Show je kinderaankopen #3

Oeh, waar heb je deze slag geslagen? Dat onderste setje heb ik toevallig laatst cadeau gedaan maar dat was al bijna 300 SEK (ongeveer 30 euro)
Ik moet ook echt een cadeauvoorraad aan gaan leggen, dat last minute kopen kost me kapitalen

Top thanks!

Edit: die site is te gek! Eindelijk een plek waar je tegen de Nederlandse prijzen speelgoed kunt kopen, het is hier in de winkels anders echt onmogelijk om zo’n playdoh set onder de 30 euro te vinden. Heb mijn winkelmandje helemaal vol liggen haha

2 likes

Oeh leuk! Waar is die flared van?

4 likes

& @jahoor het is deze broek:
https://www.zalando.nl/we-fashion-broek-orange-wf523b061-h11.html

Ik had laatst een andere flared (ook vd we) ook in maat 170 gekocht en die past ook, dus ik hoop dat deze ook past. Had er toen ook een shirt bij in maat 170/176 maar die was veel te groot (ik ben ook ‘maar’ 1.68)

3 likes

Wij hadden ook al een draagzak en doek hoor, vond ik juist heel makkelijk want die hadden we de eerste week al in gebruik. Zelfs online besteld want lockdowns :’) maar dat je gaat passen is heel slim! Ik denk niet dat het met baby erbij uitmaakt eigenlijk.

2 likes

Dit is die 170

4 likes

Sowieso kan je als zwangere niet goed passen, want je buik zit in de weg. Verder is het goed afstellen van de banden enzo echt iets wat per drager en draagzak verschilt, ook wat je fijn vindt.
Ik zou eigenlijk een draagconsult nemen en vanuit daar een draagzak kopen. Kost wel extra, maar dan past het wel echt bij je en ga je 'm waarschijnlijk vaker gebruiken.
Ook kan je je kind dan ergonomischer dragen en dat is echt zo belangrijk.
Ik had de ergobaby geleend en @Zeezout heeft me toen geholpen omdat ik dr bijvoorbeeld veels te laag had hangen.

5 likes

Je kan op zich eerder passen indien niet hoogzwanger. Maar dan liever bij een consult. Niet alle draagzakken bij grote winkels (zoals prenatal en babypark) zijn helemaal ergonomisch, en er zijn veel fijnere die daar niet liggen. En het advies daar is matig (bijv een draagzak adviseren die niet vanaf het begin kan).

Als je vanaf het begin wil dragen moet je goed kijken welke draagzakken vanaf mt 50 kunnen (zoals marsupi, ergobaby embrace, bondolino, hoppediz primeoen storchenwiege).

Tula/ergobaby 360 enz gaan namelijk vanaf 56/62 pas. (De kilo’s die erop staan zijn misleidend, dus dat is niet altijd even duidelijk).

7 likes

Omdat je baby er ook nog wat van kan vinden. Bij ons is op dag 10 (had wel veel eerder gekund) een draagconsulent aan huis gekomen met allerlei zakken en doeken. Ze kwam later nog eens langs om te kijken of alles goed ging en of we nog tips nodig hadden. Als je een makkelijke baby hebt is het misschien niet nodig, maar dat weet je niet van tevoren.

3 likes

39 likes

Ergobaby 360 kun je wel newborn proof maken! Hebben ze speciaal kussentje voor.

Denk dat je verschillende routes kunt kiezen, maar in alle gevallen even goed onderzoek moet doen. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld een goede rugzak!

1 like

Die kussentjes zijn alleen niet optimaal, maken het minder ergonomisch. Dan kun je beter een draagzak nemen die gelijk echt past. Eerder werd dat meer gebruikt overigens hoor, maar daar wordt nu wat van teruggekomen.

1 like

Een newborn kan vaak ook nog niet lekker in een draagzak vind ik. Ik vind een doek echt fijn bij newborns.

3 likes

Ongevraagd advies: Marsupi is voor weinig geld op marktplaats te koop, kan direct met een newborn en is makkelijk af te stellen. Misschien is het een idee die aan te schaffen voor de eerste tijd en dan verder kijken als de baby er is.

4 likes

De eerste baby aankoop. In de newborn fase van onze oudste vond ik deze Lodger slaapzak echt ideaal! De rits loopt helemaal door, waardoor je de slaapzak aan kan laten tijdens het verschonen. En er zitten ‘handschoentjes’ aan.
Via Vinted voor €10,- incl.

9 likes

Slaapzak van noppies. Ze sliep afgelopen week heel slecht en sinds ze nu weer in deze winter slaapzak ligt slaapt ze weer heel goed. Echt zielig :pleading_face: ze heeft het dus koud gehad

14 likes

Is deze lekker warm? Op de website staat 2,5 tog maar vind hem er zo op scherm wel luchtig uitzien.
Zit al een tijd te twijfelen om hem te kopen namelijk.

Onze oudste lag ook nog onder een dekentje (en dus deze slaapzak aan) en dan had ze het lekker warm. Ik vond het trouwens ook fijn dat de slaapzak best ‘getailleerd’ is en aangesloten zit, waardoor ik nooit bang ben geweest dat ze ‘erin wegzakte’.

(en nee ik heb geen aandelen in Lodger)

1 like

Ik vind hem echt heel fijn! Wanneer ben je uitgerekend? Want ik heb die van mij gekregen via het forum en wil 'm wel doorgeven (wel heel roze) (en ze past er de komende 2-3 weken denk ik nog in maar tis echt op z’n einde)

2 likes

Baby is al bijna 3 maanden dus dat gaat niet meer passen :smile:, wel superlief!
Denk dat ik hem toch maar ga aanschaffen, we hebben zo’n koud huis dus die wantjes eraan lijken me ook wel heel fijn.

3 likes