In het ziekenhuis waar ik de 1e keer ben bevallen hadden ze net een nieuw moeder en kindcentrum. En daar was naast de wc een kraantje/kleine douchekop waarmee je dus kon spuiten tijdens en na het plassen. Maar daar stond echt super veel druk op! Auch. En het duurde even voor het water warm was, brrr.
Thuis werkte een bidon het fijnste voor mij. Kon je echt een beetje mee spuiten ipv het op goed geluk er over heen laten lopen.
Hahahaha bij mij ook van die plastic bekers. Maar ja alsnog 10/10 would recommend
Ik kreeg in het ziekenhuis ook zo’n plastic beker inderdaad. Vond die eigenlijk al zo handig dat ik hem mee naar huis heb genomen😂
Haha ik had het tepelhoedje inderdaad ook meegenomen. Ik vraag me ook af of ze dat anders echt uitgekookt en hergebruikt hadden? Kan me er weinig bij voorstellen
Die dingen mag je altijd meenemen.
Toen mijn zoontje opgenomen was mochten we zelf de luiers en doekjes meenemen. Dit werd anders weggegooid ivm besmettingsgevaar (dit was voor Corona ).
Net zo als de kolf flesjes. Had mooi een hele voorraad toen thuis.
Bij mij had het personeel nadrukkelijk gezegd dat we het niet mochten meenemen en er een rekening/boete zou komen als we het wel deden. Bijna zes weken verder en ik wacht nog steeds op de boete . Kraamzorg vond het ook dikke onzin en zei dat je daar via je verzekering al gewoon voor betaald.
Zou een van deze ongeveer hetzelfde zijn? dan ga ik die vast bestellen, lijkt me goed om in huis te hebben/ in vluchtkoffer, omdat het (zoals ik lees) overal weer anders is. Wil op alles zijn voorbereid wat de pijn kan verminderen haha!
Ik kreeg ook een spoelflesje mee van het ziekenhuis! Echt ideaal. En ik had ook standaard vochtig toiletpapier in huis, die met Aloé Vera van page geloof ik. Is ook heel lekker koel.
——
On topic
Schooltasje voor het kdv waar A bijna heen gaat
Hahaha ja dit had ik ook. Dat ik even een wasmand pakte en gewoon voelde dat er iets uit me gleed heeeeeel raar.
In het 2e ziekenhuis/2e bevalling moest ik van die kartonnen bakjes gebruiken die eigenlijk bedoeld zijn om in te spugen.
Haha wij moeten best wat dingen zelf meegeven. Melkpoeder (dus die toren), een fles, knuffeltje voor het slapen, luiers. Dus die gaan dan in het tasje.
Geen probleem! Maar het verschilt ook hoor, dus vooral even vragen bij je kdv. Wij moeten melkpoeder en luiers dus mee, maar een vriendin van me hoeft dat bijvoorbeeld niet.
Wij hadden met ons goede gedrag een tas gekocht met zelfs zijn naam erop geborduurd. Blijkt dat ze dat absoluut niet willen want het was irritant met steeds weer teruggeven. Mijn kind heeft op het kdv gewoon een mandje met extra kleertjes, hij heeft er een fles met naam en speen met naam en alleen als er kleertjes zijn verschoond heb ik iets om mee te geven!
Tasje is alsnog leuk voor later en op vakantie natuurlijk, maar voor het kdv had het niet gehoeven.
Precies. Het verschilt zó per locatie. Hier vinden ze het wel fijn, en zal de tas daar ook af en toe wel laten als we niks mee hoeven geven.
Ja precies ik zou altijd even navraag doen. Wij kregen ineens een algemene mail dat het niet de bedoeling was, wist ik veel.
Ook een slaapzak, extra setje kleding, speentjes eventueel. Dat hadden wij er ook nog in naast poedertoren/flesje.
Valt mee hoor, het zijn heel lieve leidsters. We voelden ons ook persoonlijk aangesproken terwijl dat onzin was, er waren altijd veel kindjes met tassen.
Denk alleen dat het kennismakingsgesprek niet telefonisch en tijdens een drukke werkdag (voor hun) had moeten zijn. Dan was voor ons ook meer duidelijk.
Wat een verschillen per opvang idd! Bij ons krijgen ze een linnen tasje met hun naam erop gestempeld.
hahaha geweldig!