Show je kinderaankopen #3

Dat is wel een goed idee! Ik heb nu ook de ledikant naast ons bed staan. Hij rolde de cosleeper uit en moest bijna schuin liggen haha maar vond het ook nog veel te gezellig om samen te slapen :grin: en te koud om in de nacht uit bed te moeten!

1 like

Mijn dochter is 4 maanden en moet de geleende cosleeper weer inleveren. Ik ga inderdaad ook het ledikant verslepen naar onze kamer! Ze slaapt prima, maar moet gemiddeld zo’n 2 keer per nacht even haar speen in doen. Moet er niet aan denken om daarvoor uit bed te moeten :cold_face:

2 likes

Van welk merk is deze? Ziet er echt ideaal uit!

Het is deze!

2 likes

Ik weiger echt met m’n voeten op het koude laminaat te komen ‘s nachts. Tenzij noodgeval :rofl:
Want dan ben ik écht wakker. Nu doe ik alles half slapen.

Ik kan gewoon half de co in rollen, tiet er uit, en ik dommelde vaak alweer in voor ze klaar zijn met drinken
 ook speen erin is zo gebeurd. Je bent zo afgesteld ofzo, je hebt het door vóór ze huilen. Dus je kindje wordt ook niet helemaal wakker, en slapen dan dus snel weer door/in. Daarnaast vind ik het heerlijk om ze zo die geborgenheid te geven.
Maar goed, wij hebben ook een familiebed. Dus misschien slag apart :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Toen mn baby net geboren was lag ik echt de hele nacht met grote ogen te kijken of ze nog wel leefde, ze sliep zelf gewoon en maakte geen rare geluiden maar ik was zo bang voor wiegendood door allemaal filmpjes die ik gekeken heb op yt

5 likes

Heel herkenbaar! Als ze in de wandelwagen ligt te slapen check ik ook regelmatig of ze nog wel leeft. Ik ben echt zo bang door die verhalen.

2 likes

A is nu ruim 8 maanden en als ze te stil is doe ik het nog steeds wel eens :face_with_hand_over_mouth: Dan loop ik toch eventjes naar boven om te kijken of ze nog wel ademt.

Heb trouwens maar 3 maanden de co-sleeper gebruikt. Van elk zuchtje of draaitje werd ik wakker. Vond het de eerste maanden wel lekker, maar daarna ging ze zoveel bewegen in haar slaap dat het voor ons beiden beter was als ze op haar eigen kamer ging slapen.

E is ruim 1, en
 ik heb van de week nog even geluisterd of het nou haar ademhaling was die ik hoorde haha

3 likes

Oh dit klinkt zo gezellig!!

Onze slaapkamer is helaas te klein voor een cosleeper naar het bed, dus hij of zij zal helaas bij het voeteneind moeten.

1 like

Ik check heel vaak nog even op de babyfoon of ik m’n dochter (2,5 jaar) zie ademen. Ga ook altijd nog even kijken als ik zelf naar bed ga, zo lief als ze ligt te slapen :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Jaa en ze ademen zo lief. Dat klinkt echt heel creepy, maar zo zachtjes enz.

2 likes

Slapende kinderen zijn de liefste. Lijken ze nog onschuldige en liever.

4 likes

vraagje maar het lukt jou dus om te voeden terwijl je kindje in de co sleeper blijft liggen? Mij lukt dat namelijk niet, moet haar echt naast me leggen om te voeden (wij allebei op onze zij zeg maar). Dit is wel een probleem want ze wil daarna niet meer terug in de co sleeper slapen dus ze slaapt nu al een aantal nachten naast mij in bed😂 maar dat is best krap. In de kerstvakantie van mijn vriend willen we haar daarom weer gaan aanleren in de co sleeper te gaan slapen. Dus als je tips hebt hoe ze kan drinken vanuit de co sleeper graag!

1 like

Hmm ja wij hebben sinds 5mnd een ledikant co sleeper haha. Dus daar ga ik gewoon letterlijk in liggen.
Rond 4-5mnd ging ze rollen en was de bednest al te klein dus gingen we hier op over. Ze is nu 16mnd.

Maar tot die tijd sliepen ze veelal in de maternale houding bij mij, en soooooms legde ik ze wel terug.

3 likes

Wij hebben uiteindelijk het wiegje (bedje met spijlen) aan ons voeteneind gezet. Gaven overigens geen borstvoeding. Zo kon mijn man ook makkelijk bij haar zijn.

Op een gegeven moment moest dochter aan mijn kant vanwege haar voorkeurshouding (fysio hoopte dat ze naar mij zou kijken) en toen deed ik idd geen oog dicht. Uiteindelijk met 4 maanden hielden we elkaar zo wakker dat ze naar haar eigen kamer is gegaan, die zit direct naast onze kamer.

Hoe doe je dit met verschonen tussen de voedingen door? Dat is het enige waar ik nog mee zit namelijk hoe je dat ‘s nachts het beste kunt oplossen.

1 like

Hier een van 4 en met 2 haar ging de babyfoon kapot. Mis dat ding nog :sweat_smile: ik ga nu nog bijna om het uur kijken als we beneden zitten. Betten safe then sorry. En hij slaapt nog steeds niet door dus na 12 meestal bij ons in bed.

Niet
 eigenlijk al vrij snel alleen verschoond als het echt nodig was (lees: :poop:).
En de eerste week deden we dat op bed. Luiers en doekjes en een handdoek erbij

Dat lees ik vaker, maar toen ze nog exclusief op borstvoeding zat, zat in élke luier poep. Geen enorme hoeveelheden maar altijd wel wat. Dus zelfs nu met 3 maanden verschoon ik nog bij elke nachtvoeding.

1 like