@MadameMignon O ja, dit had ik ook de afgelopen jaren icm studie. Uiteindelijk ging mijn werkgever het betalen dus toen kreeg ik het bedrag terug als ik het declareerde en voelde het bedrag als een soort ‘cadeau’.
@Pax Ik heb ook mijn studieschuld afbetaald omdat het op me woog. Ik vond het gewoon geen fijn gevoel om die schuld te hebben staan. Ik voelde me dus wel opgelucht toen ik het kon afbetalen. Aan de andere kant zie ik echt geen voordelen om het zsm af te betalen. De belastingdienst trekt bijvoorbeeld je studieschuld af van je vermogen, waardoor je (zeker bij een flinke studieschuld) minder snel belasting hoeft af te dragen over je vermogen. Wist je dat? Hoezo weegt jouw studieschuld zo zwaar voor je trouwens?
@ellegirltalk Ik heb het gehaald inderdaad. Een klein deel is toch ook goed. Heb je wel spaardoelen?
@crazyplantlady Oh wat goed! Heb je erover nagedacht hoe je het gaat opvangen als je het niet redt met je maandelijkse inleg? Laat je het dan even gaan? Ga je daarna harder sparen?
@superheroes Hoezo wil je je studieschuld sneller afbetalen?