Show je kinderaankopen #3

Wat een mooi cadeau. Onze meiden hebben allebei toen ze 1 werden de kleine variant (38cm) hiervan gekregen en ze zijn zoveel leuker dan die uit onze jeugd! Niet meer die constante creepy blik en ze voelen dus idd veel zachter!

Ik heb mijn babybornspullen grotendeels ook nog en daar wordt nu dus ook deels meegespeeld (niet alles tevoorschijn gehaald nog). Zo leuk om te zien. R. heeft trouwens de jongensvariant, want die heeft bruine ogen (net als zij). En dat is nu natuurlijk helemaal een hit nu ze een broertje krijgen ā€œkijk mama, piemel, net als broertieeee!ā€. :joy:

8 likes

Ohja geweldig, die heb ik hier ook nog op zolder staan. Vorige week was ik met K. winkelen en zag ze Barbie’s die vond ze maar wat leuk en wilde ze hebben.
Vindt haar er nu nog te jong voor en ze heeft zat andere dingen waar ze nu veel en leuk mee speelt, maar heb haar beloofd dat we binnenkort een keer samen op zolder met mama’s oude Barbie’s gaan spelen. Nu al zin in!

3 likes

Die eerste baby born was echt heel duur. Ik wilde er vroeger ook een en heb hem uiteindelijk van mijn oma gekregen.

Ik heb m nog steeds en m’n dochtertje speelt er nu mee.

1 like

Ooooh baby born​:heart: Daar heb ik zoooo veel en zo lang mee gespeeld. Was echt mijn precious. Enige minpuntje was dat de pap die je kon geven, soms aankoekte aan de binnenkant en dan kon baby born niet meer poepen… Dus toen ging mijn vader met een schroevendraaier die aangekoekte prut uit de baby born schrapen :joy::sob:

12 likes

Mijn ouders hebben die van mij daardoor weggegooid. Speelde er al niet meer mee maar was blijkbaar gaan schimmelen.

Ik heb nog een paar barbies, veel was aan gegeten door muizen. Incl. Mijn spice Girls verzameling. :cry:

Mijn dochter speelt nu ermee als we daar zijn. Speelgoed is soms al iets van 25jaar oud ofzo.

Dat heb ik toevallig een jaar of 5-6 geleden gedaan, toen mijn moeder ging verhuizen en alles dus naar onze zolder verhuisde. Heerlijke middag was dat, alles weer door mijn handen laten gaan etcā˜ŗļø

@appa hahaha omg jaaa die pap. Eigenlijk een wonder dat die babyborn van mij niet een uur in de wind stinkt :joy:wij hebben hier ook al een paar keer operatie babyborn gehad omdat K. er eten in had geduwd: rozijntjes, risotto en een snoepje wat ze eerst lekker zelf af heeft gelikt en daarna bij de pop erin :sweat_smile: die schoot overigens het bochtje om toen ik het eruit wilde halen, uiteindelijk heeft mn man hem eruit gekregen door via de onderkant lucht erin te spuiten en toen kwamie weer naar boven :joy:

Wij speelden vroeger bij opa en oma met de oude barbies van mijn moeder en tante. Zo leuk. En het houten poppenbedje en de poppenstoel die wij nu thuis hebben is ook nog van mijn moeder en tante vroeger. Daar hebben wij mee gespeeld bij opa en oma, daarna nog de kleinkinderen van de vriend van mijn oma (die zijn stuk jonger dan ons, nu net middelbare school) en nu dus onze meiden :smiling_face_with_three_hearts: het bedje komt zelfs nog uit Suriname (daar hebben ze in het begin gewoond tot mijn tante naar de basisschool ging omdat mijn opa daar gepgrafisch onderzoek deed).

6 likes

Ja klopt! Hij klapt super soepel in en is echt heel licht!

1 like

Ik heb mn moeder gevraagd waarom ik er geen mocht en dat was dus omdat ze had gehoord dat ze snel gingen schimmelen van binnen en dat daar kinderen ziek van waren geworden

1 like

Wij waren gewoon te arm voor baby Born. De Barbies waren ook altijd de neppe versies. Ik had wel een grote pop van zo’n 40 cm lang die kon lopen en je kon eigen tekst in opnemen en dat speelde ze dan af. Verder hoop ik dat m’n dochter geen obsessie krijgt met poppen want vind ze eigenlijk best eng. Doen me gauw denken aan Chucky.

3 likes

Ik kan me ook nog precies de geur van het eten van Baby Born herinneren haha.

8 likes

Wij mochten geen barbies, mijn moeder was erop tegen, geen goed voorbeeld voor meisjes :laughing:
Ik kreeg na een operatie wel een keer als uitzondering een nep barbie van de Blokker.

Ik snap mijn moeder trouwens wel, ik word ook niet enthousiast van barbies voor mijn dochter. Ze heeft wel een aantal poppen, die zet ze elke dag op een rij op de bank om er schooltje mee te spelen :smile:

2 likes

Ja dat is ook wel zo, het is nu wel beter dan vroeger qua verschillende lichaamsvormen en huidtinten e.d., maar nog steeds is in de speelgoedwinkel het Barbieschap overwegend blond en dun viel me vorige week op.

1 like

Het is zelfs al heel moeilijk om een babypop te vinden met iets anders dan blauwe ogen, ook zo raar

2 likes

Ik had 25 jaar geleden een zwarte baby pop en ook een soort van Barbie :blush:
Nu ik terugdenk, ze waren niet in nl gekocht maar waar ik ben geboren

2 likes

Ja je kunt het wel vinden (heb voor kleuter ook een aziatische babypop) maar gewoon in de fysieke speelgoedwinkel is het aanbod bedroevend en dat in 2022 :confused:

Nieuwe boekjes voor m’n zoontje. Allemaal ramsj dus maar €15 bij elkaar! En ze zijn zó leuk!

15 likes

Hier ook tweedehands aankopen, van de speelgoedbank. Samen een tientje.

14 likes

@Oprah wist je dat er bij ons in de stad een 2e hands kinderboekenwinkel is?

Vet leuk.

2 likes

Ik vind het echt leuk om te zien dat zo veel mensen hier tweedehandsspullen kopen

10 likes