Oh wauw dat ken ik helemaal niet die alcohol test! Klinkt ideaal gezien ik nu amper durf te drinken.
Oh die alcohol test lijkt me idd ideaal!!
pure wanhoopspoging omdat de nachten drama zijn met de oudste momenteel.
Vannacht de eerste poging met de tips uit het boek wat eindigde in een faal want na anderhalf uur sliep zij eindelijk met behulp van een fles en kon ik niet meer slapen.
Houd vol, het kan echt werken! Ik voel me echt een beetje de fangirl van dit boek haha, en wie weet is het mega jinxen of puur toeval. Maar wij zijn ongeveer 3 weken geleden begonnen met de slaapcoaching die hierin wordt uitgelegd (shuffle). Daarbij ook adhv de tips in het boek zijn bedtijd wat vervroegd, meer ons best gedaan om 2 slaapjes per dag te doen door bijvoorbeeld te gaan wandelen, en tv zoveel mogelijk uit een uur voor bedtijd. Dit hebben we strak aangehouden, ook geprobeerd te blijven doen toen E ziek was. We hebben zeker in de tweede week echt nog pittige nachten gehad, waarin we 's nachts uren naast zijn bed zaten of hij zelfs met ons erbij/vastgehouden door ons niet wilde kalmeren. Maar de andere nachten waren zĂł veel beter dan de 4-5 maanden hiervoor! Als hij nu wakker wordt, hoor ik dat hij 9/10 keer zelf weer in slaap valt. Ook 's avonds zijn we sinds deze week niet meer een uur, maar nog maar een paar minuten bezig om hem in slaap te krijgen. Nogmaals, het kan allemaal nog heel goed toeval zijn, maar ik heb echt goede hoop (en het boek was een stuk goedkoper dan een slaapcoach inhuren) Hopelijk gaat dit voor jullie ook werken!
Hoe oud is jullie zoontje nu?
Door jullie ook aan het twijfelen om het aan te schaffen. Mijn dochter van 15 maand heeft nog geen enkele nacht doorgeslapen (al 3x een nacht met maar 1x wakker). En wij zitten ( mede door andere zaken) echt op ons tandvlees. Enige probleem hierbij is dat we weinig fut hebben om iets concreet te doen om de situatie te beteren.
Echt kinderen en slaap het wordt/ is mijn ondergang. Of kinderen tout court
Ah fijn om jouw goede ervaring te lezen! Wat een vooruitgang al zeg, en al is het misschien ook toeval, zo´n boek geeft in ieder geval houvast en motivatie. Met de babyversie van dit boek hebben we goede ervaring maar daar heb ik nooit die coaching hoeven toepassen omdat het ineens vanaf een maand of 10 heel goed ging. Sinds een maand of 5 slaapt ze niet meer door en krijgen we haar alleen stil met een fles. Nu is er wel veel gebeurd waaronder een verhuizing, doorkomende kiezen, oorontstekingen en een zusje dus we dachten steeds dat het daardoor kwam en lieten het op z´n beloop. We willen echt van die fles af ´s nachts (vooral het brullen dat eraan vooraf gaat) en ook van de strijd bij het naar bed gaan dus we gaan moe maar vol goede moed aan de slag .
@Rockstar ik vind de boeken van haar wel aan te raden omdat ze veel inzicht geeft in hoeveel slaap een kindje nodig heeft en hoe bepaald gedrag te duiden (en er iets aan te doen). Ook al ga je niet over op die actieve coaching zijn er misschien andere dingen die je kunt aanpassen om te kijken of de nachten dan beter gaan? Bijvoorbeeld eerdere bedtijd, niet te wild meer spelen en geen schermen vlak voor bedtijd enz.
Eens! Wij hebben daar dit jaar een heel slaapcoachtraject gehad en kan haar van harte aanbevelen! De insta geeft inderdaad al veel tips.
Hij is nu 17 maanden. Ik zou alleen met de slaapcoaching beginnen als je van jezelf (en je eventuele partner) weet dat je doorzet ook als het tegen zit. Ik vond het soms wel echt lastig om niet toch een fles te proberen, of als we midden in de nacht al 3 uur wakker waren om hem dan toch maar tussen ons in te leggen. Maar als je dat doet, duurt het waarschijnlijk 10x langer dan wanneer je volhoudt.
Het boek is verder zoals @Ketel zegt ook heel fijn als je de coaching niet wilt proberen. Geeft veel verklaringen voor gedrag in verschillende situaties, en uitleg over hoe slaap bij kinderen werkt
Dit boek heeft ons echt gered!
Ik volg op Insta ook takingcarababies wel in ât engels maar vind haar ook mega goeie tips hebben
Dr.Martens via Vinted en sneakers gekregen van oma. Oma wil gewoon graag zelf shoppen, maar overlegd dan nooit of wij het wat vinden. En in dit geval; super lief maar sorry ik vind ze dus echt ugly Zo vaak al over gehad, ik vind het aardig natuurlijk maar onze smaken verschillen.
Maar ja, dat weet ze. Ze brengt mân kind dan naar huis met dâr nieuwe schoenen aan en ja dan kan ik er natuurlijk niks meer over zeggen.
Ja ik heb dat ook af en toe met mân moeder⌠dan trek ik het gewoon aan als ze naar mijn moeder gaat of als ze op bezoek komt ofzo.
Ik denk ook dat er een soort knopje wordt om gezet als moeders horen dat ze oma worden
Ik heb tijdens de zwangerschap met mijn moeder afgesproken dat ze me eerst laat zien of vraagt als ze iets wil kopen. Ze vond het zo leuk om oma te worden dat ze helemaal los wilde gaan⌠Wat ik ook wel snap. Maar toen ze een aantal keer wat dingen had gekocht, zei ik dat ik het zonde vind van het geld en de moeite als ze iets koopt (meestal ook nog in tweevoud) wat ik uiteindelijk niet zou gebruiken, dus graag in overleg⌠Ik moet zeggen dat ze dat tot nu toe ook doet, muv een aantal outfits die ze bij de HEMA had gekocht. Maar voor HEMA heeft ze wel groen licht, want het meeste daar vind ik toch wel leuk.
Ja die afspraak hebben we hier ook. Soms dan bewaart ze de bon als ze toch wat meeneemt, maar dit keer is ze gewoon zonder overleg naar een schoenenwinkel gegaan met mân dochter. In een lockdown. Ze weet dat we dat niet nodig vonden en ze weet ook best dat we dit niet mooi vinden. Zonde, want volgens mij zijn dit geen goedkope schoenen? Maar goed, inmiddels loopt er iemand hier superblij op haar nieuwe Docâs te dansen, dus die sneakers staan voorlopig even uit zicht.
. Deze gaat in mijn vocabulaire.
Hahaha dreumesdrugs. E vindt die pyjamapapjes ook heerlijk. Als hij niks anders wil eten of drinken, gaat dit er altijd wel in
Zo hatelijk dat shoppen voor mân kind. Heeft ze weer een of andere lelijke veel te grote oorsmeerkleurige romper aan of een gare pipo broek van de kringloop. En als ik vraag waarom ze dat gekocht heeft zegt ze âhet was het laatste in deze maat dus ik dacht ik neem het maar meeâ
Doe gewoon niet⌠het kind heeft 20 rompers.
Haha o gut zo herkenbaar. Mijn schoonmoeder koopt ook vaak RGK-kleding, en is dan diep beledigd als hij het niet meteen de dagen erna draagt.