Show je kerstpakket

Dit was bij ons ook, maar ergens vind ik het ook wel logisch? In de supermarkt oid, waar je ook heel veel jongeren (<18) met een bijbaantje van 3u hebt. Dat je die een ander pakket geeft als de kassa manager die fulltime werkt :sweat_smile:?

Bij ons kregen de jongeren ook een soort “jeugd pakket”, met dingen als m&m’s, frisdrank etc. En de volwassenen voor wie het een (fulltime) baan was dan een (ja hoe zeg je dat?) “grote mensen pakket”, met een fles wijn, olijfolie… dingen waar je als 14 jarige niet zoveel aan hebt denk ik dan maar. En ja was ook wel van een andere waarde

1 like

Maar dan is het onderscheid contracturen en eventueel leeftijd, niet vast of geen vast contract.

Vind het nog steeds discutabel hoor om de bijbaners of mensen met een kleiner contract iets anders en dan vooral kleiners te geven. De plaatselijke AH kan precies niks als ze geen vulploeg hebben lopen en daarmee is het behouden van die groep medewerkers net zo belangrijk als Thea die 36 uur per week achter de kassa zit. Vind het bijzondere gierigheid om dan te beknibbelen op zoiets als een kerstpakket.

47 likes

Ik snap het 18+/18- pakket nog wel als de waarde gelijk is en je echt denkt dat die fles wijn essentieel is voor het levensgeluk van je meerderjarige medewerkers, maar ik vind juist dat je met kerstpakket iedereen gelijk moet stellen.

7 likes

Bijzonder weinig mokken!!

7 likes

Hier kan dat VVV

3 likes

Dat was bij ons al het sinterklaasgeschenk

2 likes

Bij mijn vorige werkgever kreeg ik geen kerstpakket, dus toen ik deze gisteren na ons kerstdiner in mijn armen kreeg gedrukt was ik positief verrast!

Eten :two_hearts:

Twee flessen wijn, een vorm Parmigiano 30+ maanden, salame, een doos chocoladekoekjes, een fles balsamicoazijn, een cotechino, een zak linzen (cotechino e lenticchie is traditioneel voor oud & nieuw), twee zakken pasta, een pot sugo all’arrabbiata, een zakje gedroogde paddenstoelen, een zak tarallucci en een receptenboekje lol

63 likes

Jaaa mis de albert heijn kerstpakketten van m’n bijbaantje vroeger. Zo leuk dat ik dan als scholier thuiskwam met zo’n heerlijk klassiek pakket met ragout en anders lekkers. En volgens mij zaten er ook nog dingen van etos en gall&gall in (ook ahold).

Dit jaar geen verrassingen, wederom een tinteling van 40€. Wel blij mee, want ingewisseld voor een coolblue bon.

9 likes

Ik dacht even ‘oooh, wat een lekker Italiaans pakket!’, maar zag daarna pas dat jij het gepost had. Alsnog lekker!

21 likes

haha ik had precies dezelfde reactie en het zelfs pas door toen ik jouw post zag

5 likes

Ik heb dus wel een mok gekregen van mijn werkgever, maar die is te gepersonaliseerd om te delen. En verder de mogelijkheid om online wat uit te kiezen en toen was dit de schade:

11 likes

Lol!!! Nu heb ik van mijn andere werkgever zelf ook zo’n oproltas gekregen :skull:

Gevuld met doosje lokale dingen

Op zich oké! Weinig troepjes dit jaar. Maar waarom toch die olijfolie altijd erbij moet…?

17 likes

Je kan nooit genoeg olijfolie hebben!

60 likes

Wat ik mij dan afvraag, of na de jaarwisseling opeens heel veel collega’s dan die tas gebruiken voor werk. Lijkt me zo onhandig om allemaal met hetzelfde rond te lopen.

4 likes

Klassiek pakket. Ben wel wat teleurgesteld, want vorig jaar hadden we een pakket met allemaal lokale en écht lekkere producten. Die snacks van een kerstpakkettenfabriek zijn het meestal net niet, maar het is wel een leuk gevarieerd pakket.

19 likes

Ik heb ooit eens deze tas gekregen (in geel of andere vrij felle kleuren):

Van de 30 collega’s heeft 1 persoon die tas dagelijks gebruikt. Ook wel een duidelijk signaal dat het niet in de smaak viel :sweat_smile:

Ik heb ook weleens een isoleerfles gekregen. Toch een beetje onhandig als iedereen zo’n zelfde fles heeft.

8 likes

Ik vraag me wel af of dit voor Italiaanse begrippen ook chille producten zijn of dat het ook een beetje net-niet is haha

4 likes

De meeste dingen zijn niet zo obscuur/gewoon commercieel, maar wel echt goede kwaliteit! Zijn sowieso dingen die ik zonder enige gêne aan gasten kan voorschotelen, ben er blij mee (tbf ik ben sowieso niet zo kieskeurig als het om cadeaus gaat lol maar niks op aan te merken - ik eet zelf vrijwel alleen vega, maar ik weet zeker dat die cotechino en salame prima gewaardeerd zullen worden tijdens de feestdagen).

6 likes

Ik krijg dus niet een pakket.
“We hebben met de pakketten geen rekening gehouden met jou, Saray”

Ok bedankt.

3 likes

Id er iemand die ik blij kan maken met een pakket van de holtkampbakketij

3 likes