En hoe duurzaam is vinted uiteindelijk? Dan koop je een trui van een duurzaam merk maar die komt dan weer uit Spanje met een pakketdienst… dat vind ik zelf laatste tijd een beetje lastig.
Ah leuk, die van ons vonden het geweldig in dit ding! Helemaal met nog wat waterspeeltjes in het midden
Ja goed punt! Ook iets om over na te denken
Ja zeker! Ik heb zelf de aanname dat het wel beter is omdat er niet iets nieuws gemaakt wordt, maar nog beter is van dichtbij en ophalen met de fiets oid?
Gots zegt volgens mij wel iets! Als in officieel keurmerk wat je niet zomaar krijgt, en ook over werkzaamheden etc iets zegt . Maar pin me er niet op vast
Ik koop daarom bijna niet uit het buitenland bij vinted, omdat ik die reis voor 1 product echt te ver vind. M’n enige uitzondering zijn draagdoeken want Nederlanders bieden die echt voor veel meer geld aan dan anderen .
Maar sowieso vallen er twijfels te stellen bij de duurzaamheid van veel tweedehands kleding kopen, omdat er weer een ouder tegenover staat die extra veel babykleding koopt omdat ze toch alles weer door kan verkopen.
Denk dat als het overeenkomt met hoeveel kleding je anders nieuw koopt, en je veel in bundels koopt, en altijd naar afhaalpunt laat brengen, het nog het beste is. Oh en als je de kleding daarna zelf weer weggeeft of doorverkoopt.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet kijk naar duurzaamheid van babykleding omdat ik alles tweedehands heb gekocht of gekregen.
Edit : ik zoek trouwens ook weleens op mijn stad door die in te typen in de zoekbalk en dan filters in te stellen. En dan haal ik het op met de fiets. Scheelt weer die stomme servicekosten en verzendkosten.
Duurzaamheid betekent niet alleen uitlaatgassen en hoeveel water er gebruikt wordt, maar ook dat veel producten gemaakt worden onder slechte omstandigheden voor de maker. Weinig betaald, soms zelfs door kinderhandjes. Een nieuw product uit Azië moet ook naar Nederland komen, dus dan lijkt een tweedehands product uit NL/Frankrijk/BE mij altijd nog 10 keer beter dan een nieuw product uit Azië.
Sorry dubbelpost. Mijn aankopen op de IJ hallen vandaag. Ik heb een tweede waterschoen, maar kon ik even niet vinden zo snel voor de foto.
Ja ik heb hem ook besteld! Zat juist te twijfelen of hij niet dun was maar toen de legging binnen kwam was ik echt verbaasd hoe dik hij was.
Alvast wat warme aankoopjes gedaan voor najaar/winter: Engel jasje in maat groter en Dilling rompers. Had voor de baby nu altijd katoenen rompers. Ben benieuwd hoe het me vergaat met apart (wol) wassen etc. Maar het lijkt me heerlijk warm.
En wat Zeeman shoppings
Wat een goeie tip! Wist niet dat je op Vinted op plaats kon zoeken
Werkt helaas alleen wanneer de plaats een unieke naam heeft.
Ga zeker een paar merken van je lijstje opzoeken! Thanks!
Wij hebben zelfs items van:
Ammehoela
Mini Rodini
Mingo
Dilling (wollen rompers)
Lindex (blijkbaar dus niet zo’n goede keuze)
Engel Natur (jasje, en t pakje vind ik ook heel fijn voor in de draagzak, op de fiets of in de kinderwagen )
Tweedehands
Geluk met vrienden die dure smaak hebben en spullen uitlenen
Geluk met een moeder die van breien houdt en dus veel vestjes maakt😁 sowieso vind ik wollen items oversized al heel mooi staan, dus draagt m’n zoon ze heel lang en ze zijn nog steeds heel mooi voor een volgende ronde. (van Engel en dilling bijv)
Geen duurzaam merk, maar wat wel heel lang mee gaat:
-bamboe rompers van Hema
-kleding van Arket
- ik zwicht nog wel eens voor wollen items van H&M of Zara wat verder natuurlijk geen duurzame merken zijn
Hoe weet ik wat echt is , help!
Heb je misschien een linkje? Kan m niet vibdrb
Oké ik zit me al sinds ik je post gister zag af te vragen wat dit voor ding is! Duss care to explain?
Een zwemband voor tweelingen denk ik toch?