Show je kasboekje

Zo doe ik het idd ook precies. Echt grote dingen gaan van de spaarrekening en de kleinere onverwachte dingen gaan van de lopende rekening en dan spaar ik eind van die maand wat minder.

1 like

Wij doen het precies zo!

2 likes

IT opleidingen zijn dan ook echt de grootste kolder. De ontwikkelingen volgen elkaar zo razendsnel op dat de lesstof na 3 maanden al verouderd is. Dat kan ons schoolsysteem helemaal niet aan. Ik werk met een heel tean aan IT-ers en geen van hen heeft een specifieke IT opleiding, bijna allemaal autodidact en gewoon zelf nieuwsgierig en enthousiast over technologieën.

4 likes

Nee de meeste hebben bij hem een logistiek of finance opleiding, gecombineerd met ict. Ze doen iets met logistiek en financieel en daar dan de software van. Ik snap er geen hout van, dus kan het slecht uitleggen :rofl:, ik leerde laatst zelfs pas dat it en ict niet hetzelfde is, lol.

6 likes

Ik ben ook zo, geen opleiding en volledig alles zelf aangeleerd. Ook IT dus.

3 likes

Ik heb standaard iets van een paar euro over, vaak zat ook dat ik “leen” van mijn spaarrekening, dus dan eigenlijk -100 ofzo.

3 likes

ff aanhakend op de discussie over de beste verdeelmethode voor stellen, voor mensen die naar rato doen: wat doen jullie met vakanties?

• ook naar rato
  • 50/50
  • anders

0 stemmers

5 likes

Verblijf + vlucht 50/50. Kosten daar voor eten en uitjes naar rato.

2 likes

50/50 het is een luxe en geen noodzakelijk iets.

3 likes

Wij betalen vakanties en uitjes van de gezamenlijke rekening, dus grotendeels naar rato. Mijn man heeft door zijn werk vaak wat meer cashgeld ter beschikking (dan ik, mijn klanten betalen allemaal via overboeking) en betaald als we dan ergens waar ze euro’s hebben wel eens bij een terras ofzo.

3 likes

Ik kan vakanties opvoeren als bedrijfsuitgave (zzp/blogger) dus ik betaal.

1 like

En dan maak je een paar foto’s voor insta en heb je opeens een belastingvrije vakantie te pakken?

4 likes

Moet dat zo denigrerend worden gezegd?

3 likes

Ja klopt, dat was overdreven kort door de bocht. Sorry daarvoor @Happyfriday
Ik ben wel benieuwd hoe het zit. In de blogger/vlogger topics hebben we er allemaal onze mond vol van, daardoor was ik wrs wat snel met oordelen

1 like

Wij hebben ieder een eigen rekening en daarnaast een gezamenlijke rekening. We verdienen bijna hetzelfde. Daarom werken wij met de zakgeldmethode. We zijn getrouwd, hebben samen een huis en verwachten een kindje in de zomer. We sparen samen voor verbouwingen in het huis, vakanties en toekomst. Zodra de salarissen gestort zijn gaan we een uurtje zitten om het geld te verdelen in potjes. Als er een tegenvaller is bespreken we hoe we dat gaan opvangen en als we extra geld hebben kijken we wat op dat moment het handigst is om te doen. Ik vertrouw mijn man voor de volle 100%, maar ik wil betrokken zijn bij geldzaken. Niet alleen voor het geval we ooit uit elkaar gaan, maar ook voor het geval hij ooit mocht uitvallen (door ziekte of erger).

Dus vakanties, daar sparen we samen voor. Net als voor alle andere dingen.

2 likes

Geen probleem, ik zie het ook als een luxe! Ik ben geen insta-blogger, verdien mijn geld met affiliate marketing (40%) en daarnaast werk ik voor bedrijven (60%). Dus geen sponfoto’s, wel het enorme geluk dat mijn liefde voor schrijven en reizen dit voordeel met zich meebrengt.

2 likes

Maar kan je de reiskosten van je reisgenoot dan ook opgeven als bedrijfskosten? Dat vind ik best wel gek eigenlijk. Hoewel, als je zakelijk een auto rijdt mag je partner ook passagier zijn dus misschien is dit niet veel anders dan

4 likes

Ik denk niet dat dit mag nee. Maarja dat is met heel veel kosten die ondernemers onterecht op de zaak maken. Risico dat je wordt gepakt is niet groot, se gevolgen wanneer dat gebeurt wel.

2 likes

Maar als je je eigen vervoer (als dat een auto is kan iemand anders al gratis mee) + eigen accommodatie (wederom; kan iemand er gewoon bij) al hebt, scheelt dat natuurlijk wel!

4 likes

Dit zijn aannames he die je doet. Ik ga niet in detail over mijn blog, maar de kosten die ik maak/op kan geven vallen binnen het plaatje van mijn site.

7 likes