Sorry!! Ik heb m al uitgepakt/opgeruimd en ben er al aan begonnen.
Kon ook niet missen!
Twee boeken en een boekenbon van de plaatselijke boekhandel. Blij mee! De Camino had ik al maar als je een titel al had kon je het omruilen.
Ik heb de Camino + de bon omgeruild voor In de mist van Golden Gate Park en Een mooie dood (wel bijbetaald maar prima)
Van mijn corporate baan heb ik een bon van bol gekregen voor 75 euro. Van mijn vrijwilligerswerk een persoonlijk briefje, groot vreetpakket en een envelopje met 200 euro. Verschil mag er wezen!
20 euro supermarktbon, beter dan niks en gisteren al volledig gebruikt
Echt he. Al die andere posts met “bon voor x bedrag” zijn totaal niet interessant!
Maar haar werkgever is in dit verband toch juist de detacheerder? En niet het bedrijf waarbij ze gedetacheerd wordt.
Ik ben het er inhoudelijk ook niet mee eens maar vlg mij geven sommige bedrijven bewust alleen kerstpakketten aan eigen medewerkers (in dienst bij henzelf; werkzaam op grond van arbeidsovereenkomst). En niet aan niet-medewerkers (zoals zzp’ers, stagiaires, gedetacheerden) etc om weg te blijven van werkgeverschap (of zgn schijnzelfstandigheid bij zzp). Ook uitnodigen voor kerstborrel kan soms een element zijn van werkgeverschap.
Vanaf komend jaar zal hier ook strikter op worden gecontroleerd. En als je aan niet-medewerkers een gift geeft, wordt het vlg mij ook anders belast, dan onder de werkkosten-regeling?
Ps: is natuurlijk allemaal heel kinderachtig en de vraag of hier ooit een boete op volgt.
Omdat ze (waarschijnlijk?) in het contract ook vermelden dat je geen “reguliere werknemer” bent, zijn ze in feite heel strikt ah na te leven.
Nogmaals waar gaat het over maar denk dat dit erachter zit
Maar dat artikel gaat toch over zzp’ers, terwijl het hier gaat om iemand die gedetacheerd is? Dat is wel een heel andere situatie. Chesirecat is gewoon in dienst en geen zzp, alleen idd niet bij het bedrijf waar ze gedetacheerd is.
Het artikel gaat idd dieper in op het verbod op schijnzelfstandigheid wat bij zzp speelt, maar dacht dat deze situatie ook ergens hierboven werd genoemd.
Ook bij andere situaties van opdrachtgeverschap wil je zowel in contract/uitvoering wegblijven van werkgeverschap.
Dus detachering is in feite min of meer zelfde; namelijk dat deze organisatie niet de formele werkgever is (en ik vermoed daarom hier geen kerstpakketten geeft aan niet-werknemers). Sommige bedrijven zijn hier panischer in dan andere, geven alleen kerstpakketten/borrels voor eigen werknemers (niet aan gedetacheerden, stagiaires en zzp).
Soms vanwege een eerdere claim van iemand dat die wel inmiddels als eigen werknemer geldt (want gelijk behandeld als eigen werknemer). Nogmaals vrij starre uitleg
Dit is toch het hele ding? Volgens mij gaat het bij detachering niet om (schijn)dienstverband, maar om hoe het belast wordt. Voor werknemers is er een bedrag van x euro gereserveerd voor kerstpakketen, maar ook lunch bijvoorbeeld. En voor gedetacheerden ligt dat gewoon bij hun eigen werkgever, niet de opdrachtgever.
In hun systeem staat dan we hebben zoveel mensen in dienst dus het totale budget is zoveel euro. Fiscale regelingen etc.
Volgens mij is er wel flexibiliteit qua overheveling van vergoedingen/potjes, dus niet mogen komen op een borrel of diner lijkt mij ergens overdreven (vooral als er een paar gedetacheerden zijn tussen velen in loondienst), maar een pakket niet krijgen vind ik wel uitlegbaar.
Soms zijn er afspraken tussen het detacheerbureau en de opdrachtgever, dan wordt er iets qua kosten onderling geregeld.
Wel heel lief dat detacheerder met nog een extra pakket komt, maar ik zou er zelf totaal niet aan gedacht hebben als zij zelf ook al een pakket hadden gegeven.
Oke even voor de duidelijkheid: ik wist al dat ik geen kerstpakket zou krijgen en dat vind ik ook helemaal prima. Het voelde gewoon een beetje lullig dat er een algemene uitnodiging is verstuurd voor de kerstborrel en wij een paar dagen ervoor opeens een mailtje kregen met ‘oeps nee jullie mogen niet komen’. Ik had verder helemaal geen verwachtingen en vind het alleen maar attent van het detacheringsbureau dat ze dit hebben gedaan.
Mijn lievelingspakketten echt kerstig en klassiek
Wij kregen een kerstornament voor in de boom (van iets wat typisch past bij mijn werkgever) en dit pakket:
Ben ik de enige die dit topic stiekem ook een beetje volgt om te kijken of hier toevallig collega’s zitten? (tot nu toe niet)
Denk niet dat mijn collega’s hier komen om ons geweldige pakket te showen. Zit meer te kijken naar hoe het ook kan. Vind vreet pakketten altijd leuk om te zien.
Wij geen kerstpakket maar hadden met t werk en aanhang een kerstdiner bij een sterrenzaak.
Mijn vriend had een leuk etenspakket italiaanse stijl. Met alles voor pizza en een pizzasteen(voor op bbq bijvoorbeeld).
We mochten een cadeaukaart vanuit het hoofdkantoor uitkiezen twv 25 eu, heb een zalando kaart gekozen.
Heb ook vanuit onze eigen locatie een cadeaupakket voor mn collega’s en mezelf gemaakt met make-up, shampoo etc
Oh en voor ons vaste team een fles champagne
Eindelijk mijn kerstpakket kunnen uitpakken, ik ben er heel blij mee! Dat achteraan is een kleedje trouwens
Heb weinig te “showen”, dus het is saai, maar ben ook dit jaar gigantisch verwend.
Naast de jaarlijkse kerstbonus/winstdeling hebben we een ‘keuze kadobon’ gekregen van 200 euro en een fles wijn, kaas en nootjes van lokale ondernemers. Van een partnerbedrijf hebben we ook allemaal nog een Primera bon gekregen.
Ben zo blij dat ik uit corporate/overheid gestapt ben😅