Show je kasboekje

Ja echt mazzel, ken haar via via. Ontzettend lief mens, poetst als de brandweer en laat wel eens een zelfgebakken cake achter. Moet wel zeggen dat ik ver uit de randstad woon en nog net niet op de tractor naar mijn werk rijd (oké grapje, Groningen) , wellicht dat de prijzen hier lager liggen?

Edit: zwart dus. Dat zal ook uitmaken

5 likes

Vind 15 per uur best een hele redelijke prijs voor een schoonmaker eigk, denk niet dat je het veel goedkoper gaat vinden normaalgesproken

4 likes

Ik vind het handje contantje wel veel eigenlijk, maar tot nu toe heb ik alleen via bedrijven gezocht en dan neemt zo’n bedrijf natuurlijk ook een deel.

1 like

Ik betaalde onze schoonmaakster ook 15 euro per uur. Omdat het zwart was, ik niet zo’n groot huis heb en het wel de moeite waard moest zijn voor haar, ze kwam eens in de 2 weken. En ik vind 15 euro ook wel redelijk eigenlijk.

Ik denk dat hier aan het feit voorbij wordt gegaan dat de schoonmaakster die @Flamoes zoekt dit als bijbaantje zal doen, om wat extra’s te verdienen, niet als fulltime baan. En dan vind ik 12 euro contant per uur, waarbij je je eigen tijden mag bepalen best wel netjes. Als oppas kreeg ik 5 euro per uur betaald, en als bijlesdocent 10 euro.

1 like

@Goldenmilk Omdat het over mijn hulp gaat en ik me aangesproken voel bij de zin ‘sorry dat ik vind dat schoonmaaksters een eerlijk loon verdienen’. En in mijn ervaring doen de meeste schoonmaaksters die dat bij mensen thuis doen het als bijbaan en gaat de vlieger van pensioenregelingen/8u werken dus op een dag niet op.

2 likes

Bij veel bijbanen wordt er helemaal geen pensioen voor je opgebouwd. Dus dat argument kan achterwege blijven.

Wil je vertellen wat voor werk je doet?
En 700 euro aan boodschappen, wat valt daar allemaal onder? Supermarkt of heb je er nog andere dingen bij gerekend?

1 like

Inkomen 1800

Huur: 410
Boodschappen: 220
Zorgverzekering: 83
Autoverzekering: 57
Tanken: 70
Wegenbelasting: 20
Videoland: 9
Reisverzekering: 8
Studie: 75
Mobiel: 36
Uitvaartverzekering: 6
Reiskosten: 40
Sparen: 500

Over ongeveer 300 voor uitjes, kleding etc

Inkomen:
Ongeveer €1000 loon
Nog €40 ‘zakgeld’, nog overblijfsel van vroeger haha

Uitgaven:
Telefoon: €40
Scooterverzekering: €35
Contributie: €45
Reiskosten: ongeveer €80
Benzine: denk iets van €15
Lunch op werk: 25

Over: €800

Wat er met de rest gebeurt; eten kopen (zowel boodschappen als onderweg eten) kleding kopen, uitjes, drankjes etc

Probeer wel elke maand €400 te sparen maar lukt alsnog soms niet
Echt belachelijk, Moet met veel minder prima kunnen leven, hoef namelijk de helft van de week ongeveer ook geen eigen eten oid te betalen.

Collegegeld leen ik

Ik doe zelf altijd sparen op de dag dat mijn salaris gestort wordt. Misschien werkt dat voor jou ook?

1 like

Ja dat doe ik ook! Maar terugboeken is zo makkelijk haha

Ik krijg ook per week betaald, dus zet dan €100 weg, maar de ene week is nou eenmaal precies een week dat al die dingen tegelijk afgeschreven worden dus gaat de ene keer beter dan de andere.

Als ik terugkijk heb ik wel netjes bijna dat gespaard elke maand hoor!

Ohh ja dat terugboeken doe ik zelf nooit, want dat vind ik zonde :nerd_face:
Per week betaald krijgen is klote ja, vooral omdat alle rekeningen wel tegelijk komen. Dat herken ik wel. Ik krijg pas sinds een paar maandelijks salaris, daarvoor ook altijd per week.
Toen ik het echt te gek vond worden eind vd maand, besloot ik om voor de hoge vaste lasten het bedrag door 4 te delen en dan elke week een deel sparen (bijv zorgverzekering 100 euro, elke week 25 voor zorgverzekering opzij zetten)

Ik ben werkzaam als P.A op freelance basis, flexibele tijden en er wordt veel gewerkt met bonussen vandaar dat het salaris wisselt.

Bij die €700 zit ook flesvoeding voor een baby en luiers (ik heb 2 kinderen die beide nog een luier dragen). Maar verder besparen we niet op eten en kopen we veel biologische producten.

Hoe werkt dat dan precies? Is het alleen voor bepaalde evenementen of een bepaalde tijd of ben je gewoon PA voor meerdere mensen tegelijk vanuit huis? Ik heb altijd het beeld van een PA dat je op kantoor werkt als rechterhand en continu beschikbaar bent voor die persoon om alles te regelen, wist niet dat het ook als freelancer kon

1 like

Ben hier ook benieuwd naar. Heb gewerkt als PA van een bestuurder en vond dat altijd zwaar ondergewaardeerd werk. Heb er echter nooit over nagedacht dat je dit ook op freelance basis kunt doen, dus dit biedt perspectief!

1 like

Wij hebben wat dat betreft wel een unieke constructie. Zonder te veel in details te treden; het gaat voornamelijk om mensen die tijdelijk in Nederland verblijven en werken. Bedrijf X bemiddelt waardoor ik vaak verschillende opdrachtgevers tegelijk heb.

Sorry, wil het een beetje vaag houden ivm herkenbaarheid.

Geen probleem hoor, thanks voor je antwoord! Klinkt wel heel leuk

Ik werk voor een bedrijf dat ook PA’s uitleent aan bedrijven (managers) die daar naar op zoek zijn. Vanuit huis zijn zij dan zijn secretaresse/assistent, van agenda en mailboxen beheren tot dienstreizen boeken. Dus mocht je het nog overwegen freelance zonder dat je meteen als ondernemer wilt starten, ze zoeken nog mensen! Ook andere klussen (financieel, juridisch, administratief) voor mensen die flexibel vanuit huis willen werken.

1 like

Als je werkt als freelancer dan ben je toch meteen ondernemer (zzp’er)?