Maar je krijgt ook kinderopvangtoeslag, dus netto is het bedrag wat je betaalt niet gelijk aan een hypotheek in het geval van Neverland. Je kunt zelf een proefbereking maken voor jouw situatie op de website van de belastingdienst
Ik vraag me echt af hoe ze dit willen gaan doen in de praktijk met het personeelstekort wat er nu al is en de huidige mega lange wachtlijsten (in mijn regio dan).
Ja dat is een ander verhaal natuurlijk. Maar voor de gelijkheid tussen ouders is het wel een mooie stap, dat niemand minder hoeft te werken. De keuze wordt wat vrijwilliger op deze wijze.
Ze zeggen vaak dat een 2e kind op opvang toch goedkoper is, klopt dat? Krijg je dan meer toeslag terug ofzo? Wij betalen nu voor 3 dagen 1315⬠per maand voor 1 kind (edit: totaalbedrag en krijgen nog toeslag terug gelukkig)
Dat is zeker waar! Ben benieuwd of ze āt rond gaan krijgen.
Ja ik zou het echt super vinden als dit zou lukken. Maar ik vraag me af waar ze al het personeel vandaan gaan halen. Lonen moeten sowieso omhoog in de kinderopvang, want anders blijven er medewerkers weg gaan en trek je echt niet genoeg nieuwe mensen aan.
Nee, ik huur onder en het kale huurbedrag zit ook net op 760 of 775 ofzo, heb dat toen meteen gecheckt maar kom er niet voor in aanmerking. Ik zie dat ik een fout heb gemaakt, de huur is 818. Die andere kosten betaalt de hoofdhuurder en dat is voor ons wel voordelig. Gemeentebelastingen hoeven we niet te betalen want die zitten eigenlijk niet in die 818 (water, huur boiler en tv/internet wel)
Ohh vandaar! Wel zuur zeg
Inkomsten:
Inkomen: 1285 euro (excl. vakantie- en eindejaarsuitkering)
Huurtoeslag: 196 euro
Zorgtoeslag: 110 euro
Overig inkomen: 300 euro
Totaal: 1891 euro
Uitgaven:
Vaste lasten:
Huur: 642 euro
Huur zonnepanelen: 16,50 euro
Gas/stroom: 90 euro (contract is net afgelopen en krijg behoorlijk wat terug dus betaal eigenlijk teveel maar laat het zo staan ivm hoge gasprijzen nu)
Water: 15 euro
Gemeentelijke belastingen: 41 euro
Telefoon: 9 euro
Tv/internet: 53 euro
Autoverzekering: 33 euro
Wegenbelasting: 20 euro
Zorgverzekering: 147 euro
Inboedelverzekering en AVP: 15 euro
Duo: 45 euro
Betaalpakket: 2 euro
Media (Netflix/Videoland/HBO Max/Amazon Prime): 18 euro
Bioscoopabonnement: 21 euro
Totaal: 1167,50 euro
Sparen:
280 euro verdeeld over verschillende potjes (algemeen, auto, eigen risico etc.).
Ongeveer 440 euro over voor boodschappen (280-300 euro), benzine en een keer uit eten, iets leuks doen of kleding.
Ik probeer de laatste tijd wat te besparen op boodschappen want ik ben alleen en vind het wel erg veel. Ook ben ik bezig met solliciteren naar een andere functie waarbij ik hopelijk wat meer uren kan maken en ook meer ga verdienen.
Wat is āoverig inkomenā
als kinderopvang gratis word gaan er meer vrouwen werken en dus meer fte“s.
Haha
Ik krijg maandelijks geld van mijn ouder.
Naar rato is dan wel weer erg ratio
Maar er is nu al personeelstekort toch? Dat gaat dan toch niet opgelost worden als t gratis wordt. Bedoel denk dat de meeste niet dat werk willen doen. En kan t niemand kwalijk nemen want t betaald echt niet goed. Plus vaak ook kutdiensten.
Als ik opleiding gratis krijg wil ik best in kinderopvang werken
Er zijn veel bbl opleidingen. Als je er op googled vind je vaak kinderopvangorganisaties die dan je opleiding betalen.
@Ikgebruiklievergeennaam Dat wist ik niet. Dat zou mooi zijn als t zo werkt.
Ik denk eigenlijk niet dat het zo werkt, of dat het maar beperkt een tekort opvult. In Nederland heerst er toch heel erg een cultuur van dat je je kinderen niet 4 dagen naar de opvang brengt want dan ben je een slechte ouder. En veel mensen wĆllen ook helemaal niet 4 of 5 dagen werken.
ik denk dat als kinderopvang gratis wordt dat zeker wel voor een kentering kan zorgen. Je hoort toch best wel vaak dat mensen niet willen werken voor de kinderopvang.
Ik zou zelf niet meer gaan werken, maar wel blij zijn met de 200 euro (nu nog, ben zwanger dus straks meer) die het me zou besparen per maand. Wij hebben geen hoog inkomen, maar alsnog kost het redelijk wat geld. Geld dat ik liever zou sparen (voor mijn kind) of steken in een duurzamer leven.
Als kinderopvang gratis wordt worden de wachttijden ellenlang? Is er geen plek voor kindjes en ploppen de alternatieve niet gesubsidieerde opvang-initiatieven als paddestoelen uit de grond.