Show je kasboekje

Dat laatste is zo herkenbaar :sweat_smile: En elke maand weer opnieuw haha. Gelukkig overheerst het gevoel van: ik leef nu dus probeer ik te genieten van die uitgaven die ik anders ook had kunnen sparen.

En, belangrijkste daarbij wel denk ik (voor mezelf dan) dat ik een tijdje zou kunnen overbruggen (met spaargeld) zonder inkomen mocht dat ineens gebeuren. Zolang we dat aan spaargeld hebben denk ik altijd: de rest kun je dan uitgeven als ik dat zou willen.

3 likes

Hoe de fuck

Well chill hoor. Er komen maandelijks duizenden binnen en er gaat niet eens 500 aan vaste lasten uit? Ik zie dat uitgaven aan eten, uitjes, kleding, etc. aan het budget ontbreken, maar met zo’n verschil tussen inkomsten en uitgaven zou ik me daar ook lekker geen seconde druk over maken en gewoon spenderen wat ik wil.

7 likes

Mag ik vragen hoe oud je bent?

3 likes

Oh mooi, ik heb nog hoop op hypotheekvrij bestaan op jouw leeftijd.

30 likes

Echt een heel mooi kasboekje! Maar hoe los je in twee jaar tijd een hypotheek af, een huis met zonnepanelen (toch een investering) en koop je een elektrische auto? Jullie hebben een goed salaris hoor, maar dat betekent dat je elke maand ongeveer 4000 euro opzij hebt moeten zetten? Dat is na 2 jaar dan samen een kleine ton.

Ik heb zelf echt een prima salaris, maar dit voelt echt als een ver van m’n bedshow en iets dat ik noooooit zal bereiken.

2 likes

Niet met mijn huidige lifestyle😂

22 likes

goeie kamervraag

2 likes

Ben aan het oefenen

4 likes

Same.

3 likes

Wat doe je nu met je geld? Gewoon uit interesse. Sparen of heb je een luxe lifestyle?

1 like

Waar heb je internet voor 11,75?

2 likes

Ik deel het abonnement (van Ziggo) met mijn bovenburen! Sorry, had ik er misschien even bij moeten zetten. Dus is een duurder abonnement maar gedeeld met meer personen.

2 likes

Interessant om te lezen wat je hebt bereikt met een aardig maar niet extreem salaris! Je zegt dat je met 38 je eerste huis had opgelost. Dat vind ik wel exemplarisch voor hoe fuckup het nu is. Ik ben nu 38 en mijn vriend en ik verdienen meer dan dit, maar vanwege onze studieschulden kunnen we niet eens een huis kopen, laat staan beginnen aan een hypotheek aflossen :neutral_face:

11 likes

Ik ging snel rekenen maar ik zou dan 4000 per maand moeten aflossen haha, dat gaat hem zeker niet worden. Maar misschien lukt het wel om de hypotheek in bijvoorbeeld 20 in plaats van 30 jaar af te lossen of een groot deel. In mijn geval zou dat betekenen dat ik voor mijn 50ste klaar zou zijn. Ik was trouwens helemaal geïnspireerd door de podcast Over geld praat je niet. Maar dus ook voor mezelf op zoek wat fijn en comfortabel is en waar ik minder stress van krijg: studieschuld aflossen, hypotheek aflossen, meer spaargeld of beleggen etc.

3 likes

Is deze podcast een aanrader? Mijn moeder begon er laatst over haha.

2 likes

Ik vind het wel leuk, ben ooit jong beleggen begonnen maar vond hun wat minder leuk. Ik zou overigens echt niet zo zuinig willen leven als het niet nodig is, maar denk dat je best veel kleine tips eruit kan halen.

En dan hoop ik weer dat ik op mijn 53e eindelijk eens uberhaupt een hypotheek héb :sweat_smile:

Pff in de 30 en hypotheek vrij. Zo’n ver van mijn bed show.

25 likes

Ik vind het ook wel een leuke podcast! En ik vind de Geldvrienden ook erg leuk alleen die uploaden niet zo heel vaak.

En Porterenee vond ik altijd leuk, maar vind ze te groot geworden. Ze staan voor openheid over geld maar delen zelf weinig nog over hun eigen financiële reis. (Hier uploadde ze van de week nog een story over, dat ze dit niet meer deed om zichzelf/familie en bedrijf te beschermen) maar goed.

1 like

Ze zei geloof ik gister dat ze dat wel wilde doen, een kasboekje over zichzelf, maar dat dat ook gewoon gevaarlijk is met zoveel naamsbekendheid. Dat is ook het nadeel aan financieel influencer zijn, dan weten ook mensen met slechte intenties wat er te halen valt.

1 like

Van de kasboekjes?

1 like