Moet ik gewoon belasting over betalen. Ik krijg het bedrag bruto en zet voor de zekerheid de helft apart voor belastingen etc (in werkelijkheid lager maar heb liever te veel dan te weinig). Ik geef dan aan het einde van het jaar gewoon de sidejob op bij de belastingdienst.
Thanks!!
Inmiddels is er aardig wat veranderd. Ik werk 36 uur en krijg ook mijn 13e maand en vakantiegeld tegelijk uitbetaald.
Totale inkomsten: €3.293
Hypotheek | € 979,00 |
---|---|
G/W/L | € 83,00 |
Netflix | € 15,99 |
Spotify | € 9,99 |
Mobiel | € 12,00 |
Autoverzekering | € 34,00 |
Wegenbelasting | € 25,00 |
Boodschappen | € 267,00 |
Benzine | € 50,00 |
Opstalverzekering | € 21,00 |
Bankkosten | € 3,70 |
Audible | € 4,99 |
Overlijdensverzekering | € 6,15 |
Zakgeld voor kleding, uit eten, thuisbezorgd etc. | € 180,00 |
Totaal uitgaven | € 1.691,82 |
Vrij te besteden: €1.600
- Beleggen: €1.000
- Sparen: €600
Gemeentelijke belasting en zorgverzekering betaal ik jaarlijks volledig vooruit van mijn spaarrekening.
Ik heb weer een nieuw lijstje.
Inkomsten maandelijks :
2150 loon
250 vakantiegeld
20 euro aan thuiswerkvergoeding
Uitgaven
Huur : 900,04 inclusief servicekosten
Eneco : 70
Ziggo : 53
NS : ± 70
AD : 7,95
CZ : 154,70
OHRA : 10,48
Dela : 8,50
Vodafone : 58.95
Spotfy : 9,99
Netflix : 15,99 (ik deel netflix met oma, zij geeft me zo nu en dan 10,-)
Basic Fit 19,99
= 1379
Dan qua boodschappen :
160/200 euro aan boodschappen
100 euro aan leuke dingen
700 euro sparen
Dat sparen heb ik lang niet kunnen doen. Sinds ik begin dit jaar op mezelf woon ging er maandelijks 3 a 400 euro naar van Buuren voor rijlessen , dus vanaf deze maand is dat nu pas mogelijk
Heerlijk is dat he! Was toen zo blij dat ik eindelijk kon gaan sparen ipv overmaken naar mn rijschool!
Fijn lijstje heb jij. Ik hoop begin volgend jaar uit huis te gaan. Ik ga iets minder verdienen dan jij, maar dit geeft mij wel een goed beeld qua uitgaven! Thanks
Na een paniekje van vanmiddag toch even alles op een rijtje gezet
In:
Salaris: bruto 1970 maar ik weet nog niet wat dat netto gaat worden (36 uur)
Sidejob: ong 200 netto
Toeslagen 200
Dus ik gok zo’n 2000 netto? Als ik er naast zit hoor ik het graag maar ik heb echt geen idee
Uit
Huur incl gwl 775
Tele2 25
Netflix 8 (denk erover dit op te zeggen)
Spofify 15 (familieabo)
NPO en iCloud samen 6
Inboedel en aansprakelijkheidsverzekering 10
Uitvaartverzekering 6
Pathe abo 22
Zorg 145
Fiets 16
Maaltijdbox en lunch op kantoor ongeveer 200 (dit doe ik omdat ik zelf niet graag kook en dan alleen maar brood en chips eet. De bedoeling is nu dat ik alleen voor het weekend wat eten hoef te bedenken en ontbijt en snacks)
Samen 1233
Dit klinkt toch best haalbaar! Reiskosten heb ik niet want ik krijg een ov-kaart.
Deze site berekent het best nauwkeurig (inkomen vorig jaar heb ik zelf niet ingevuld,vakantiegeld wel)
Krijg je hier bovenop nog vakantiegeld of zit dat er al in?
Ik zou je trouwens wel echt aanraden om zelf een fiets te kopen. Dan ben je 150 in één keer kwijt voor prima tweedehands, en daar kun je echt wel paar jaar mee doen.
Ja die swapfiets is echt een dingetje voor veel memsen maar ik vind het zo handig en fijn dat het voor mij het geld wel waard is. Ik zou dan liever mijn Netflix opzeggen Ik heb een pro forma loonstrook gekregen en daar staat wel een duidelijker bedrag op (1795) maar daar gaat nog pensioen af en dat kon ze niet precies vertellen. Ik weet ook niet of die site dat dan wel weer weet?
Ja pensioenpremie en inleg werkgever verschilt ook per bedrijf (en soms veranderen percentages ook na x tijd in dienst), dus dan is het inderdaad afwachten op je eerste uitbetaling.
Als ik verschillende calculators invul kom je rond 1700/1800.
Oke spannend, dankjewel!!!
Voor alle mensen die dit ook overwegen: doen!! Als je Netflix voortdurend laat doorlopen kijk je (waarschijnlijk) best veel niet en heb je daar amper grip op. Dat is echt zonde van je geld. Ik zet 'm aan en meteen weer uit, dan heb ik het abo dus voor vier weken en loopt het niet zomaar door. Voor mij scheelt dit een hoop omdat ik soms echt weken niet kijk en dan plots fanatiek bingewatch. Voor mij is het daarom een uitkomst het zo te doen.
