Achtergrondinformatie: docent LB 10, 9 jaar werkervaring. Straks ga ik de LC scholing volgen en ben ik docent LC. Ik werk fulltime. Samen met mijn vriend hebben we een koophuis en hij werkt ook fulltime en verdient meer dan mij.
DUO schuld: nu nog rond de €32.000
Inkomsten:
€3052 (inclusief reiskosten woon werk en declaraties dienstreizen, exclusief vakantiegeld en 13e maand).
Onderstaande 2 uitgaven zijn mijn deel, mijn vriend maakt hetzelfde over naar de rekeningen.
Uitgaven:
Vaste lasten €882 ieder waarvan de oorspronkelijke bedragen zijn per maand:
- Hypotheek €1064,61
- Private lease auto: €451
- Water: €13,54
- Elektriciteit €50 (krijg we eind jaar terug want 0 op de meter)
- Verzekeringen: €55
- Internet €66,60
- Bloomon €47,90
Boodschappen ieder: €263
Dus mijn deel naar de gezamenlijke dingen: €1145
Privé uitgaven:
Onderwijsbond: €19 (krijg ik einde van het jaar terug)
Mobiel: €25
DUO Schuld: €300
Bol abonnement Kobo: €10
Zorg: €98
Reserveren benzine: €225
Mijn deel naar de spaarrekening €625
Privé sparen: €275 (verschilt per maand, als ik iets heb gekocht voor mezelf dan minder of niets)
Beleggen €150
Voor @tskkie
Spaarrekeningen alles samen (verdeeld over potjes) €23k
Beleggingsrekening samen: €4000
Verder geven we jaarlijks veel geld uit aan vakanties (3-4 per jaar) en hebben we geen kinderen (en geen wens ook).
Ik kom uit een gezin waar geen geld was uit werk en mijn ouders voor hun bijstandsuitkering werkten. We hadden het zeker niet slecht want mijn moeder kan goed met geld omgaan. Maar geen vakanties, geen baby Born, geen auto rijbewijs die zij voor mij betaalden, geen geld voor studie.
En ik ben wel de eerste in het gezin met een hbo diploma, een koophuis en kan soms niet bevatten hoe goed ik het nu heb. Vind het vaak ook ongemakkelijk tegenover m’n familie en praat er met hun niet echt over. Met vriendinnen wel.