Ik had die 2,2% rente uit de vorige posts aangehouden. Oh en ik zie nu dat ik die teruggave niet goed berekend had. Zo kom ik inderdaad op het maandbedrag dat ik zelf ook berekend had. Maar nog niet op de helft daarvan zoals @JeMoeder.
Ik ben bezig met een hypotheek samen met mijn vriend maar ik word er echt verdrietig van wat een ellende allemaal vooral omdat de huizen ook zo duur zijn en we ergens moeten instappen. Beide hebben we een oke salaris maar toch is het lastig om daar iets voor te vinden
Mijn vriend heeft wel lekker spaargeld ik na vandaag (nieuwe auto gekocht) 0 euro ik voel mij echt een loser maar goed vanaf 0 euro weer opbouwen.
Ja, het voelt zo kut. Ik verdien nu keurig modaal in mijn eentje. Daarmee ben ik niet rijk, maar heb ik wel een prima salaris vind ik zelf. En toch kan ik onmogelijk een huis kopen nu.
Ja ik vind het ook zo vreselijk oneerlijk, vooral omdat huren ook zo duur is… nu voelt een redelijk huis kopen bijna onmogelijk en deze situatie gaat gewoon niet veranderen de komende jaren want ik vermoed niet dat we opeens heel rijk worden of veel meer gaan verdienen. We betalen samen momenteel 2000 euro per maand aan huur en als we willen kopen dan zouden we ongeveer op 1000 euro per maand zitten.
Voor 2013 kon je nog vrij makkelijk een aflossingsvrije hypotheek krijgen. Dus misschien hebben ze de helft ofzo aflossingsvrij?
Nu is het verplicht om je hypotheek helemaal af te lossen in 30 jaar.
Hele hypotheek is aflossingsvrij! Dus vandaar de lage maandlasten, is alleen rente.
2,2% van €220.000 is € 4.840 per jaar. Is €403 per maand. En dan nog een stukje hypotheekrenteaftrek.
Ik weet niet of het precies 2,2% is hoor, hypotheek bestaat uit een aantal delen en wijkt de rente iets af per deel. Geen zin om dat helemaal pp te zoeken😅 Het is iig laag.
Dat verklaart het! Lief dat je het nog even uit komt leggen.
Inkomen:
€2356,36,- (hier is mijn zorgverzekering al af).
Uitgaven:
Belasting 1: €26,11;
Duo: €75;
Water: €28,21; (geen idee wat ik vorig jaar heb gedaan. Moest ook €144 bij betalen);
Netflix: €10,99;
Vodafone: €50,99;
Financieel adviseur: €31,74 (bullshit, ga ik mee stoppen);
Belasting auto: €21;
Spotify: €14,99;
Disney; €6,99;
Kosten betaalpakket: €1,70;
iCloud: €0,99;
Hypotheek: €601,14;
Belasting 2: €41,30;
Internet: €36;
Eigen risico zorgverlening: 38,50;
VVE: €111,93;
Auto en huis verzekering: €93,86;
Levensverzekering: €3,32;
Elektriciteit; €125;
PlayStation: €8,33;
Totaal: €1328,-
En nog heb ik soms maanden dat ik van mijn spaarrekening afhaal
Wat houden belasting 1 en 2 in?
Gemeente belasting en afval volgens mij.
Woon je alleen? Dan is het bedrag voor water inderdaad best wel hoog. Misschien de moeite om eens te kijken hoe dat kan als je zo geen verklaring kunt verzinnen. Niet een verkeerde meterstand doorgegeven oid?
Ik mis trouwens volgens mij je zorgverzekering in het overzicht!
Er staat boven dat zorgverzekering al van dr loon is afgehaald
Nee meermaals gecheckt.
Waarschijnlijk veel te vaak veel te lang gaan douchen ofzo.
Ow scherp
Hoe kan het dat je voor Spotify zoveel betaald? Ik dacht dat het voor 1 abonnement 10 euro was
Ik deel dus krijg nog 4x 3 euro over de maand verdeeld terug.
Is dit per maand? Dat is wel een groot verschil van de 8-10 euro die ik per maand betaal bij Pure Energie. Ik woon wel alleen, misschien maakt dat nog enigszins verschil.
Nee, totaal niet! Ik weet ook niet precies hoe het zo laag uitkomt, het is me echt een raadsel maar mij hoor je niet klagen. Ik begon in mijn eerste jaar met een termijnbedrag van 40 euro en toen kreeg ik bijna alles terug.
Edit: in 2019-2020 betaalde ik 120 euro vooruit en kreeg ik 50,90 terug. Dus 69,10 / 12 = 5,75 per maand.
Edit2: Pure Energie is een groene aanbieder. Op mijn eindafrekening zie ik ‘vermindering energiebelasting’, misschien komt dat doordat ik mijn elektriciteit groen afneem? (ik denk hardop)
Ik betaal in de zomer 1 euro per maand, maar is dat niet ook omdat er verbruiksonafhankelijke kosten in mindering worden gebracht? Er is een mindering op je energiebelasting die best hoog is (in verhouding, voor een eenpersoonshuishouden)
Oh zie nu ook je edit, denk inderdaad dus ook dat dat het is
Dat verklaart een hoop! In mijn eerste jaar betaalde ik 480 en kreeg ik zoveel terug, ik denk wel 460 of zo. Ik geloofde mijn ogen niet.