Show je kinderaankopen #3

Haha dat ding is bij mijn schoonfamilie ook echt een doorn in t oog. Er waren altijd wel 2 of 3 die zich er aan stootte en dan na een arsenaal aan vloeken vroegen: hoe lang nog voor zij ook op een gewone stoel kan?! :rofl:

2 likes

Voor mensen met die Ikea stoel die graag een voetenplankje willen (ivm verslikken enz), ik zag laatst deze!

Wij gebruiken m dus alleen incidenteel dus deden het dan met een riem ofzo. Maar voor wie zo iets zoekt :raised_hands:t3:

1 like

Haha, ik heb toen voor mijn nichtje wekenlang een sjaal gebruikt haha. Maar idd die uitlopende poten…grrrr.

Opzich prima stoel verder, zeker voor je wat betaalt. Vind persoonlijk het grote nadeel (naast het ontbreken van een voetenplankje) tov bv de tripptrapp dat de zit veel dieper is. Waar ze dan op de tripptrapp al netjes zitten, lukte dat hier op de IKEA-stoel later pas. Wij hebben hem ook meer voor erbij, veel vrienden met kindjes bv en makkelijk poten eruit en dan pastie onderin de gangkast. Als wij ergens heen gaan en zelf een stoel mee wilde nemen legde we altijd gewoon de tripptrapp in de kofferbak haha.

1 like

Zoiets hebben wij inderdaad ook op onze stoel, weet niet meer waar gekocht destijds.

2 likes

Huh? Ik heb hier lang over nagedacht maar hoe is een voetenplankje gerelateerd aan verslikken?

PS. Ik weet niks van babies/kinderen

4 likes

Als een kindje zich verslikt zetten ze zich af met de voeten om het op te lossen (soort tegendruk bij het kokhalzen). Zonder voetensteun lukt dat dus minder/niet goed en is het lastiger zelf op te lossen.

6 likes

Ja ze maken zich lang, @the.rebel.club net als dat je zelf, als je je verslikt, makkelijker oplost als je jezelf lang maakt, dan wanneer je in gezakt blijft zitten zeg maar.

2 likes

Ik heb na maanden een MP zoekopdracht open hebben staan eindelijk een mooie, blank houten de Tripp Trapp voor €70 kunnen vinden. Zo blij mee! De newbornset heb ik wel nieuw gekocht (+hoes) want die kun je alleen voor bijna hetzelfde geld tweedehands vinden, dus verkoop ik straks weer.

Ik heb de Ikea Ivar opbergkist met wieltjes gekocht n.a.v. een post hier, om speelgoed (boeken en knuffels) in op te bergen.

12 likes

Hahaha dat is pas een goede tactiek! :joy:

2 likes

Jaaa! Mijn tip. Wij zijn er ook nog steeds super blij mee. Voor mijn dochter gaan we hem een beetje pimpen, maar zelf vind ik hem ‘kaal’ ook gewoon mooi.

1 like

Nu breek ik trouwens nog steeds vaak mij nek ook over de trip trap met die inzet, want daardoor kan hij nog steeds niet helemaal onder de tafel en steken die poten ( inclusief verlengers) alsnog mega uit :rofl:

Maar zeg dat maar niet dan :smiling_face_with_tear:

2 likes

Zara & bol

Vinted

11 likes

Het boek is voor m’n man, de kraamzorg had 'm nogal geinfluenced. Ik ben er zelf eigk niet zo van, maargoed.
Ik ben suuuperblij met de bh’s. Dat is echt m’n lieveling vd prenatal en is 30€ per stuk. En nu heb ik er 3 voor €21 inclusief verzendkosten gekocht!!

De kolf was maar €22 en volgens de kraamzorg heel fijn, ik ben benieuwd.
En die speen is favoriet bij dr dus we hebben er meteen nog maar meer besteld :sweat_smile:

8 likes

Omg dat aardbeienbroekje :heartbeat:

2 likes

Ja zo cute!
Dit topje hoort erbij

Was ik vergeten erbij te zetten

10 likes

Ik had deze ook en heb er een half jaar prima mee gekolfd!

1 like

Welke is dit? Twijfel om nu al 1 aan te schaffen en proberen voor te kolven of pas na de bevalling.‘kolf’ nu met de hand maar gebeurt niks.
Vorige keer liep het namelijk niet, kwam pas na dagen met die gehuurde powerkolf van medela op gang
Maar 22 euro is niet veel geld om alvast te kopen ipv de 150 die ik op oog heb.

Edit. Volgens mij is het de byer?

1 like

Klopt het is de byer! Enige is dat je het borststuk niet kan vervangen, dus als je geen gangbare tepelmaat hebt past die niet.

3 likes

Dat is wel goed om te weten idd!
Ik las in de reacties dat ie overeenkomt met 24 MM van medela. Volgens mij had ik die vorige keer. Vanavond even van zolder laten halen om op te meten. Zag ook dat sommige medela set erop doen.

1 like

Wat je voor de bevalling al kolft zegt niks over het wel of niet lopen van de borstvoeding. Je productie komt pas echt op gang na geboorte placenta. Snap dat je met de ervaring vd vorige keer het fijn vindt eventueel vast wat te hebben liggen, maar niet stressen dus als er nu niks gaat komen want dat betekent niet per definitie dat het niet gaat lukken :kissing_heart:

4 likes