Je hebt me overtuigd
Oh wat spannend! Veel succes alvast! Fijn dat het je wat helderheid geeft!
In:
Salaris: netto 1735 (38 uur)
Premie privévervoer: 100
Forfaitair bedrag onkosten: 100
Thuiswerkpremie: 100
totaal netto 2035
Uit
Kostgeld thuiswonend) 350
Ziekenfonds 8
Hospitalisatieverzekering 22
Tandverzekering 8
Treinabonnement 123
Verzekering auto 42
Verkeersbelasting 35,5
Netflix 13,50 (moet ik stopzetten)
Hayu 5
Patreon 6
Game abonnement 13
Beleggingen 100
Pensioensparen 82,50
Kosten auto 50 (zet ik op een apart rekening voor onderhoud en banden)
Spaarrekening 800 (streefdoel 1000 maar dat lukt eigenlijk nooit)
Samen 1658,50
Van het overblijvende geld die ik vooral boodschappen, koop hier en daar iets van kleding, cosmetica of een game. Niet meegerekend zijn een jobbonus van de overheid die varieert (dit jaar 700), belastingen die ik terug krijg (dit jaar 200), vakantiegeld (iets van een 1200) en een commissie die ik op het werk krijg voor de verkoop van kranen. momenteel staat daar iets van een 2500 voor open aan bestellingen.
Mijn Netflix moet ik dringend terug stopzetten, ik had deze enkel terug geactiveerd voor Young Royals en The Crown maar is me nu ontgaan.
Qua sparen heeft het mezelf wel echt goed geholpen dat ik in mijn app telkens het doel kan aanpassen en verhogen, ik heb de eerste 3 jaren van mijn carriere amper gespaard toen ik begon terug te tellen, sinds vorig jaar gaat dat veel beter door eerst mijn doel op 10k te zetten, en dan telkens te verhogen als ik aan 100% zit, ik had het eerst te hoog staan waardoor het gevoelsmatig amper impact had om iets over te zetten.
Nieuwe baan maar financieel niet veel anders toch nieuwe lijstje
Inkomen ongeveer €1700,- netto (32 u)
Uitgaven
Zorgverzekering €161,-
Telefoon abbo : €24,-
Sportschool €15,-
Ov gemiddeld: €20,-
Bankgiro loterij:€14,50,- (ja zonde moet echt opzeggen)
Hbo Max en npo: €7.-
Pensioen sparen: €100,-
Deze vaste lasten ongeveer €341,50,-
Boodschappen en eten halen/bestellen ongeveer €700,-
Totaal: €1041,50,-
Hou dus ruim €600,- over dit gebruik om om te sparen (geen vast bedrag gewoon wat ik over houd) leuke dingen van te doen/kopen en soms betaal ik ook in 1 keer iets duurs van me normale rekening zoals afgelopen maand de helft van een nieuw bed (€600)
Hypotheek, energie/water en belastingen betaald man, zijn inkomen is dan ook ruim €1000,- meer per maand
Goed bezig, dat ziet er idd goed haalbaar uit! Ik zou, nu je toch bezig bent, gelijk even doorpakken en ook nadenken over hoeveel je wilt/kunt sparen per maand en hoeveel je wilt uitgeven aan zaken als kleding, verzorgingsartikelen, sparen voor vakantie, cadeaus, etc. Anders lijkt het alsof je best veel overhoudt per maand en geef je het misschien alsnog allemaal uit (dat werkt voor mij zo iig)
Dit, sparen echt als vaste last gaan zien als je die ruimte hebt. Geld op je lopende rekening gaat altijd te makkelijk op gewoon omdat het er is.
Hier nog even op aanvullend qua spaargedrag is het zelf erger dan ik me herinnerde, ik heb dit jaar de helft van heel mijn pot gespaard door mijn gedrag te verbeteren. Mijn dieptepunt was 2019 waar ik letterlijk 400 euro heb gespaard, ik heb ook echt geen idee waar ik mijn geld toen aan heb uitgegeven.
Ik vroeg mij af wat jullie een beetje voor een buffer achter de hand houden?
Zelf heb ik voor komend jaar een doel gesteld rekening houdend met mijn woon, werk en leef situatie. Het nibud heb ik geraadpleegd maar ik vind die bedragen echt té hoor, als mijn auto kapot gaat koop ik er niet direct eentje van 8.500 euro oid, dus vind het niet echt een betrouwbare maatstaf.
Zelf heb ik het idee om een zodanige buffer te hebben dat ik 3 maanden mijn huur en vaste lasten kan betalen + extra voor als een boiler of wasmachine oid kapot gaat.
Ik ben dus benieuwd wat voor buffer jullie hebben, waar jullie het op baseren etc.
Ik ben alleen met volwassen dochter en ik heb (sinds kort) 3000€ op de spaarrekening. Ik kom van eten halen bij de voedselbank en 0 geld tot dit dus ben trots op mezelf dat ik dit als buffer heb.
Ben nog steeds onder aan de ladder qua inkomen maar ben wél tevreden met wat ik verdien en heb.