Dat had eigenlijk meerdere redenen, we hebben een nieuw huis gekocht waarvoor we al ons spaargeld moeten inleggen waardoor we beide op 0 komen te staan. Ook ben ik het afgelopen jaar flink meer gaan verdienen (voorheen was dat redelijk gelijk) en kan ik met de naar-rato methode dus ook weer meer opbouwen waardoor het verschil tussen ons dan steeds groter zou worden.
Ook vonden we het beide vreemd dat ik als vrouw meer kosten alleen zou moeten betalen, simpelweg omdat dit kosten zijn die bij vrouw-zijn horen zoals menstruatie ondergoed, behaās, verzorging etc. Maar ook mocht ik zwanger raken, dan kan ik juist een aantal maanden amper geld inleggen omdat mijn inkomsten dan vervallen (zzp-er) en ik daarna ook minder zou gaan werken waardoor ik er dan dus financieel harder op achteruit zou gaan. Mijn man heeft bijv juist meer medische kosten die hij bij de naar-rato methode alleen betaalde, terwijl hij daar ook niks aan kan doen.
Toen we alles zo op een rij hebben gezet kwamen we beide tot de conclusie dat we zo niet met geld om willen gaan en dat we het dus beide prettiger zouden vinden als er minder āgedoeā met geld zou zijn, maar we wel beide ons eigen ding kunnen blijven doen. We zijn pas net begonnen en mocht in de toekomst blijken dat ā¬200 te veel of te weinig zakgeld is, of als blijkt dat het toch niet bij ons past, dan kunnen we dat altijd weer aanpassen.