Show je kasboekje

UITGAVEN januari
VAST
Huur € 731,28
Energie en water € 105,00
Gemeentebelastingen € 50,00
Telefoon, televisie, internet € 80,00
Verzekeringen € 22,39
Totaal vaste lasten € 988,67

Dit zijn alleen de gegevens voor mijn huis. Sociale huurwoning van 50m2 in een grote stad. Nieuwbouw 2015 dus ik vermoed energielabel A.

2 likes

en om ontopic te blijven mijn kasboekje. ik houd een jaarrekening bij in excel, vandaar de lege posten.

maandoverzicht jaarrekening - januari 2023
INKOMSTEN jan
Netto loon/uitkering € 3.100,00
Vakantiegeld
13de maand/bonus
Vaste reiskostenvergoeding € 65,00
Variabele reiskosten
Belastingteruggaaf
Teruggave gas+energie
Inkomsten Marktplaats/Vinted
Overige inkomsten
Inkomsten delen Spotify € 12,00
TOTAAL INKOMSTEN € 3.177,00
UITGAVEN jan
VAST
Huur € 731,28
Energie en water € 105,00
Gemeentebelastingen € 50,00
Motorrijtuigenbelasting € 20,00
autoverzekering € 40,10
Telefoon, televisie, internet € 80,00
Verzekeringen € 22,39
Zorgverzekering € 160,00
kosten ING-rekening € 3,50
ANWB € 9,15
Contributies en abonnementen € 65,35
Sportschool
Studieschuld € 217,08
Afbetalingen
Totaal vaste lasten € 1.503,85
Vaste inleg De Toekomst € 300,00
Vaste inleg vakantie € 100,00
Vaste kosten kat € 30,00
Vaste inleg zorgkosten € 38,00
Vaste inleg cadeautjes
Extra sparen
Extra studieschuld € 100,00
Vaste inleg vriendinnenrekening € 50,00
Totaal vaste inleg potjes € 618,00
Totaal vaste lasten + vaste inleg € 2.121,85
WISSELENDE UITGAVEN
Boodschappen
Kleding
Onderhoud huis en tuin
Drogisterij
Nagelsalon
Make-up
Cadeautjes
Benzine
Eten buitenshuis
Thuisbezorgd/Uber Eats
Niet-vergoede ziektekosten
Vrijetijdsuitgaven
Ondefinieerbaar
Verjaardagsrekening
Totaal wisselende uitgaven € 0,00
TOTAAL ALLE UITGAVEN € 2.121,85
INKOMSTEN MIN UITGAVEN € 1.055,15
5 likes

Helaas niet voor android, al zie ik dat er best wel veel apps zijn. Al twijfel ik wel om mijn banrekening te koppelen :sweat_smile:

1 like

Oh dat hoeft bij deze niet. Ik zou m’n bankrekening niet aan zo’n app koppelen. Never :speak_no_evil:

6 likes

Ik heb uiteindelijk een aantal budget dingen in mijn bankapp aangezet en dat van mijn salaris automatisch 10% naar mijn spaarrekening gaat. Eens kijken of ik hier al wat bewuster van wordt haha

4 likes

Heel veel dingen gaan ontzettend afhankelijk zijn van waar en wat voor woning je gaat huren, dan kan ik je nu wel vertellen dat ik zo’n 150 euro per maand betaal voor energie en gas, maar daar heb je niks aan tenzij je in een soortgelijke woning gaat wonen natuurlijk. Misschien handig om een beetje beeld te geven bij het soort woning waar je naar kijkt?

Heel veel kosten kun je nu al zelf best goed oplijsten, gemeente heffingen, inschatting van internet/tv, boodschappen etc. Dat zou ik sowieso voor jezelf op een rijtje zetten, geeft ook beeld bij wat je dan kwijt kan zijn aan huur en wat je dan vrij te besteden over gaat houden.

