Ik verdien veel meer dan mijn vriend maar we gaan het denk ik gewoon 50/50 verdelen. Mijn vriend houdt toch voldoende over. Ik zal dan misschien wat vaker een etentje betalen of lekkere dingen in huis halen
Ja klopt als mijn vriend niets overhoudt vind ik het ook anders maar hij houdt alsnog boven de 1000 vrije geld over. Vind ik erg riant
In jouw geval denk ik ja zijn keuze om niet te werken, zou dan beetje scheef zijn om alles naar rato te doen.
Zou ik zelf niet fijn vinden, jij geeft meer geld uit maar kan daardoor ook minder aflossen
Best aardig wat vrouwen hier die meer of evenveel verdienen als hun man/vriend. Bij het Viva forum is dat toch wel anders.
Mn vriend en ik verdienen allebei +/- 2000 euro netto (excl vakantiegeld, bonus etc). We werken allebei parttime, ik nog iets minder uren dan hem. De helft van ons salaris gaat naar onze vaste laste lasten en gaat naar de gezamelijke rekening. We hebben ook een samenlevinglevingscontract waarin duidelijk staat wat van hem of van mij is.
Want dat is heel raar ??? Ik vind het alleen maar een hele mooie uitwerking
Waar lees je dat ik dat raar vind?
Ik vraag of het raar is omdat je op het Viva forum wat anders leest
Nee, zoals ik heb aangegeven in mn post verdien ik ongeveer evenveel als mijn vriend terwijl ik minder uren maak. Vorig jaar werkten we beiden fulltime en verdiende ik dus meer. Voor mij is het dus ook normaal en ik ben blij om het hier ook terug te zien!
Excuses ik reageerde ook een beetje fel, ik krijg ook wel eens de vraag of mijn vriend dat niet vervelend vindt dat hij veel minder verdient. Dan denk ik alleen maar nee mooie ontwikkeling toch
Maakt niet uit, we zitten op een lijn.
Ja vermoeiend dat soort vragen. Mijn feministisch hart moet er van huilen. Ik moet ook iedere keer uitleggen waarom ons kind mijn achternaam draagt. We zijn niet getrouwd .
Ik verdien ook meer dan mijn vriend. Een aantal jaar geleden was het verschil best groot (800 euro bruto ongeveer), nu iets minder maar per december krijg ik weer een salarisverhoging. Scheelt dan denk ik zoân 400/500 euro per maand bruto. En ik krijg ook zoo vaak de vraag of mijn vriend dat niet erg vindt? Terwijl het voor hem toch ook alleen maar fijn is en meer mogelijkheden biedt? Hij heeft er overigens ook echt nul moeite mee. Maar hij heeft wel vrienden die dan echt roepen van âdat zou ik echt niet willen!â Blablabla. Zo kortzichtig.
Oh zo erg hé! Ik vind het ook vervelend
Als mijn vriend en ik een kind krijgen mag hij lekker veel minder gaan werken, als je dat wel eens zo gekscherend zegt word je ook vreemd aangekeken. Terwijl ik denk ik mijn vriend de meest gelukkige man maak als hij " meer thuis " mag zijn.
Ik ken ook mannen die echt niet willen dat hun vrouw meer verdient
Haha oh wat erg hé! Valt mij wel op dat ze vaak de rekening bij mijn vriend leggen
Wij gooien alles op één grote hoop. We werken allebei fulltime en ons loon verschilt behoorlijk (ik verdien meer). Sparen doen we ook samen. Onze vaste lasten gaan van onze lopende rekening af. Ik hou bij in een app hoeveel er elke maand uit gaat en daarbovenop zorg ik voor een buffer van ± 750. Alles daarboven gaat automatisch naar de spaarrekening.
We delen alles met elkaar: onze tijd, ons leven, ons lichaam. Dan willen we niet âmoeilijkâ doen over een paar centen.
We gunnen elkaar alles. Geeft hij deze maand âŹ500 uit aan uitgaan en kleding. Prima. Hij werkt er ook voor. Geef ik maanden niks uit. Ook prima. Het is gebaseerd op het vertrouwen dat we in elkaar hebben. Misschien scheelt het ook wel dat we van elkaar weten dat we geen extreme uitgaves doen (door bijvoorbeeld de liefde voor shoppen, dure hobbyâs).
Toen we nog geen koophuis hadden en nog niet lang samen waren stortten we allebei hetzelfde bedrag op onze gezamenlijke rekening. Maar uiteindelijk kwam daar meer âgezeurâ van dat met ons huidige systeem. Altijd gedoe met extra geld overmaken enzo.
Mensen vragen wel eens hoe we dat doen als we ooit uit elkaar zouden gaan. Dan zouden we alles gewoon door de helft doen ook al is mijn inleg op onze altijd groter geweest.
Haha ja pff ik vind dat zoân onzin. Dat is nu echt fragile masculinity op zân best, dat je als man dan maar genoegen neemt met minder gezamenlijk inkomen omdat je per se meer wil verdienen
Mijn vriend studeert nog maar gaat later wel snel een redelijk goed loon krijgen vanwege zijn beroep. Nu gaan we binnenkort verhuizen en je moest voldoen aan 3,5 keer de inkomenseis. En toen zeiden mensen ook: âhuh maar hoe kan dat dan, want naamvriend studeert toch nog?â. Toen voelde het toch wel goed om triomfantelijk te zeggen dat ik zelf genoeg verdiende
Dat klinkt altijd zo ideaal maar ik vraag me af of dat in de praktijk zo werkt. Wat als je vriend al tijden vreemd blijkt te gaan of je verlaat voor een ander. Denk niet dat ik dan zeg: hier, neem de helft maar!
Helaas heb ik hier al ervaring mee gehad en ik hou me dan maar gewoon voor dat ik dingen wel netjes afrond én dat we ook goede tijden hebben gehad.
Ik vertelde een keer aan mijn collega dat (mocht ik gaan trouwen) ik onder huwelijkse voorwaarden wil trouwen. O.a. om veel gedoe bij een scheiding te voorkomen. Zij vond het onzin en brandde dat helemaal af, omdat je huwelijk dan gebaseerd is op een contract i.p.v. op de liefde
Lol. Sorry maar het hele huwelijk is ook een contract, je trouwt voor de staat en gaat een verbintenis op papier aan en daar gaat van alles mee gemoeid. Als het je alleen om de liefde gaat kun je ook gewoon âIk hou van je en wil voor altijd bij je blijven zeggenâ tegen je partner en een feest geven. Gelukkig zijn huwelijkse voorwaarden tegenwoordig standaard.
Omdat ik niet veel waarde aan geld hecht en het prettig vind dat we allebei evenveel te besteden hebben. Ik zou nooit het gevoel willen krijgen dat ik meer geld heb dan hem. Terwijl dat wel zo is als we alles zouden verdelen naar rato.
Ik vind het ook gewoon een fijn gevoel om alles samen te hebben. Je deelt alles al met elkaar. Dan mag ook mân geld gedeeld worden.
Wil wel iedereen aanraden om Ăets te regelen, in ieder geval als je al een paar jaar samenwoont. Mocht er dan iets gebeuren overlijden / uit elkaar gaan, dan heb je het in ieder geval zwart op wit.