Ik zal het een beetje algemeen houden, maar ik heb nu ± 5000 euro spaargeld wat ik echt als spaargeld heb en dus niet gereserveerd voor iets anders. Daarnaast heb ik ook nog een flinke schuld, die ik niet helemaal wil afbetalen voor m’n 30e maar wel minstens de helft ervan (ik ben me ervan bewust dat het gunstiger is om dit geld te beleggen oid, maar die studieschuld drukt echt op me dus daarom wil ik er zsm vanaf).
Ik heb in een excelsheet dus het resterende geld van m’n spaardoel (=30000-5000) en dit heb ik oplopend verdeeld over de jaren die ik nog heb tot ik 30 ben. Nu zit ik nog in de laatste fase van m’n studie, en straks zal ik dus hoogstwaarschijnlijk veel meer kunnen sparen dan nu. Ik heb het geluk dat ik een soort standaard opbouw van salaris heb bij de baan die ik heb (en waar ik na m’n studie fulltime ga werken). Dus daardoor weet ik ongeveer hoeveel meer ik in die jaren ga verdienen en dus kan sparen.
Daarnaast heb ik het afbetalen van m’n studieschuld er ook bij gezet, maar dat is nog wel iets te realistisch denk ik haha. Dat heb ik iig verdeeld van m’n 25e tot m’n 40e. En ook oplopend dus.
Wat ik erbij moet zeggen, is dat ik al jaren een stabiele relatie heb en hij ook best wat verdient. Daardoor heb ik wel meer ruimte om te sparen dan als ik alleen zou zijn.