Show je kerstpakket

Oh wat flauw! Ik heb ook medewerkers die nu vrij zijn maar die krijgen van mij ook gewoon een kerstpakket. Ze hebben de rest van het jaar toch gewoon gewerkt?

Klopt. Werk ook op een accountantskantoor dus daar zijn ze zich wel van bewust :joy: maar blijf het jammer vinden!

1 like

Gezellig, ook lekker druk op dit moment? Op ‘‘mijn’’ afdeling ligt nu (december-februari) echt het zwaartepunt qua werk, ben er aardig klaar mee.

1 like

Zie mezelf nu helemaal zitten aan het kerstdiner en dan een Satisfyer tevoorschijn toveren :joy:

23 likes

Hahaha :joy:

@anon44204370 dat is eigenlijk niet de bedoeling denk ik. Desnoods zou ik een foto meenemen van mijn cadeau als het echt iets heel groots zou zijn. Er zijn wel collega’s die zelf nog iets bij legden maar dat ging niet om 100den euro’s.

1 like

Wij hebben ook een cadeaubon gekregen van 25e en ik heb hem ingewisseld voor een Efteling cadeaubon.

1 like

Ik kreeg voorgaande jaren een cadeaubon en een kleine bonus. Dit jaar is het bedrijf overgenomen en niemand heeft iets over bonussen en kerstpakketten gehoord.

Ik heb roomtruffels in m’n pakket en ja ik ben nu heel erg gelukkig. Daarnaast twee soorten kaas, drank, van die dipstokjes en wat sausjes, een serveerplank en een bon van € 30 die ik zelf kan inwisselen. Ben er blij mee!

5 likes

En dat met ons belastinggeld :joy: (zouden ze in België zeggen)

Valt nu nog mee! Januari vooral inderdaad

1 like

Vandaag mijn pakket gekregen

Ben benieuwd wat er in zit.

1 like

Ik zou er dus echt gelijk in kijken :scream:

3 likes

Was een voedsel pakket:
Drop
Chocolade bonbons
Slagroom
Chocolademelk
Koekjes

2 likes

Hoeft niet per se! Bij mijn vorige werkgever kreeg ik per maand loon en daar bovenop in december nog een 13e maand.

Nee. Ik krijg eind december 2 maandsalarissen. 1 ‘gewoon’ en de andere is de dertiende maand. Die wordt ook hoger belast. Dat wordt in 1 x uitbetaald en staat gespecificeerd op mijn loonstrook.

Daarnaast krijgen wij in mei ook een gratificatie (bonus). En natuurlijk vakantiegeld.

2 likes

Een EJU is vaak een percentage van je jaarloon maar niet gelijk aan een 13e maand salaris. Dat kan ook 4% van je salaris zijn bijvoorbeeld. Er zijn ook bedrijven die echt een 13e maand aan salaris uitkeren. Dat wordt ook gewoon extra belast. Als je per 4 weken loon krijgt is dat niet zo, dan wordt dat regulier belast.

1 like

Ik kreeg vandaag een glazen pot met koekjes erin en daarbij een bon om iets met punten te bestellen. Heb gelijk maar besteld, hehe.


Gietijzeren grillpan, wilde er al 1 voor een lange tijd dus komt mooi uit.

2 likes

Zo blij mee!

9 likes

Nog nooit van gehoord in België. Ook mijn vriend, mijn ouders, mijn broer,… krijgen geen geschenkje. Wij werken duidelijk niet bij de juiste werkgever :grin:

Niet alleen in België hoor hahaha. Ik ben ambtenaar en ik zeg het zelf ook heel vaak. Vooral om mijn man te pesten dat hij indirect mijn iPad betaald heeft ofzo haha

1 like