Show je kinderaankopen #3

Die zwarte kotex vond ik ook heel fijn ja! En extra netbroekjes kan ik ook iedereen aanraden. Verrotte lelijk, maar ideale dingen.

2 likes

If only you were so lucky… :wink:

Nog een tip: na mijn tweede bevalling had ik alles weggegeven, maar bij de eerste ongesteldheid kon ik ze weer halen. Tsunami-alarm.

3 likes

Ik was ook erg blij met mijn Aquariusflesje met spuitdop om te spoelen met lauw water na het plassen!
Maar verder is de kraamtijd hartstikke leuk hoor :stuck_out_tongue_closed_eyes:

3 likes

Ik heb dus geen stolsels gehad en baalde daar van haha. Wel bijna 6 weken lang, jezus wat klinkt dat lang achteraf, goed gevloeid. Die zwarte kotex zijn idd top.

(ja oké, 1 stolsel net nadat de placenta er uit kwam, maar die heeft de gynaecoloog al weggegooid voordat ik het doorhad en kon vragen hoe het er uit zag :expressionless:)

2 likes

Haha herkenbaar. Mijn vriend kwam met inlegkruisjes terug. INLEGKRUISJES JONGENS.:woozy_face:

12 likes

Hahah!

Ik zal ook nooit meer vergeten dat ik mn vriend vroeg of hij even wat wilde pakken omdat mn vliezen net waren gebroken. Het bleef maar lopen namelijk. Kwam hij ook aangerend met een inlegkruisje. Dat gaat ook echt precies niks tegenhouden. :rofl:

12 likes

Van de Hema Sale :blush:

17 likes

Ik raad elke zwangere nu de spoeltuit aan. Echt een life saver. En tip van hier was om in het ziekenhuis netbroekjes te stelen voor je naar huis gaat. Ook een geweldige tip want dat waren echt de fijnste broekjes.
En met die stolsels ik schrok me rot. Het voelde alsof ik aan het bevallen was van een kikkertje ofzo :joy:

7 likes

Hier ook :joy: had alle details incl foto naar zijn mobiel gestuurd om vervolgens thuis te komen met Tena Ladies. Kraamverzorgster heeft hem heel hard uitgelachen geloof ik, dat vond ik ook nog wel weer sneu. Heeft ie in paniek zijn moeder op pad gestuurd.

Ik heb er één voor €3 ofzo op Ali gekocht. Bij de eerste heb ik het niet gemist maar bij de tweede wel want plassen deed zo’n pijn. Dus nu bij de derde ga ik het sowieso gebruiken.

1 like

Plassen deed bij mij gek genoeg helemaal geen pijn, ondanks knip + uitgescheurd. Misschien omdat ik zo extreem veel drink en ik eigenlijk gewoon water plas :laughing:

Ik heb ook weinig bloedverlies gehad nadien, maar ik heb wel alle pakken kraamverband opgemaakt vóór mijn bevalling omdat ik bijna 48 uur gebroken vliezen had, het bleef er maar uit gutsen.

Dit was wel het voordeel van een keizersnede. Maar een paar dagen kraamverband gehad en daarna weer inlegkruisjes.
Ik had ook die spoelfles en van die kraamverband in de vriezer en alles maar ik had niks nodig. Dus mijn tip is om niet meteen vijftig pakken in te slaan haha. Niet dat ik dat had gedaan maar ik had wel twee pakken Kotex erbij en uiteindelijk was het kraampakket meer dan genoeg.
Uiteindelijk heb ik al mijn ongebruikte kraamspullen wel weg kunnen geven aan een stichting, dus het is uiteindelijk wel gebruikt!

1 like

Oh tegen mij zeiden ze dat het minder zou zijn! Heb je wel stolsels gehad? Want ze zeiden tegen mij dat die dan al weggezuigd zijn (en dat je daarom in het algemeen minder bloed ofzo).

1 like

Hahaha. Ja inderdaad, het glibbert er zo uit. Bij de eerste wel gehad, bij de tweede (helaas?) niet haha.

1 like

Ik stond te douchen toen het gebeurde en schrok me dood. Gelijk de stop erin gedaan en de kraamhulp geroepen of dit wel normaal was. Ze moest keihard lachen. Echt waarom heb ik me niet ingelezen van te voren haha.

1 like

Ik heb ook wel lang gebloed hoor! Maar niet meer dan een maandverbandje.

Die eerste paar dagen waren inderdaad heel erg. Soms ging ik maar onder de douche staan of zitten om alles te laten lopen. Ik voelde het er uit gutsen toen de verdoving uit was gewerkt. Maar het was binnen een week wel veeeeel minder, toen had ik echt geen kraamverband meer nodig (en die freezer pads waren sowieso niet nodig natuurlijk).

Ik heb 2x een keizersnede gehad en heb wel echt veel gebloed inclusief stolsels. Is bij iedereen verschillend denk ik. Spoelen deed ik ook om het schoon te houden.

1 like

Mango sale bestelling is binnen!

image
image
image
image
Ze kwam toch nog wat shirtjes te kort en die trui vond ik zoet

image
Nutteloze pyjama want ze slaapt altijd gewoon in een romper of in een pyjama met lange broek/truitje maar hij is te mooi om terug te sturen. Kan best op een zomerse dag toch? Voor 1 uurtje daarna is ie zwart.

image
image
Alvast voor het najaar

Er komen ook weer regelmatig vinted pakketjes binnen maar die zal ik jullie besparen!

11 likes

Ah ja, helemaal mee eens! Ik heb er dus ook 1 meegejat uit het ziekenhuis (kreeg te horen dat ik die daar moest laten, oeps, kwam zomaar toch in mijn tas terecht) en er was echt geen item wat ik harder nodig had in de kraamtijd dan dat flesje. Zonder kon ik echt niet naar de wc :no_mouth:

Hahaha dit heb ik ook gedaan. Alsof ze dat ding nog bij een nieuwe bevalling gingen gebruiken. Zelfde met een tepelhoedje. Hadden ze toch weggegooid.

2 likes