Wtf!! Ik vind het soms echt belachelijk wat voor uitzondering bedrijven maken voor stagiaires en daar dan totaaal niet stiekem over doen. Jaren geleden liep ik ergens (gratis) stage. Aardig wat uur dus was er vaker dan vrijwel iedereen want de meesten werkten parttime. Werd er bij een vergadering plannen besproken voor een feestje. En iedereen wilden ze uitnodigen, ook de schoonmakers want die hoorden bij het team (helemaal mee eens, die worden te vaak vergeten). Maar wij als stagiaires mochten niet komen, maar moesten wel even langer blijven om de kaas en worst te snijden voor collega’s en dan moesten we oprotten (was geen stage in de horeca ofzo, gewoon onderwijs). Achteraf denk ik echt wtf hoe durf je zo te doen tegen stagiaires en waarom was er niemand die zei dat dat eigenlijk best wel gek was??
Ik heb gelukkig alleen nog maar goede ervaringen gehad met kerstpakketten. Dit jaar zelfs van mijn oude werkgever (november gestopt) én van mijn nieuwe werkgever (december begonnen) een pakket gehad. Van mijn oude werkgever was het een soort tinteling maar dan anders en van mijn nieuwe weet ik het niet want dat staat nog op kantoor dus dat zie ik wss ergens na de lockdown wel. Ze hadden nog wel een persoonlijke kerstkaart gestuurd, dus ik vind het al helemaal leuk!
Wat ik hier lees over stagiaires of parttimers minder geven vind ik altijd zo triest. Voor een bedrijf zitten de kosten echt niet in het kerstpakket. Je communiceert als bedrijf ook zo erg ongelijkwaardigheid door het op die manier te verdelen, lijkt me ook niet dat dat de team spirit ten goede komt
Ja wel 7 stuks ook, dat gaat helpen.
Vind t echt erg hoe groot ze dat onderscheid maken. Blijkbaar is status erg belangrijk in de meest nederlandse winkel ever.
Disclaimer: tis een franchise, geen haat naar het hele bedrijf. Mijn ondernemer is gewoon zeer kut.
Had niets verwacht eigenlijk maar kreeg ineens €100 in een zakje. Dus blij mee!
Hihi leuk ik stel me nu muntjes in een zakje voor
Wow iemand liked mn comment maar ik heb dit niet geschreven toch?
Ik zie nu 10 maanden staan
10 maanden geleden had je dat binnenpretje😅
Ik trap maar af dan
Ik krijg geen kerstpakket
Ik ben ze nu aan het samenstellen en de eigenaar heeft nog 20 pakketten aan een ander bedrijf verkocht, dus dat wordt een leuke klus.
Wat zou je leuker vinden
- Een doe lokaal bon voor winkels en restaurants twv 30€
- Een kerstpakket doos met allemaal lekkers, ook lokaal, twv 30€
0 stemmers
Die doos zou ik dan zelf samenstellen en inkopen. Dus zijn dan gewoon echt goede dingen. Maarja mss dus wel een reep chocola terwijl je liever drop wil oid.
Ik zou zelf dus lyrisch zijn over die doos en een bon wat karig vinden. We zijn een team van 20 mensen. Maar de helft werkt er pas een maand en niet op mijn project dus kan ze niet volledig personalizen.
Nou ja, heel eerlijk, ik heb wel vaker gehoord dat mensen trots waren op hun zelf samengestelde pakket en het volkomen ruk was. Dus doe mij maar een bon.
Ik vind het nadeel van de bon dat dertig euro niet zoveel is. Bij mij blijven bonnen waar ik zelf nog geld bij moet leggen altijd liggen. Zou dan liever het pakket hebben wat toch wel opgaat / weg te geven is. Tenzij dertig euro toereikend is voor een activiteit van de bon.
Lokale winkels en restaurants. Denk dat je bij kleine lokale winkels echt wel iets voor 30 euro vindt. Uit eten is een ander verhaal.
Ohja, dat is waar! Ik las ‘doe lokaal’ als activiteiten, maar er staat ook winkels bij idd.
Ligt er ook aan of je woont in de plaats waar je werkt misschien. Weet je dat van je collega’s? Als ik zelf in die plaats woon is bon misschien leuker, als ik ergens anders woon juist weer een pakket.
Precies dit. Ik werk een flink stuk van mijn woonplaats en heb nog steeds een bon liggen van twee jaar terug. Er doen hele specifieke winkels mee en vanaf mijn werkplek kost het me nog eens extra tijd om daar te komen. Daar moet ik speciaal tijd voor maken en daarom heb ik de bon nog steeds niet gebruikt
Ja op 1 iemand na woont iedereen in deze plaats! En die doelokaal bon is ook wel echt heel leuk. Chocolade winkels, restaurants, bakkers, lunchrooms, kledingzaken, boekwinkels doen allemaal mee.
Ik vind het altijd een goed idee om kleine, lokale ondernemers te steunen! dus goed plan.
Ja maar dat is dus met beide ideeën! (oh dat zag je al sorry) Alleen bij het pakket bepaal ik welke lokale ondernemers gesteund worden .
We hebben heel veel nieuwe teamleden (vorig jaar waren we met 4 en nu rond de 20). Dus bijna niemand weet dat we normaal niks krijgen. Vind dat eigk best jammer want ben al jaren aan 't lobbyen voor een pakket en wil dat iedereen voelt hoe groot deze overwinning is haha
Misschien een kaartje erbij met: voorgaande jaren niet, maar nu eindelijk een kerstpakket. Hoop dat 'ie wordt gewaardeerd. balbala zoiets. Misschien wel beetje petty naar je werkgever toe hahaha