Show je kinderaankopen #3

Van the fox in the attic, moet wel uit de UK komen maar dit weekend hebben ze 20% korting :blush:

1 like

“Neeeee, dan stink ik de hele dag.” Om vervolgens een liter deo leeg te spuiten. Heerlijk, die puberlogica.

6 likes

Ik weet niet of je het bewust deed, maar die laatste 2 zinnen komen (bijna) letterlijk uit “Supergabber” :smiley:

De cirkel is rond! :upside_down_face:

7 likes

Haha née niet eens bewust :joy:

Mijn vriend draagt dit nog steeds en die is 34 dus kan écht heel lang duren

4 likes

Megaaa trots zijn ze! De witte schoenen zijn wel omgeruild voor een donkerder exemplaar maar verder zijn de lichtjes schoenen een groot succes :roflmao:

65 likes

Al een tijdje geen aankopen meer gepost, dus hier weer es 1

7 likes

Heupdrager van wildride

13 likes

Ben benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben en of het echt een toegevoegde waarde is. Ik heb er ook al eens naar gekeken, maar de prijs houdt mij tegen en ik niet goed weet of het echt een handig ding is.

2 likes

Ja ik weet ook niet of het in de praktijk net zo handig is als ik nu denk :joy:

1 like

Vorig jaar heb ik hem besteld voor mijn toen 1 jarige dreumes van 10 kilo. Hij zat er heel mooi in maar bij mij trok hij te hard aan mijn schouder. Omdat het gewicht aan 1 kant verdeeld was vond ik het voor mezelf toch te zwaar. Het ging daardoor al vrij snel pijn doen.

Heel jammer want het leek me heel handig. Hij is namelijk ook heel compact mee te nemen.

Heb hem toen na even binnen testen helaas toch teruggestuurd.

Het lijkt mij inderdaad zo zwaar aan 1 schouder. Mijn 1-jarige is ook al 10 kg, dus ik denk dat ik hetzelfde zal ervaren.

Denk er wel om dat deze drager die je post absoluut niet ergonomisch is, helemaal niet een kleine baby.

Ik heb trouwens draagdoeken en 1 ringsling. Vind het heel fijn! Vooral op plekken waar het druk is, dan liever niet m’n grote en brede kinderwagen mee.

2 likes

Ja voor kleine baby heb ik Marsupi. Maar het ging om heupdragen van peuter/kleuter. En dan is zo ‘n heupblok denk ik wel ok? Geen idee. Lijkt me hetzelfde als het kind op je arm houden maar dan lichter voor je.

2 likes

Onze dochter heeft sinds kort de eigenwijze ‘ik wil zelf lopen maar niet te lang’ fase en wij hebben deze ooit via via gekregen:

De Stokke Mycarrier 3 in 1, heb hem vooral gebruikt als buikdrager met dr gezicht naar buiten toe en daarna op zolder gelegd tot ik er laatst ineens weer aan dacht
En het is echt best wel chill, in zoverre een zak aardappels op je rug van 13kg chill is.
Er zitten aan de voorkant bij je buik en borst ook van die gespen net als bij een backpack.
Lijkt mij iig fijner dan het aan 1 kant dragen

2 likes

Wij hebben deze nu een jaar. Ik vind het wel fijn, gebruikt vanaf de ik wil niet lopen fase en ook niet in de buggy tot nu ze 2,5 is. Vooral handig als ik de hond met haar ga uitlaten in het bos en ze niet meer wil lopen of moe is.

Ik gebruik graag een ringsling voor korte stukjes. Die spreid je uit over je schouder en zit helemaal om je kindje waardoor je niet met je arm hoeft te ondersteunen. Het is even oefenen met aanspannen en goed plaatsen (goed op de heup) maar dan is het ideaal! Nu met 3,5jr en 12,5kg gebruik ik hem nog.

(Aanvulling: en een stuk goedkoper, zeker tweedehands)

De wildride lijkt me in je nek behoorlijk zwaar. En je hebt nog niet beide armen vrij.

2 likes

Thanks allemaal voor de ervaringen. Ik ga toch eens naar een tweedehands ringsling kijken. We dragen haar ook nog gewoon in de draagzak (13 maanden oud), maar het is altijd zo’n gedoe om die even snel ‘aan’ te doen. Ze loopt wel al, dus ringsling is dan perfect denk ik!

1 like

Deze film was ook de eerste keer bios voor onze zoon (3). Ik verwachtte er niet veel van, maar vond hem echt superleuk! De soundtrack is ook nog steeds een grote hit hier.

1 like

Met een ringsling is het gewicht inderdaad anders verdeeld omdat je die band oo je schouder ook breder kan doen, zodat het voor jou fijn is. Plus je kindje is ook tot hoger in de rug ondersteund als je wilt en dat is voor jou weer fijner qua gewicht.

Ik heb der ringsling bij de oudste rond de 10 maanden ofzo gekregen en gebruikte die veel als we op de fiets ff naar de winkel gingen, vooral in winkels waar geen karretjes waren en toen ze ner in die” ik wil lopen, maar nog niet te lang”fase zat of in een winkel dan alleen maar dingen uit de schappen trok. Bij de 2e in die fase en ook in het begin veel. Vond de ringsling ideaal ook om in te voeden als ze bv net honger had als ik alleen met 2 kids thuis was en er ook eten gemaakt moest worden. Kreeg dat met draagdoek niet lekker voor elkaar en draagzak was ze toen nog wat klein voor (en der daar echt in voeden lukte pas op latere leeftijd goed).

3 likes