Show je kasboekje

Inkomsten:
Salaris: €2300,-

Uitgave elke maand:
Hypotheek, Vattenfall, Vitens, ziggo en sportschool: €706,- (is al gedeeld door 2)
Boodschappen: €200,- (is al gedeeld door 2)
Zorgverzekering: €127,-
Telefoon: €45,-
Verzekering huis/ auto: €100,-
Wegenbelasting: €38,-
Videoland: €10,-
Postcodeloterij: €15,-
ANWB: €5,50
Hond: ongeveer €80,-
Sparen: €500,-
Beleggen: €100,-

Totaal: €1926,50

1 keer in de 3 maanden:
Monuta overlijdensverzekering: €36,-

3 likes

Mooi overzicht!

Ik heb zelf de overlijdensverzekering opgezegd.

Bij overlijden mogen de nabestaanden nog steeds in hun buidel tasten, en gekeken naar je sparen, blijft er vast wel wat over om jezelf een waardig afscheid te geven.

Zonde geld!

Ligt toch aan hoeveel je afkoopt?

2 likes

Helemaal mee eens! Een ding is zeker in je leven; dat je dood gaat. Daar hoef je je niet voor te verzekeren.

3 likes

Of juist wel?

5 likes

Hangt een beetje van je situatie af. Als ik nu dood ga dan heb ik/mijn nabestaanden genoeg om een uitvaart te dekken zonder verzekering. Dan bespaar ik liever 10 euro per maand.
Dat gezegd hebbende, het was wel fijn om al een uitvaartmaatschappij te hebben toen er plotseling iemand overleed in mijn omgeving.

5 likes

Verzekeren doe je voor de zekerheid. Maar het is al een zekerheid. :clown_face:

Nouja, iedereen denk er anders over en het is belangrijk te doen wat goed voelt. Ik doe het in elk geval niet. Ik heb voldoende spaargeld en mijn ouder ook.

2 likes

Je verzekert je niet tegen het risico dat je dood gaat maar tegen het risico dat je dood gaat en je nabestaanden de kosten niet kunnen dragen.

41 likes

Ja klopt zit nog een beetje te twijfelen over die verzekering!

2 likes

Lijkt me niet persé iets om maar te denken och m’n ouders hebben geld genoeg dus die betalen die uitvaart van zo’n 10.000 wel.

2 likes

Mijn ouder heeft ook genoeg geld maar vind het echt gaar om te verwachten dat zij die kosten wel even ophoest. Daarbij kan je nu genoeg spaargeld hebben maar misschien is je financiële situatie over 10 jaar heel anders.

5 likes

Maar dan kan je tegen die tijd opnieuw overwegen of je zo’n verzekering wil? Ik ga het niet nu afsluiten omdat mijn leven over 10 jaar misschien anders is.

2 likes

Dat inderdaad.

Ik sloot mijn eerste bericht af met wat mijn persoonlijke situatie is;
Ik heb genoeg spaargeld en mijn ouder heeft genoeg spaargeld (wat ik zal erven als ik mijn ouder overleef) onder deze omstandigheden is het echt niet nodig een uitvaartverzekering af te sluiten.

Ik heb genoeg spaargeld én een uitvaartverzekering. Ik zou het heel stom vinden als mijn spaargeld na mijn overlijden allemaal naar mijn uitvaart gaat. Ik wil dat mijn nabestaanden dat geld krijgen, niet een uitvaartonderneming. Daar heb ik met alle liefde €6 per maand voor over. Ik heb mijn verzekering al heel lang, vandaar dat die zo laag is. Als je hem pas op latere leeftijd afsluit is die een stukje hoger.

11 likes

Wordt jouw verzekering jaarlijks duurder of betaal je al heel lang hetzelfde bedrag?

1 like

Het wordt jaarlijks een paar procent cent duurder, net als andere verzekeringen. Ter vergelijking: ik betaal in 2023 €6,08 per maand, in 2022 was dat €5,90 en in 2021 was het €5,70.

Als je de verzekering hebt is het niet zo dat de premie stijgt naarmate je ouder wordt/de kans groter wordt dat je komt te overlijden.

2 likes

Ik ben van 5,50 naar 5,85 gegaan sinds juli 2021 (zit bij dela en heb de meest oninteressante polis)

2 likes

En @Luzarl mijne is inderdaad ook maar een paar cent duurder geworden ieder jaar zag ik net, dacht dat het verschil groter was. Betaal ook rond de 6 euro dus blij dat ik de verzekering op tijd heb afgesloten

4 likes

Wat ik zelf wel hoor is dat die verzekeringen heel weinig maar dekken en dat je familie dan vaak toch nog meer moet betalen.

1 like

Ja, als ik of mijn man dood ga, hebben we genoeg geld voor een uitvaart. Mede doordat er dan geld vrij komt. Maar wij hebben automatisch onze kinderen voor dat kleine bedrag meeverzekerd. Je wilt er niet aan denken, maar als hen wat overkomt wil ik niét aan geld denken… wij hebben dus pas sinds we kinderen hebben een uitvaart verzekering. Iets om mee te nemen in je overwegingen misschien

@Pierlala dat kies je zelf. Zowel wat je uitgeeft als wat je verzekerd. Wij hebben 12.000€ geloof ik. Daar kun je best wat van regelen :slight_smile:

3 likes