Hier is het juist andersom tov vele reacties hier: we hebben bepaald hoe veel we nodig hebben om de vaste lasten, boodschappen en alles wat we samen doen te betalen. Beide leggen we de helft in. Mijn vriend werkt meer en verdient meer, omdat ik de bewuste keuze gemaakt heb 1 dag in een eigen bedrijfje te steken (wat absoluut niet winstgevend is nog). Huishouden doen we dus nog steeds beiden even veel ondanks dat ik meer tijd thuis ben. Pas als ik op mijn zzp dag het huishouden ga doen vind ik dat hij meer moet inleggen (of mij gewoon betalen daar voor).
Maar het kost dus wel moeite soms om niets in het huishouden te doen terwijl ik gewoon thuis aan het werk ben. Ook omdat ik een half jaar thuis heb gewerkt en toen ongeveer alles deed omdat ik 2 uur per dag aan reistijd bespaarde.
Nu ik erover nadenk is het totaal niet eerlijk aangezien de auto ook door mij gekocht is, ik de kosten betaal en hij enkel 25e per maand voor onderhoud in een potje stopt. Maar van baan gewisseld waardoor er ineens geen tweede auto voor mijn vriend gekocht hoefde te worden, dus deze constructie gaat nog wel aangepast worden verwacht ik.
Aan de andere kant, mijn vriend is zuinig en ik totaal niet dus ben blij dat we geen discussies hoeven te hebben wanneer ik weer een paar schoenen zou kopen van de gezamenlijke rekening maar het gewoon van mijn eigen salaris betaal.