Het is inderdaad wel een beetje verslavend, maar je bent je er ook wel weer van bewust hoe vaak je pint 
Zal ook mijn kasboekje even delen:
Inkomsten mezelf: 2.500 netto (freelance, financiële dienstverlening, 24 uur per week)
Inkomsten vriend: 3.250 netto (eigen bedrijf, financiële dienstverlening, 40 uur per week)
Privé:
Inleg gezamenlijke rekening: 1.200
Sport: 33
Vrije tijd: 600
Sparen: 400
Sparen vakantiegeld: 250
Totaal: 2.483
Gezamenlijk
Mijn inleg: 1.200
Zijn inleg: 2.250
Hypotheekrente aftrek: 69
Kinderopvang toeslag: 1.239
Kinderbijslag: 166 (naar maand omgerekend)
Totaal: 4.924
Uitgaven:
Gas/Elektra: 250
Zorgverzekering: 350
Levensverzekering: 18
Hypotheek: 1.119
Overige verzekeringen (inboedel, auto): 145
Kinderopvang: 1.872
TV/Internet: 48
Videoland: 9,99
Gemeentelijke belastingen (10 mnd): 50
Water: 20
Schoonmaakster: 90
Boodschappen: 600
Sparen: 350
Totaal: 4.897
Ik geef mezelf maandelijks een vast salaris zodat ik van de overige omzet iets opbouw voor als ik geen opdracht heb.
We doen denk ik een soort verkapte zakgeld methode. De salarissen worden op onze eigen rekeningen gestort, we hadden de inleg zo bepaald dat we beiden hetzelfde overhouden. Maar ik hou nu meer over om zelf meer te kunnen sparen zodat ik een eigen buffer opbouw (idee van mijn vriend, hij heeft een eigen bedrijf en bouwt daar ook in op). We zijn niet getrouwd en geen geregistreerd partner, wel kinderen, maar stellen ieder jaar de balans op van onze ‘financiële relatie’. Klink heel zakelijk, maar dat krijg je met een stel wat in de finance hoek werkt
. Meer ook om bijvoorbeeld vast te leggen dat we beiden 50/50 de hypotheek aflossen terwijl we niet hetzelfde inleggen.