Ik zal ook weer eens een update geven. Bij mij is er de laatste tijd ook veel in mijn kasboek veranderd, voornamelijk door een koophuis en ziekte.
Ik ben WO opgeleid, heb sinds 3,5 jaar een fulltime baan in de juridische sector en woon samen met mijn vriend. De gezamenlijke uitgaven delen we 50/50. Hij verdient wat meer dan ik en nu ik door ziekte 70% verdien is het verschil al helemaal groot. Maar dat is gelukkig hopelijk maar tijdelijk.
Mijn netto inkomen is ongeveer €2.000 per maand. Dat gaat dan om 70% van mijn eigenlijke inkomen, inclusief reiskostenvergoeding, exclusief vakantiegeld. Ik krijg geen 13e maand of andere bonussen.
Ik heb verder ruim €30.000 aan spaargeld. Dit is bedoeld voor nieuwe kozijnen en beglazing in ons huis (betalen we samen), ooit een nieuwe auto voor mij (mijn huidige is nu 19 jaar oud, betaal ik alleen) en daarnaast spaar ik rustig verder voor allerlei andere noodzakelijke en minder noodzakelijke aanpassingen aan ons huis en wil ik natuurlijk een buffer overhouden.
Gezamenlijke uitgaven (hier betaal ik dus 50% van)
Hypotheek €1.100
GWL €115
Opstal-en aansprakelijkheidsverzekering €23
Gemeentelijke belastingen ? Ik heb daar nog geen zicht op, omdat we pas een paar maanden in onze nieuwe woning zitten
Internet/tv/netflix/videoland €60
Boodschappen ± €250
Op uitjes en vakanties heb ik op dit moment weinig zicht. Dat is vorig jaar vrij weinig geweest, maar door corona, de aankoop van een huis en mijn ziekte hebben we toen bar weinig ondernomen. Nu komt dat weer wat meer op gang.
Individuele uitgaven
Zorgverzekering €90
Zorgkosten €200 (voornamelijk psycholoog/coach, chiropractor, lenzen en bril)
Auto ± €300
Telefoonabonnement €10
Kleding en uiterlijke verzorging € 85
Ook hier heb ik weer weinig zicht op uitgaven voor vrijetijdsbesteding.
Alles wat overblijft, spaar ik. Het behoeft denk ik weinig toelichting dat ik op dit moment weinig overhoud. Mijn spaarsaldo is dus ook al maanden ongeveer hetzelfde.