Die van mij dekt 6000 euro met vaste keuzes en dan nog 700 ofzo om vrij te besteden. Ik had net trouwens gepost dat ik mijn lichaam graag zou willen doneren aan de wetenschap maar dat kan niet met veel overgewicht. Dus dat gaat dan toch niet door
Hoe later je het afsluiter hoe duurder het wordt. Uiteraard mag iedereen het verder gewoon zelf bepalen.
Ik vind echt beetje aparte keuze om geen uitvaartverzekering te hebben. Zou anderen niet met de kosten willen opzadelen (mijn ouders leven overigens niet eens meer). Maar zou t ook zonde vinden als spaargeld eraan op gaat. Denk dan als je netflix hebt, kun je ook een uitvaartverzekering hebben
Mn ouders zeiden altijd dat ze liever zouden dokken dan dat ik elke maand €6 moet betalen.
Blessed, lief van ze
Maar dat is best wel een privilege, mijn ouders leven niet meer en ze hebben ook geen erfenis / geld nagelaten. Ik heb al jaren een uitvaartverzekering,want wilde mijn broer er niet mee opzadelen. Nu is mijn situatie wel anders (partner, eigen huis, kinderen enzo). Maar als het zo kan, is het fijn natuurlijk.
Dat ontken ik ook niet, maar je vroeg je af waarom en ik geef je een waarom.
True haha en logisch idd
Ik heb wat aangewakkerd merk ik. Interessante discussie.
Toen ik met mijn man ging samenwonen was dat het eerste wat ik heb opgezegd: want al jouw bezitting zijn toch minstens 4000 euro waard.
Mocht je in bezit zijn van een (koop)huis met inboedel, auto, kleding, sieraden en geld op je (lopende) rekening, dan zit je zo aan een minimaal bedrag voor een schrale begrafenis.
Verzekeren is wel een beetje angst en Nederland is gewoon een verzekerstaat. En 30 euro per 3 maand lijkt niet veel, maar je zou ook zelf iedere maand 10 euro aan de kant kunnen zetten voor de dood. Hoef je ook geen grote organisatie te betalen want stiekem zijn verzekeringsmaatschappijen gewoon een beetje oplichters
Ja want onderaan de streep krijg je vaak een vrij matig bedrag of pakket. Voor de verzekeraars is het een markt, het kan blijkbaar uit
Een vriend van mijn vader was veel te hoog verzekerd. Vervolgens was de begrafenis niet duur genoeg en bleef er €3000 over wat niet uitbetaald werd door de verzekeraar. Volgens mij werd er maar een klein percentage uitbetaald van het over gebleven bedrag.
Dat vond ik echt zo zonde dat het geld dan terecht komt in de zak van de verzekeraar.
Ik ben toevallig nu een uitvaart aan het regelen, bij de Dela krijgen we wel het bedrag terug wat niet gebruikt is.
Ik heb wel altijd een uitvaartverzekering gehad. Ik heb een tijd gehad dat ik weinig spaargeld had en mijn ouders konden het in die tijd ook niet betalen. Nu heb ik wel voldoende spaargeld dus twijfel om de verzekering op te zeggen.
Ik hou helemaal niet van je maar tegen alles verzekeren maar een uitvaartverzekering is nou net een van de weinige verzekeringen die ik wel heb. Omdat het me vreselijk lijkt voor mijn nabestaanden om zich bezig te moeten houden met voldoende geld bij elkaar vinden om op een goede manier afscheid van me te kunnen nemen. Mijn familie heeft sowieso geen geld, ik heb inmiddels wel spaargeld maar wie zegt dat ik dat ook heb als ik dood ga? Ik wil ze niet opzadelen met stress om geld terwijl ze ook met mijn dood om moeten gaan. Dus misschien blijkt die verzekering wel niet nodig maar voor hetzelfde geld zijn ze heel blij dat dat geld er is. Ik vind zo’n verzekering het minste wat ik voor ze kan doen.
Ik werk als uitvaartverzorger bij DELA Als je je jong verzekert en 80+ wordt heb je nog steeds minder geld uitgegeven in totaal dan als je je niet verzekert en zelf geld opzij zet ervoor. Een gemiddelde uitvaart kost rustig €7000,-/€8000,- en dan heb je echt niets geks of bijzonders. Bij een iets meer dan gemiddeld aantal genodigden of een extra wens op de uitvaart zit je zo aan €10.000,- aan kosten. DELA heeft een dienstenpolis met een vrij te besteden bedrag van €675,- Als je van één van de diensten geen gebruik zou maken, wat bijna niet kan omdat je ze eigenlijk altijd nodig hebt, krijg je dat niet in geld uitgekeert als nabestaande. Het vrij te besteden bedrag wordt wel uitgekeerd als je het niet gebruikt. Ik zou 100% aanraden een uitvaartverzekering af te sluiten in ieder geval! Oké dat was mijn spreekbeurt haha.
Oke maar als het helemaal uit kan, waar zit de marge van DELA dan? Dan draaien ze toch verlies op de meeste uitvaarten via hun verzekering?
Nou dit idd, het is leuk in theorie maar dan moet je dus idd eerst je bezittingen verkopen om de uitvaart te kunnen betalen? Daar wil je op zo’n moment toch niet mee bezig moeten zijn?
Ik snap de argumenten om het niet te doen en wij hebben ook voldoende spaargeld op zich, maar ik vind het een fijne gedachte dat mijn nabestaanden niet met het geld bezig hoeven te zijn. Heb ook weleens het argument gehoord m dat je nabestaanden ook niet direct bij jouw geld kunnen, ook al heb je voldoende spaargeld. Dus dan moeten ze het toch voorschieten enzo. Lijkt me gewoon een hele vervelende situatie als je bovenop het regelen, het rouwen, etc. Ook nog met geld bezig moet zijn.
Edit ik heb me trouwens jong verzekerd en betaal 7 euro per maand. En meen ook ergens destijds gelezen te hebben dat ik maar max 30 jaar betaal maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb me een beetje ingelezen en probeer ook ergens polisvoorwaarden te vinden, maar die zijn niet zo goed vindbaar. Ik las ergens dat soms de crematie zelf niet eens vergoed is…?! Cray
Wij van wc eend.
Allemaal mensen geven aan geen verzekering te hebben en de meerderheid heeft wel op een manier het geld voor een verzekering. Wat boeit het als je ouders het betalen, je het als spaargeld hebt, je een overlijdensrisicoverzekering hebt t.o.v dat je een (commercieel) bedrijf je leven lang maandelijks premie betaald. Linksom of rechtsom hebben mensen erover nagedacht en een oplossing gefikst.
Zou als ik de keus heb niet aan de vergoedingen van zo’n grote verzekeraar willen vastzitten. Krijg je de draaiboekbegrafenis of een fors lagere vergoeding als je ergens anders heen gaat. Als mensen mij de grond in stoppen met koffie en gortdroge begrafeniscake na even gehuild te hebben in zo’n drakerige zaal kom ik spoken.
Nou dit. Ik heb onlangs een uitvaart voor een dierbare moeten regelen en wat ben ik blij dat ik niet aan de DELA gebonden was. Niet even een uitvaart in elkaar flansen aan de hand van een map met plaatjes, maar zelf een uitvaartondernemer kunnen vinden die écht super fijn maatwerk bood en het hele proces ook zo mooi voor ons maakte. Vond het een verademing en alle andere nabestaanden ook (die tot nu toe ook alleen de DELA gewend waren). Dat alleen al is reden genoeg om me niet te verzekeren.