Show je kerstpakket

Hahah omg echt ja.

Wij hadden bij ons keus uit 3 pakketten, 2 bonnen en een goed doel. Zegt 1 collega op intranet: ‘ja die pakketten zijn stom want daar zit altijd iets in wat je niet wil, die bonnen gebruik ik ook niet want ik ga nooit uit eten of naar het theater, en ik geef al genoeg aan goede doelen. Volgende x graag een blanco cheque’ :joy: the nerve

18 likes

Dit moet toch sarcastisch zijn?!

1 like

Kerstpakketten regelen vond ik echt ondankbaar werk. Toen ik het ooit regelde kon je kiezen uit drie pakketten of het bedrag doneren aan een goed doel (en je kreeg ook nog een vaste eindejaarsuitkering). Waren sommige collega’s alsnog niet tevreden mee, en die hadden ook nog het lef om dat te komen vertellen. “Als het nou goed doel X was geweest… maar nee goed doel Y vind ik echt niks! En de pakketten vind ik ook niets”
Echt, heb die taak na 1 kerst heel snel aan iemand anders doorgegeven.

6 likes

@ontherun werkt in een supermarkt toch? Wij hadden dat tien jaar geleden ook zo met dat onderscheid en vond dat ook wel bijzonder maar misschien wel normaal bij supermarkten? Het zijn wel leuke dingen in het pakket.

2 likes

Ja, werk in een supermarkt inderdaad.
Standaard pakket hebben we jaren geleden een keer gedaan…
Toen kregen de kassieres en vulploegmedewerkers een pakket om zelf 2 pizzas te maken. Vorig jaar het doosje met cadeaukaart, is toen viral gegaan op tiktok en toen vonden ze nadien hun pakket allemaal heel stom.

3 likes

Ik verbaas me soms over de ondankbaarheid van mensen… niet perse vanuit hier maar ook wat ik soms op social media lees en in de wandelgangen hoor. Echt een kerstpakket in deze tijd is zo welkom met alle hoge prijzen! Het is niet eens verplicht.
Ik heb nog nooit een kerstpakket gehad die ik ‘stom’ vond, ook niet als het iets waar de naam van het bedrijf op staat. Als het bruikbaar is, is dat toch top?
Waarschijnlijk is de mijne miss ook stom, maar een doos met houdbare etenwaren kan ik echt zoooooo goed gebruiken nu!

21 likes

@Marquez @ontherun het ging me meer om het flinke waardeverschil tussen full- en parttime wat ik nooit zo goed begrijp. In salaris, ja. Maar een kerstpakket is een cadeau, niet iets waar je op je inzet/aantal uren dat je werkt beoordeeld wordt.
Zeker als je het tegelijkertijd krijgt en de ene gaat weg met een enorme doos met spullen en de ander met een tasje

24 likes

Maar dat was toch ook echt een cadeaukaart van 5 euro ofzo?

1 like

Haha overall eens maar sommige pakketten vind ik wel gewoon geld verspilling, dan liever niks of goed doel. Never forget dat ze bij ministerie van Justitie en Veiligheid pakketten kregen gemaakt door gedetineerden, op sommige stoffen dingen was geplast, er stond op producten fuck Den Haag, van alles. Wel gewoon geinig maar snap dat je daar niet op zit te wachten haha.

Die pakketten werden overigens gedumpt langs de weg, dan ben je ook echt een lul.

10 likes

Ja eens. Ik heb ook wel eens ergens gewerkt waar ik oproepkracht was. Ik werkte dan meestal 6 uur op een dag en op een andere afdeling werkten ook mensen met een oproepcontract, maar die werkten 8 uur ofzo. Wij kregen met kerst een kerststol en zij kregen een Douglas bon (geen idee vd waarde). Dat wisten wij ook gewoon. Daar waren wij op mijn afdeling ook altijd zooo ontevreden over.
Die andere collegas keken altijd al duidelijk op ons neer en het management dus ook

6 likes

Ja ik moest ook aan een eigen herinnering denken. Bij de HEMA waar ik op zaterdag werkte en de “fulltimers” een paasbrunch kregen en de “hulpkrachten” de restjes mochten opeten :+1:

Of een werkgever waarbij ik een flexcontract kreeg (ik wilde gewoon een echt contract) maar wel 40 uur werkte. En er toen achterkwam dat mijn collegas een bonus van 1000 kregen en ik van 750 :+1:

Daardoor krijg je toch een naar gevoel

9 likes

Ik heb bij een onderdeel van een ministerie een mini-sjoelbak gehad :weary: Daar was ook niemand blij mee.

1 like

Hahaha.

Bij de luchtmacht hadden ze een paar jaar terug tassen gemaakt van oude tenten. Echt een leuk idee vond ik maar blijkbaar schimmelden sommige tassen en waren mensen not amused toen hahah

3 likes

Mijn kerstpakket mocht ik zelf via een website uitzoeken. Heb een dinercheque van 50,- uitgekozen.

3 likes

Ik kreeg van mijn ene werk typische kerstpakketsnacks (cute) in
afbeelding
dus meteen ook een rondje stofzuigen cadeau gehad :pray:

Andere werk weet ik nog niet

15 likes

Nou ja, ik blijf erbij dat het gewoon weggegooid geld is om een random Clinique product te geven aan mensen die daar misschien niets aan hebben. Dan echt liever een Douglas bon, heb je ook minder verspilling.
Wij hebben zo’n mijn tinteling bon en daar heb ik nog niemand over horen zeuren en we hebben hem al 1,5 week. Hoor juist vaak dat mensen een wat beter/duurder product uitzoeken van die bon die ze anders niet zouden kopen. Is alleen beetje saai voor dit topic want mijn kerstpakket is een inlogcode :sweat_smile:

8 likes

Een kerstmarkt met kraampjes om zelf wat uit te zoeken!

9 likes

Hier zou ik ook echt super blij mee zijn.

Mijn werkgever doet het tot nu toe erg goed wat mij betreft. Mijn collega’s vinden het soms minder maar daardoor wordt mijn pakket alleen maar groter. Aanstaande donderdag is het weer zo ver. Helaas op een andere locatie dus de traditie van “stiekem” naar de keuken om de inhoud te checken zal dit keer niet lukken. :joy:

4 likes

Bij mijn eerste bijbaantje (lederwaren) mochten we een keer met kerst iets uit de collectie kiezen. Vond ik fantastisch want ik stond me hele dagen te verlekkeren aan dingen die makkelijk een maand werken kostte

22 likes

Bij mijn bijbaan een kerstpakket met allemaal echt lekkere dingen uit de supermarkt. Gewoon a merk en er was echt goed over nagedacht.
Een paar jaar geleden kreeg ik twee keer een code waar je oa bonnen voor kon krijgen. Twee keer heb ik die toen gebruikt voor kookboeken kopen.

3 likes