Konges Sløjd.
Wat een mooi fietsje!
Want zoontje is bijna jarig en gek op Pokemon.
Een truitje is voor school en andere voor z’n feestte thuis.
Ik vind schoenen ook lastig op de groei. Als ik haar dat laat passen, loopt ze er echt niet goed op en struikelt ze veel. Dus dan maar gewoon op maat en wat goedkoper…
Waar koop ik dit?
Voor mensen die veel bestellen bij Shein misschien eens goed om het volgende artikel te lezen:
https://medium.com/age-of-awareness/heres-why-you-should-never-shop-at-shein-no-matter-what-8140d285cf4b
(De bovenste uit t rijtje gepakt, er is helaas veel meer te vinden)
Ik snap het, het is best lastig om voor een kind duurzame beslissingen te maken. Duurzame merken zijn best wel duur, maar je kan natuurlijk wel kritisch blijven kijken naar de producten die je dan wel koopt en wat de kwaliteit daarvan is. Vind het altijd leuk om te zien dat mensen hier zoveel tweedehands kopen! Bij kleding van slechte kwaliteit kan dat gewoon niet, maar het materiaal is dan meestal ook nog niet te recyclen.
En dan heb ik het nog niet eens over uitbuiting van personeel, plagiaat, etc waar Shein zich schuldig aan maakt.
Leuk, die legging heb ik ook, weet niet of je hem al binnen hebt maar hij is van een beetje warme, stevige stof. Perfect voor najaar/winter.
Nee nog niet binnen maar hoopte ik al inderdaad! Ook zo zacht van binnen?
Ja!
Ik zat toevallig vandaag nog te piekeren dat het zo lastig is soms, ik dacht dat lindex oke was maar mijn app goodonyou zegt anders helaas! (Oke de prijs had wellicht indicatie kunnen zijn).
Ik koop nu sinds een jaar alleen nog merken waarvan ik denk dat ze duurzaam zijn of vinted voor de kindjes en mezelf. Echt wel lastig! Ik heb regelmatig mandjes vol kleding die ik niet bestel haha… gluur ook regelmatig op zara
Wat zijn jouw go to websites/plekken voor kinderkleding?
Bij h&m hebben ze ook wat halloween truitjes
Oh ik ben echt totaal geen heilige en ga ook nog vaak de mist in. Kom er door een reactie hier dus ook net achter dat Lindex dus ook niet goed is. Koop dus zelf nog wel eens van bedrijven die niet zouden slagen voor de duurzaamheidsprijs, maar kijk dan naar de materialen. Mooie materialen gaan gewoon langer mee. Heb wollen items die makkelijk meerdere rondes doorkunnen. Duurdere merken koop ik in de sale en op de groei.
Zal ff kijken wat voor fijne merkjes ik ben tegengekomen en zal ze nog eens posten! Leuk om ook aan te vullen door anderen die er meer verstand van hebben dan ik😁
Volgens mij doet zeeman het ook redelijk goed qua duurzaamheid /arbeidsomstandigheden! En die is echt niet duur
Oh, niet persoonlijk naar jou bedoeld, daarom had ik niet op jouw post gereageerd. Toevallig was jouw post een herinnering aan dat ik Shein nog best vaak tegen kom bij posts over nieuwe aankopen.
En het is soms ook heel dubbel, want ik heb bijvoorbeeld een collega met een ‘grote’ maat die voor haar gevoel eigenlijk bijna nergens kleding kan kopen wat ook nog leuk is. Shein heeft dan wel weer een grote maten range, waardoor er voor haar eindelijk wat keuze is. De hele industrie heeft wat te leren.
Ben heel blij met mensen in m’n omgeving die hier veel verstand van hebben en mij echt wel veel hebben geleerd. Maar nog steeds zou ik nog veel duurzamere beslissingen kunnen maken dan ik nu doe.
Vinted aankoop voor de vakantie.
Zodat we niet continue allebei een baby in een swimtrainer hoeven vast te houden. Dan kunnen ze af en toe hier in en kunnen mijn man en ik afwisselend even op een bedje blijven liggen

Same hier, veel in de sale of via vinted. Ik merk wel dat de mooiere kleding met betere stoffen ook een tweede ronde nog mooi zijn.
Merken die ik oa koop:
- nixnut
- ammehoela
- phill & phae
- mingo
- +1 in the family
- lotiekids
- bobo choses (die staat dus ook niet zo goed in die app
dus moet via vinted nu!)
- carlijnq (maar die hebben inmiddels ook een pre fall collectie wat lijkt op fastfashion…)
- jasjes van engel!
- pyjama’s van dilling
- piupiuchick
En dus veel van vinted. Bijv die leggings van mingo vind ik super en zijn easy te vinden via vinted. Die app van goodonyou check ik vaak, maar veel van deze merken staan daar niet in helaas.