Ik ga dit jaar iemand die ik ken gewoon zomaar een kerstpakket geven maar wat was het uitzoeken moeilijk zeg zou niet willen ruilen met mensen die dit voor een werkgever regelen
Ik zal die van mij wel weer pas de 24e krijgen. Is ieder jaar zo. En de mensen die dan niet werken krijgen hem pas na kerst. Terwijl de pakketten al wel tijden klaar staan
Iedereen krijgt 150€ uitgekeerd met z’n wkr. Als ik de tijd vind wil ik nog wel lieve kaartjes schrijven, dat werd een paar jaar terug ook gewaardeerd.
Waar staat wkr voor?
Werkkostenregeling.
Een soort fiscaal voordeel voor werkgevers.
Thanks.
Ik kan het nooit goed doen
Ze vinden het altijd te weinig.
Als ik het algemeen wil houden krijg ik commentaar op het feit dat er niks verrassends in zit, doe ik er bijv een gekke smaak chips in dan is het weer; dit lust ik niet!
Ben dit jaar vrijwilligerswerk gaan doen, ben o.a. een taalmaatje. Van die organisatie was er afgelopen zaterdag een borrel en dat vond ik al hartstikke leuk (van het voorjaar ook al een boottocht in Utrecht gemaakt met alle taalmaatjes en anderstaligen), kreeg ik gewoon 2 bonnen van 50 euro voor Etos en Bol Zo lief! Had ik echt niet verwacht, en het is ook zo leuk om te doen.
Ooooh Bits
Die rode waren wel echt top tier t.o.v. de blauwe
True, maar alsnog inhaleerde ik die dingen
Mijn vriend is ZZPer en vorig jaar had ik zelf een pakket gemaakt en wil dat dit jaar weer doen. Iemand nog tips? Was toen naar lokale winkels voor lekkere jasjes, chocolade, thee en biertjes gegaan, maar misschien heeft iemand nog een specifieke suggestie?
Deze organisatie is alleen actief in mijn woonplaats, dus die post ik daarom liever niet (wil je best DM’en maar kleine kans dat je in dezelfde plaats woont). Het is dus niet via zo’n grotere organisatie als Humanitas of vluchtelingenwerk. Maar het zijn van taalmaatje kan ik sowieso aanbevelen!
lief om weer een pakket samen te stellen voor je vriend! Zit te denken aan bijvoorbeeld aan een mooie handgemaakte kaars van een lokale maker. Of een persoonlijke touch zoals een mok met een leuke quote die bij hem past. Als hij veel onderweg is, is een stijlvolle thermosfles of een paar warme sokken misschien een goed idee. Een klein kweeksetje voor kruiden of een mooie kleine plant. En misschien iets om te ontspannen, zoals een massageolie of een klein wellnessproduct, zodat hij na het harde werken even kan opladen.
Geen tips maar ik vind dit mega lief en ga tegen mn vriend zeggen ‘weet je wat ik op het forum las’, zodat hij misschien geïnspireerd raakt
Leuk, thanks voor de tips. Ik kan dus alleen maar eten bedenken hahaha dus dit helpt. Dacht misschien ook nog een leuk spel ofzo om samen te doen.
@Crusti_Croc natuurlijk ken ik hem het beste en kan ik iets bedenken maar dacht misschien heeft iemand nog wat andere tips zoals die van Marijn.
Ik ken overigens best wat mensen die iets vergelijkbaars doen in mijn omgeving dus voor mij voelt het echt niet als iets mega liefs of uitzonderlijks. Mijn moeder maakt het bijvoorbeeld voor mijn tante die niet meer kan werken. En voordeel van zo’n pakket is dat ik er ook gewoon dingen in doe die ik zelf lekker vind. Mijn vriend werkt verder gewoon heel hard hele jaar door en geeft mij ook vaak genoeg cadeaus dus doe dan graag iets terug.
@heeleventerug haha heel goed!
Je werk staat in de krant
Tering wat zuur dit. Gaat ie
Ik woon in Oostenrijk en hier doen ze niet aan kerstpakketten. Wel is het standaard dat iedereen eind november een 13e maand uitbetaald krijgt (Weihnachtsgeld). Ook niet slecht!
En van mijn huidige werkgever heb ik ook nog een waardebon van €190 gekregen, die ik bij een hele hoop winkels/restaurants kan gebruiken. Dit is echter niet zo vanzelfsprekend bij veel werkgevers.
Leuk en lief! Ik maak een kerstpakket voor mijn schoonouders elk jaar, omdat ze wekelijks op onze kinderen passen. Als extra bedankje.
Iets hartigs om te snaaien er nog in? Bij van die lokale kaaswinkels hebben ze vaak uniekere hapjes enzo.
Wil je vertellen wat je in jouw pakket stopt? Ik zoek inspiratie