En hoe langer andersom hoe beter, dus echt geen verkeerde keuze!
Die van mij tot ze ruim anderhalf was, en toen paste het eigenlijk nog steeds.
Hier ook! Ze zit pas net in de vervolgstoel en nog steeds omgekeerd. Maar vind de wereld van de autostoeltjes wel heel ingewikkeld.
Maar is jouw kind dan zo klein? Want mijn baby van 5 maanden is gemiddeld maar vult de maxicosi echt behoorlijk, zeker nu in de winter met voetenzak erin. Ik vind zelf babies die heel ver uitsteken in hun maxicosi niet om aan te zien dus wij zijn langzaam aan het orienteren op een vervolgstoel.
Iemand toevallig ervaring met de maxicosi pearl of mica?
Maar niet om aan te zien en past niet meer is wel een verschil. Ze mogen er (veilig) in tot de oren gelijk met de bovenste rand zijn. Dat is plusminus 85cm.
Onze behoorlijke dreumes van net 1 zit daar echt nog lang niet…
Maxicosi babystoel (of soortgelijk) schijnt het veiligste te zijn om ze in te vervoeren
Wij hebben de pearl en dat is een prima stoel. Kan ook nog in ligstand wat ik heel handig vind. Ik vind het strak trekken nog weleens lastig, maar dat kan ook aan mij liggen haha.
Ja wij hebben de Maxi Cosi Mica eco isize. Heel blij mee. Wij hadden m vanaf 9 maanden.
Enige nadeel is de anti slip bij de bandjes, dat trekt aan haar haren als we niet goed oppassen tijdens het aantrekken 🫣
Wat wil je weten?
Van wat ik kon lezen is het veilig tot 83 cm. Dus dat kinderen best vaak al rond hun eerste levensjaar in een andere stoel zitten.
@Kaasvlinder neemt de stoel meer of minder ruimte in beslag vergeleken met een maxicosi op een base? Ik zit echt met mijn knieeen in mijn nek als ik op de bijrijdersstoel zit😂
Mijn kind is inderdaad niet groot Maar ik zag in mijn omgeving ook veel ouders heel snel overstappen terwijl het kind echt zeker nog niet te groot was, maar dan vonden ze de stoel toch te klein lijken.
Ps nog even teruggezocht en ze was op haar tweede verjaardag 84 cm, dus ze had er eigenlijk nog langer in gemogen
Poeh ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar volgens mij neemt hij wel meer ruimte in beslag zeker als je in het begin nog de ligstand gebruikt.
Ik heb wel ooit ergens afmetingen gevonden van de stoel. Missch kan ik dat nog terugvinden voor je. Zal vanavond even zoeken.
EDIT:
Hier onder specificaties staan alle maten. Missch kan je dit ook vinden van je huidige stoeltje?
Wij hebben de pearl en de assix. De pearl vind ik zelf wat fijner en die kan nog wel even mee bij ons, de assix wordt nu al wat te klein (zou tot 4 kunnen, ze is bijna 3, wel groot voor haar leeftijd). De assix heeft anti slip onder de schouderbandjes en dat is vervelend met lange haren. Verder blijft die bij ons geregeld vast zitten en is hij dan met geen mogelijkheid te draaien.
De pearl is net wat soepeler. Met bijvoorbeeld het draaien, het strak maken van de bandjes.
Ze nemen beide heel veel ruimte in beslag, ook als ze voorwaarts staan. Maar dat ligt meer aan de lengte van de benen, die kunnen nog niet knikken omdat ze nog te kort zijn waardoor ze recht vooruit steken.
Ik ben heeeeel blij dat ik nu eindelijk weer fatsoenlijk kan zitten nu we die andere stoel hebben.
Niet om aan te zien, haha wat een goede reden om te investeren in een nieuwe stoel terwijl de Maxi Cosi echt het veiligste is. Wij hebben twee stevige kinderen en die hebben alsnog tot 11 maanden in een maxi cosi gezeten.
Ja, hier ook +2 kind(eren), en met een P99 kind paste ie met 14mnd zelfs nog er in. Ik laat nu wel de maxicosi in de auto en til kind gewoon in de wagen.
Hij zit wel liever recht op, want op vakantie kregen we in de huurauto zo’n stoel als de pearl. Maarja
Ik denk, als zelfs maxicosi, die mij het liefst iets wil verkopen, aangeeft dat de baby stoel het beste is zolang mogelijk, dan zal het wel
Het verschilt ook per autostoel tot welke lengte/gewicht een baby in kan. Ik heb er een tot max 87 cm. Expres gekozen zodat mijn jongste er hopelijk 1,5 jaar in kan. Dan kan ik precies doorschuiven met de stoelen.
Ik zeg niet dat ik mijn kind er nu al in wil doen. Maar als haar hoofd begint uit te steken maak je mij niet wijs dat dat veiliger is dan in een stoel waar haar hoofd wel stevig in zit en klappen opvangt.
Ik ben aan het orienteren voor als ik haar te groot ga vinden. Dan heb ik hem alvast. Ze gaat er niet binnen nu en een week in. En zeker niet de komende maanden.
Maxi cosi is tot 83 cm van maxi cosi zelf en een bemiddelde baby is met 12 maanden 80 cm. Met zolang mogelijk word wel binnen de marges bedoeld lijkt mij. Dus zo raar is het niet dat je de 15 maanden er niet mee haalt & dus toch een tussenstoel nodig hebt.
Ik vind autostoelen ook ingewikkeld. Mijn kind is nu uit haar stoel gegroeid. Deze unit:
Maar als ik dan bij cybex kijk zijn alle stoelen die ‘hierna’ komen zonder die draaibare base, terwijl ik die functie eigenlijk wel heel graag zou willen.
Maar dat lijkt niet te bestaan?
Wat ik ook opvallend vind is dat alle stoelen voor 4+ lijken te werken met de driepuntsgordel van de auto zelf. Van mij hadden ze best nog wat langer in een 5 punts gordel mogen zitten.
Ik miste ook het draaibare en de vijfpuntsgordel bij de vervolgstoelen. Mijn kind kon wel al snel na de overstap gewoon zelf in de stoel en de gordelvastzetten. Dat is wel een groot voordeel.
Wij hebben een stoel van titanium baby met draaibare base.