Show je kasboekje

Ik denk een Unlimited en dan de toeslagen voor 3D/Snacks of misschien Pathe thuis?

1 like

Ja ik dacht ook aan popcorn etc. Ben benieuwd.

2 likes

In:

Nettoloon: 2895
Reiskostenvergoeding: 300
Hypotheekrenteaftrek: 135
Totaal: EUR 3.330,-

Uit:
Hypotheek: 820
Private lease: 400
Tanken: 150
G/W/L: 90
TV en internet: 55
VVE: 40
Eigen risico: 39 (10x)
Duo: 52
Gemeentelijke belastingen: 80 (10x)
Telefoon: 30
Zorgverzekering: 0 (zit bij nettoloon in)
Verzekeringen: 25
Goede doelen: 30
CV ketel contract: 10
Spotify/Netflix: 20
Totaal: EUR 1.841,-

Over na vaste lasten: 1.489,-

Ik spaar 400 euro per maand en hou dus ruim 1000 euro over, voor boodschappen, uiteten, shoppen, onverwachte uitgaven, etc. In mei (vakantiegeld) en december (13e maand en bonus), spaar ik meer, maar vind dat ik het al best keurig doe.

6 likes

Hier droom ik van

6 likes

Met zo veel geld over zou ik (ik dus, het is geen advies naar jou) gerust meer sparen. Dan kan ik minder werken in de toekomst. :grin:

2 likes

In
2350 salaris

Uit
Huur: 590
Zorgverzekering: 95
Gwl: 95
Internet en tv: 35
Mobiel: 16
Inboedel, cc kosten enzo: 20
Boodschappen: 160
Ik heb amper ov kosten want ik heb een business card maar af en toe metro en bus: 20
Duo: 45 (vanaf aanstaande januari voor 't eerst, boehoe)

Is zo’n 1080 bij elkaar

Dan houd ik dus ongeveer 1200 over, hiervan spaar ik zo’n 700 euro, soms wat minder want ik betaal m’n gemeentelijke belastingen enzo in 1 keer als ik die binnenkrijg dus dat komt soms tussendoor, net als eventueel eigen risico.
De overige 500 (best veel als je 't zo zegt) aan uitgaan, buiten de deur eten en kleding/met name schoenen

Edit: OK ik vind die 500 echt veel haha, ik ben ook niet moeilijk met geld maar ik ga de komende maanden proberen 900/300 te doen (zonder gekke dingen die tussendoor komen dan)

1 like

Ja ik kan ook wel meer sparen en dat doe ik soms ook wel, maar ben ook echt wel een levensgenieter haha. Binnenkort ga ik m’n studieschuld in 1x aflossen (zo’n 6000 euro nog), maar verder heb ik al een huis en een auto, dus niet echt veel grote dingen om voor te sparen. Dus die 400 per maand en de extra’s in mei (ongeveer 2000) en december (ongeveer 3000) vind ik eigenlijk wel prima. Ben 29 en best trots nu eigenlijk op wat ik al heb in m’n eentje (geen vriend of rijke ouders) en geniet er gewoon van!

29 likes

Groot gelijk!

3 likes

Ja inderdaad, groot gelijk. Ik heb ook niks om voor te sparen, maar ik krijg er zó een kick van om het toch te doen. Als ik mijn spaarrekening maandelijks zo kon spekken… #goals

(Ik denk trouwens dat ik er zo lekker op ga omdat je voortgang ziet en deze meetbaar is.)

1 like

Wat voor app is dit?

Dank je wel!

1 like

Het valt me op dat veel mensen hoge premies betalen voor hun zorgverzekering. Ik betaal zelf €84,- per maand. Voor tweederde van alle Nederlanders (en dat percentage is nog veel hoger onder jonge mensen) is het verhogen van je eigen risico uiteindelijk voordelig. Je bespaart zo €300 per jaar, met het risico dat je €500 extra kwijt bent in het geval je onverhoopt in het ziekenhuis moet zijn. Dus het echte netto risico dat je loopt is €200… Natuurlijk moet je niet je eigen risico verhogen wanneer je chronisch ziek bent of geen spaargeld hebt, maar misschien wel een tip voor mensen om dit toch te overwegen als je gezond bent en het geld op je spaarrekening hebt.

Verder kun je behoorlijk besparen met een budget polis, daarmee kan je voor geplande zorg niet in elk ziekenhuis terecht. Maar voor spoedeisende hulp dus wel. En aanvullende verzekeringen zijn vaak ook een wassen neus met gedeeltelijke/gemaximeerde vergoedingen en vergoedingen voor zaken waar je uiteindelijk geen gebruik van maakt…

7 likes

Pathé abonnementen zijn 2 abonnementen en Pathé los is eten & drinken!

2 likes

Ik kan de app niet vinden, hij ziet er echt fijn uit. Heb je toevallig iets van een link oid?

1 like

Waar zit jij voor 84 dan?ik heb ook maximaal eigen risico en betaal volgens mij 97. Goedkoper kon ik echt niet vinden. Ik heb wel aanvullend tandarts met 100% dekking tot 250 euro, maar dat kost volgens mij geen 13 per maand.

Het kan trouwens best zijn dat veel mensen hier hogere kosten hebben omdat ze bijv bril/lenzen, fysio en dat soort dingen erin hebben

Dank voor de tip! Ik betaal zelf veel voor zorg zodat ik €700 vergoed krijgt voor acnetherapie. Daarbij gebruik ik fysio aanvullend & kan eigen risico niet omhoog door ggz / geen spaargeld. In deze situatie vind ik een aanvullend pakket altijd handig :slight_smile:.

Meh die app Financieel lijkt me fantastisch .aar is er alleen voor Apple? Kent iemand een goede Android variant?

3 likes

Ik heb de basisverzekering van Anderzorg met maximaal eigen risico en ga €83 per maand betalen. Mijn aanvullende verzekering heb ik opgezegd omdat ik die al jaren amper/niet gebruik. Ze hebben geloof ik een aanvullende tandartsmodule. Geen idee wat die kost maar ik kan me idd niet voorstellen dat dat €13/€14 per maand is.

Edit: ik heb het even opgezocht en ze hebben 2 opties. ‘Tand 75% €250’ kost €10,50 per maand en ‘Tand 75% €500’ kost €29,95 per maand. Dus jouw eigen verzekering is zo gek nog niet.

Ik zou niet weten hoe dat moet. :stuck_out_tongue_winking_eye: ik typ dit in en vind hem wel direct. Wel op een iPhone.

Ik heb een basis budget verzekering bij Zilveren Kruis plus de kleine aanvullende verzekering “basis plus module”. De basisverzekering is normaal €95 pm maar ik heb 10% collectiviteitskorting. Ik heb ook nog 2% korting omdat ik per jaar betaal.

Wellicht is er een collectief waar je bij zit (via werkgever, sportclub of via internet vaak ook te vinden). Kan ook nog een paar procenten schelen!