt niet door. Of ik moet flink met een stift in de weer zijn geweest. En vaak over hetzelfde plekje. Ik heb ook geen dure spullen ofzo. Van die kinder stiften, fineliners van de hema en de action, en de action journal. Ik plak verder niks… Overal is prima mee te leven tot nu toe. En anders is er typex.

2 likes

Bedankt voor de tips, ik gebruik nu ook HEMA fineliners, misschien toch eens voor andere kijken!

Ik vind die eigenlijk best fijn.

Op zich wel maar ik vind dat ze behoorlijk doordrukken :confused: Nou ben ik ook best een pietlut met dat soort dingen hoor!

1 like

Zo mooi @Sedana en @lijnewiets!

Een paar van mijn bullet journal (niet altijd zo mooi haha)

Samenvatting

Bxt9IM4EJbf7EwNITMpbSPrxfRGg

3Q8Ab7X

En deze staat niet in mijn bujo, maar vind hem wel leuk gelukt:
5yveI2S

Vind deze Leuchturms (zijn er 2, laatste tekening is in een andere gemaakt) trouwens best doordrukken ten opzichte van die van mijn oudjes van 1.5 jaar oud. :frowning:

4 likes