2 likes

Ik huur inclusief voor 750 euro (wel klein)
En dan heb ik nog
Tele2 spotify npo icloud en pathe: 70
Verzekeringen 15
Zorg 145 (aanvullend verzekerd ivm acne)
Gemeentelijke belastingen en water 30
Swapfiets 19 euro (ik weet het)
Elke maand 50 euro naar mn beleggingsrekening (is niet echt een uitgave maar gaat wel van mn lopende rekening)
En de postcodeloterij 14,50

Ik verdien 1800 netto en heb genoeg over

4 likes

Ik ben niet zo heeeel kieskeurig, zo lang de huurprijs maar niet te hoog is :face_with_hand_over_mouth: maar ik kom voornamelijk appartementen tussen de 70-80 m2 tegen, dus ik denk dat zoiets het waarschijnlijk gaat worden.

Maar ik moet idd ff een excel maken en uitgaan van worst case scenario’s denk ik

1 like

Wat betalen jullie allemaal veel voor internet? Bijna allemaal 50e of meer? Ik heb 27e t-mobile glasvezel.

3 likes

Is bij mij combi tv en internet

3 likes

68 euro maar wel super internet overal is wel eens anders geweest bij goedkopere aanbieders

3 likes

Ik heb geen glasvezel nodig, en stap elk jaar over naar een andere aanbieder. Vorig jaar €35 voor KPN (internet+TV), nu €30 voor Ziggo (ook internet+tv). Die aanbiedingen zijn er eigenlijk altijd wel dus elk jaar overstappen loont wel.

4 likes

Ik heb altijd gezeur met verhuizingen etc. en ben nog nooit in een keer goed geholpen door klantenservices van dit soort providers. Dus nu ik ergens woon en niet ga verhuizen laat ik het lekker zo. Heb internet nodig voor m’n werk en het is nu duur maar het functioneert perfect.

In mijn bedrag bij KPN zit overigens spotify bij in. Dus dat vertekent ook iets.

3 likes

Je kunt ook bellen met je huidige provider zodra je contract afloopt en vragen of ze iets voor je kunnen doen als je je contract verlengt, vaak krijg je dan weer dezelfde aanbieding als nieuwe klanten.

2 likes

Ik hoor van veel mensen dat Ziggo dat regelmatig wel doet, maar KPN vrijwel nooit. Het kan het proberen waard zijn maar voor mij is bellen veel stress en nieuw aansluiten zo gepiept, dus maar net wat je fijn vindt.

3 likes

Het is nu 30e voor 6 maanden en daarna 35, met 2,50 extra korting als je al bij t-mobile mobiel zit. Zelfs als je maar 15 euro bespaart per maand, dat is 180 per jaar en in vijf jaar loopt het al op naar 1000e. Snap dat niet iedereen het de moeite waard vind, maar ik ben niet bereid om het dubbele te betalen voor hetzelfde internet uit hetzelfde draadje. Ook zorgverzekeringen en energie switch ik iedere abonnement. Alleen bij energie wil ik wel dat het ook 100% groen is dus dan kijk ik niet alleen naar prijs.

3 likes

Helaas is dat alleen niet zo. Ik heb hier nog nooit problemen gehad met KPN en krijg ook de snelheid waar ik voor betaal, terwijl dat voor Ziggo te moeilijk was. Aangezien we beide afhankelijk zijn van een goede en snelle internetverbinding voor werk, ga ik niet zomaar switchen.

Irritante is ook dat we wifi punten nodig hebben en nu voor veel geld al die van KPN hebben. Maakt de drempel en kosten om over te stappen ook hoger.

1 like

Maar het wisselt ook heel erg of je ergens in de Randstad of in Noordoost-Groningen wil huren, nieuwbouw, of je al 20 jaar op een wachtlijst staat voor sociale huur, of je recht hebt op toeslagen.
Daarnaast misschien je leeftijd en wensen voor een woning. De locatie, leeftijd, grootte voor een woning is ook weer bepalend voor je energierekening en andere kosten etc etc.

Ik zou vooral kijken naar wat je maximaal inclusief kan (en wil!!) betalen en daar je wensen op aanpassen.

1 like

Ik kreeg die wifipunten van de ziggo gewoon gratis opgestuurd!

4 likes

Het is niet helemaal hetzelfde. Wij hebben hier geen glasvezel en ziggo is de enige die ons heel snel internet kan leveren. Alle andere providers komen niet eens bij de 100mb. Wij hebben door vriends gamehobby dus geen keuze dan bij ziggo te blijven…

2 likes